עשרה אוטובוסים חשמליים יחלו לפעול בירושלים

לפני שעה קלה השיקו המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה, עיריית ירושלים, אגד וצוות תכנית אב לתחבורה את האוטובוסים החשמליים הראשונים, שיפעלו בעיר ירושלים. עשרה אוטובוסים חשמליים בקו 15 המתחיל מתחנה מרכזית ירושלים ומסתיים בשכונת תלפיות. הפרויקט מתוקצב על ידי המשרד להגנת הסביבה בהיקף של 4 מיליון שקל, במסגרת החלטת ממשלה ייעודית שיזם המשרד

האוטובוסים החשמליים, שיתחילו לנסוע ברחבי העיר הם חלק ממהלך מקיף בקרב משרדי הגנת הסביבה והתחבורה, שמטרתו מעבר לאוטובוסים ירוקים יותר, המצמצמים את הזיהום והרעש הסביבתיים ומשפרים את השירות לנוסע.

עשרת האוטובוסים הראשונים שמגיעים לירושלים הם הסנונית הראשונה בבירה במסגרת מעבר של קווים נוספים לאוטובוסים חשמליים.

האוטובוסים החשמליים כובשים את העולם
אוטובוסים חשמליים נחשבים בשנים האחרונות לאלטרנטיבה מועדפת בתחום התחבורה הציבורית בעולם. האוטובוסים מספקים מענה למספר אתגרים משמעותיים בתחום: הם חוסכים בשימוש בדלק, הם אינם מזהמים והם שקטים. הפיתוחים הטכנולוגיים מאפשרים לאוטובוסים החשמליים לבצע נסיעות ארוכות יותר בין טעינה לטעינה וסביר להניח כי בשנים הקרובות נראה אותם גם בקווים הבין עירוניים. צי האוטובוסים החשמליים בעולם גדל ב-32% בשנת 2018 וכ-95% מהאוטובוסים החשמליים בעולם פועלים ומיוצרים בסין, שבה התחום זוכה למחקר ופיתוח משמעותיים.

אודות האוטובוסים החשמליים
האוטובוסים החשמליים שהצטרפו לצי אגד בירושלים הם מדגם K9C-13a של חברת הענק הבינלאומית – BYD, שעבורם הוקם חניון ייעודי עם עמדות טעינה בחניון אגד 4/9 בסמוך למחלף רמות בעיר.

האוטובוסים ישרתו את נוסעי קו 15 בעיר והנהגים בהם יהיו רק אלה שהוכשרו במיוחד עבורם. האוטובוסים החשמליים נטענים במשך כחמש שעות ומסוגלים לבצע נסיעות במרחק של 200 קילומטרים בין טעינה אחת לשנייה. המהירות המקסימלית שלהם עומדת על 70 קמ"ש – מהירות זהה לאוטובוסים רגילים. היתרונות המהותיים של האוטובוסים החשמליים אינם מתמצים רק בשימוש באנרגיה ירוקה ובשמירה על רמת השירות לנוסעים. האוטובוסים החשמליים מספקים מענה לשתי סוגיות משמעותיות בתחום איכות הסביבה, בכל הנוגע לאוטובוסים עירוניים: האוטובוסים החשמליים אינם פולטים זיהום אוויר במישרין כלל, וגורמים לפחות ממחצית פליטות גזי החממה לעומת אוטובוסי דיזל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.