לראשונה: הממשלה החלה למדוד את יחידות המטה במשרדי הממשלה

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יואב הורוביץ הציג לממשלה את נתוני משוב שירות פנים ארגוני שנערך לראשונה, בהובלת משרד ראש הממשלה, בקרב עובדי המדינה

בעשור האחרון החלו ארגונים גדולים במגזר העסקי בישראל למדוד באופן שיטתי את איכות השירות הפנים ארגוני, על בסיס ההבנה כי שירות איכותי הניתן לעובד ע"י יחידות המטה מסייע למתן שירות איכותי ללקוח בקצה.

בפעם הראשונה נערך משוב דומה בקרב כ-35,000 עובדים ב-55 משרדי הממשלה ויחידות הסמך, במטרה לבדוק את איכות השירות שניתן ע"י יחידות המטה במשרדים – חשבות, ייעוץ משפטי, רכש, משאבי אנוש, מחשוב, תקציבים ותכנון מדיניות.

מנכ"ל משרד רה"מ יואב הורוביץ אמר כי "מה שלא נמדד לא ניתן לשפר. משרד ראש הממשלה מוביל מדיניות של מדידה ובקרת ביצועים – בתכנית העבודה, בהחלטות הממשלה, וכעת גם בתחום השירות של יחידות המטה. יחידות המטה הן מרכיב מרכזי וחשוב ביכולת של הממשלה ליישם מדיניות, ולשפר את השירות לאזרחים ולעסקים. אני בטוח כי המדידה השיטתית של איכות השירות בכל יחידות המטה תוביל לשיפור של ממש בתפקוד של משרדי הממשלה ותגביר את המשילות ואת האפקטיביות הממשלתית".

במשוב, שהתבסס על סטנדרטיים בינלאומיים מקובלים, העובדים התבקשו לתת ציונים ליחידות המטה בהיבטים שונים כגון מקצועיות, זמינות, אדיבות ושותפות מטרה. שיעור המשיבים הכולל עמד על כ-50% (כ-17.5 אלף עובדים).

מתוצאות המשוב עולה כי שיעור שביעות הרצון הכללית של עובדי הממשלה משירותי המטה עומדת על כ-71%, כאשר תחום מערכות המידע נמצא כבעל הציון הגבוה ביותר (78%), בעוד תחום משאבי האנוש התגלה כבעל הציון הנמוך ביותר (67%). ראוי לציין כי נמצאה שונות גדולה ברמת השירות בין משרדי ממשלה שונים, מה שמעיד על פוטנציאל השיפור.

ממצאי המשוב ישמשו את מטה הממשלה לזיהוי בעיות רוחביות בתחומי השירות השונים. כמו כן, כל מנכ"ל במשרד ממשלתי יקבל תמונת מצב על רמת השירות במשרדו ביחס לממוצע הממשלתי ויוכל לגבש תכנית פעולה ממוקדת לשיפור השירות הניתן לעובדיו. המשוב ייערך שוב בשנת 2020 במטרה להציב יעד לשיפור רמת השירות של יחידות המטה, ומשם לשיפור השירות שנותנת הממשלה לאזרחים ולעסקים.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *