לראשונה: טקס זיכרון רשמי לחללי צה"ל החרדים

לאחר שנים של סירוב ולראשונה בהיסטוריה: בשבוע הבא יתקיים טקס זיכרון רשמי לחללי צה"ל החרדים

בכל אחד מימי הזיכרון לחללי צה"ל בחמש השנים האחרונות התקיים בבית העלמין בבני ברק טקס זיכרון מרגש לחללי צה"ל החרדים שזכרם נשכח, אותו ארגנו יעקב וידר, יו"ר סיעת הליכוד במועצת העיר בני ברק, והרב יצחק דרקסלר ז"ל, גיבור מלחמת יום הכיפורים.

מידי שנה פנו השניים למשרדי הממשלה בבקשה שיקחו תחת אחריותם לארגן טקס רשמי וממלכתי לזכרם של החללים החרדים, כפי שנהוג לגבי כל שאר טקסי הזיכרון, אך קיבלו תשובה שלילית.

למרות זאת הם לא ויתרו, וארגנו בעצמם ועל חשבונם טקס זיכרון מרגש בבית העלמין פוניבז' בבני ברק, ליד קברי חללי צה"ל החרדים, אליו הגיעו מידי שנה בני המשפחות השכולות ומאות משתתפים ומשתתפות נוספים.

היום, אחרי מאמצים רבים ושנה בדיוק אחרי פטירתו של הרב דרקסלר, הודיע משרד הביטחון, לראשונה בהיסטוריה, כי יקיים טקס זיכרון רשמי לחללי צה"ל החרדים בערב יום הזיכרון.

צה"ל הודיע כי מטעמו ישתתפו בטקס מפקדי אוגדה 340 ומנהלת החרדים הצבאית, וכן כל חיילי צה"ל החרדים.

יעקב וידר, מייסד טקס הזיכרון לחללי צה"ל החרדים, אמר כי "ההחלטה החשובה הזו של משרד הביטחון מוכיחה שמדינת ישראל לעולם לא תשכח את מי שמסר את נפשו עבור עם ישראל. אני מודה לראש הממשלה ושר הביטחון, ולכל שאר השותפים, על קבלת ההחלטה החשובה והאמיצה הזאת ושמח שהיתה לי הזכות להיות חלק מהרגע ההיסטורי הזה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *