לראשונה: כנס בחירות לנשים חרדיות "הם ישמיעו ואנחנו נחליט"

מחר לראשונה הנושא יחזור לקדמת הבמה בעקבות כנס מיוחד שמארגן "ידידות טורונטו" לנשים חרדיות וחד הוריות, בו יופיעו פוליטיקאים מכלל המפלגות למעט יהדות התורה, שינסו לשכנע את הנשים להצביע למפלגתם

במהלך הבחירות הקודמות הנשים החרדיות יצרו לא מעט כותרות, כשהגדולה שבהן היא הסלוגן "לא נבחרות לא בוחרות" שיצרו קבוצת נשים לאחר מחאה ארוכה על כך שלא זכו לייצוג.

גם הפעם ניסו מעט נשים להעלות את השיח סביב העניין, אך הוא לא תפס, ונבלע בין הכותרות השונות שהבחירות לכנסת מייצרות לנו.

ומחר לראשונה הנושא יחזור לקדמת הבמה בעקבות כנס מיוחד שמארגן "ידידות טורונטו" לנשים חרדיות וחד הוריות, בו יופיעו פוליטיקאים מכלל המפלגות למעט יהדות התורה, שינסו לשכנע את הנשים להצביע למפלגתם.

בכנס שיתקיים במרכז חיבה שבירושלים ישתתפו זה לצד זו, עומר ינקלביץ'מכחול לבן, יעקב מרגי משס, יפעת ביטון מגשר, רויטל סויד ממפלגת העבודה ועוד.

ינקלביץ היא בוגרת סמינר וולף מבני ברק וסמינר גייטסהד באנגליה, היא בעלת תואר שני במשפטים כמצטיינת דיקאן ועוסקת בעריכת דין משנת 2007.

למרות היותה בעלת דעות ליברליות יחסית, היא חתומה על לא מעט טורי דעה בתקשורת שקראו ליישר קו עם הרעיון החרדי ולא לכפות עליו את ביטול הפרדה המגדרית.

באחד הטורים כתבה: "הרדיפה האנטי חרדית של ארגוני הנשים את ההפרדה, אינה ליברליות. היא קנאות אנטי דתית רדיקאלית המבקשת לכפות ערכים חילוניים על אנשים מאמינים. זו בדיוק ההיפך מליברליות וסובלנות. זו רדיפת דת, במסווה עכור ובאצטלה כביכול נאורה".

לדברי ינקלביץ', "זו אינה מלחמה על הדרת נשים, גם לא על אופיו של המרחב הציבורי. זו מלחמה נגד אמונתם של אנשים, המבקשים לחיות את חייהם כרצונם, באירועים שלהם, במסגרות הלימוד הייחודיות שלהם, מבלי לכפות דבר על מי שאינו מעוניין בכך. הניסיון לקשור בין הפרדה לבין הדרת נשים כביכול, הוא פייק מוחלט. אין שמץ של הדרה בהפרדה בין גברים לנשים, כל זמן שלשני המינים ניתן אותו שירות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *