לראשונה: משרד התיירות הסמיך מדריך תיירים בשפת היידיש

המדריך החרדי יחיאל חרז לשר התיירות יריב לוין: אנחנו מרבים אהבת ארץ ישראל

איך אומרים נופיה של ארץ ישראל יפים או מנהרות הכותל ביידיש? אם אתם שולטים בשפת היידיש וגם מכירים את ארץ ישראל על נופיה והאתרים ההיסטוריים, אולי גם אתם יום אחד תוכלו לקבל תעודת מדריך מוסמך של משרד התיירות. עד אז תכירו את יחיאל חרז המדריך הראשון שמשרד התיירות הכשיר כמדריך רשמי בשפת היידיש, כך מדווח היום העיתון ידיעות אחרונות על ידי הכתב איתמר איכנר.

בשנים האחרונות משרד התיירות מתמודד עם עלייה של 40% בתנועת התיירים החרדים. חלק מן התיירים מבקשים הדרכה בשפת היידיש. במשרד התיירות נתקלו בקושי להכשיר מדרכים בשפת היידיש, לא בגלל שהיו חסרים מדריכים כאלה, אלא בשל העובדה שהמשרד לא החזיק בוחנים ששלטו בשפה. לאחרונה השלים אחד הבוחנים את הלימוד של שפת היידיש, וכך התאפשר להסמיך מדריך בשפת היידיש.

המועמד הראשון שעבר את המבחן בהצלחה היה יחיאל חרז תושב בית"ר עילית שהוכשר כבר בעבר לשמש כמדריך מוסמך, ועכשיו שודרג למדריך מוסמך בשפת היידיש.
את תעודת ההסכמה קיבל חרז מידיו של שר התיירות יריב לויו: "פעם ראשונה מזה שנים רבות שמורה דרך מקבל רישיון של המשרד לשפת היידיש". ציין לוין. "המהלך נועד לקדם מאוד את התיירות החרדית בישראל". השר לוין הדגיש כי מנתוני המשרד עולה ש"התיירות החרדית הביאה לישראל הכנסות אדירות בשנה החולפת".

חרז מצדו אמר לשר כי באמצעות השימוש בשפת היידיש הוא מצליח להאהיב את ארץ ישראל ולספר את הסיפור של המקומות והאתרים לאוכלוסיות שעד כה לא היו נגישות להם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *