לראשונה :תכנית מענקים ורשת ביטחון לתחנות התדלוק בגז טבעי דחוס של משרד האנרגיה

כדאיות המעבר מסולר לגז טבעי תתבטא בעלויות תדלוק נמוכות משמעותית שיוכלו להביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים לשנה

שר האנרגיה, דר' יובל שטייניץ: "מדובר בצעד ראשון וחשוב במהפכת האנרגיה הנקייה אותה מוביל משרד האנרגיה, ובהתאם לחזון עליו הכרזנו – בשנת 2030 מדינת ישראל תיגמל מדלקים מזהמים. אנחנו מתחילים להוביל מדיניות זו בתחבורה הכבדה, ונמשיך בהובלת הגז הטבעי ואנרגיות מתחדשות לטובת בריאות הציבור ואיכות הסביבה של כולנו"

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום את צו הבלו על הדלק, אשר כולל בתוכו מתווה אשר יאפשר שילוב הגז הטבעי בתחבורה בישראל, כתחליף לדיזל.

המתווה שאושר מסתמך על עבודה יסודית שנערכה בצוות בינמשרדי (צוות מיסוי ירוק 3) שכלל את משרד האנרגיה, רשות המיסים, משרד האוצר, הגנת הסביבה, מינהלת תחליפי הדלקים, משרד הכלכלה ועוד.

בכך מתאפשרת לראשונה ודאות ארוכת טווח, של עשר שנים, הנדרשת למשק על מנת שתוקמנה תחנות תדלוק בגז טבעי, ברחבי הארץ, כך שרכישת רכבי גז טבעי תהייה כדאית למשתמשים.

במסגרת המתווה, יעמוד בשנים הראשונות המיסוי על גז טבעי לתחבורה על 0.02, ורק לאחר 6 שנים יתחיל לעלות באופן הדרגתי, בסכומים שהוגדרו ( 2024-0.1, 2025-2026-0.2, 2027-0.7) ובסופו של דבר בשנת 2028, יעמוד הבלו על שיעור של 1.4 ₪ לקילו. במקביל, יבוטל בהדרגה הסדר ההישבון על הסולר, כך שישמר הפרש לטובת כדאיות השימוש בגז טבעי לבעלי רכב כבד מסחרי.

בשל ראשוניות המהלך וחוסר הוודאות לגבי הפריסה וההטמעה של הגז הטבעי כדלק לתחבורה, שולבה בצו נקודות פקיעת תוקף הקובעת סך מינימום של 25 תחנות תדלוק בגז טבעי.

בנוסף ליתרונות הסביבתיים שיושתתו על המשק, יפחיתו את זיהום האוויר מתחבורה וישפרו את בריאות הציבור, כדאיות המעבר מסולר לגז טבעי תתבטא בעלויות תדלוק נמוכות משמעותית שיוכלו להביא לחיסכון של עשרות אלפי שקלים לשנה לבעל משאית, אוטובוס או מונית שיחליף את הדלק שלו.

בימים הקרובים יצא לדרך קול קורא לתמיכה בהקמת תחנות דלק בגז טבעי בהיקף של 100 מיליון שקל ובשבועות הקרובים יקודמו צעדים נוספים להאצת פריסת רשתות החלוקה ועידוד תחבורה ירוקה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.