"מאז ימי הטורקים לא היתה פריסה כזאת של רכבות בארץ"

ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר את קו הרכבת אשקלון – באר שבע. באירוע השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, שיחד עם נתניהו הבטיח לקרב את הדרום למרכז

בשורה לתושבי הדרום שיזכו להנחה משמעותית בקווי הרכבת: ראש הממשלה בנימין נתניהו חנך הבוקר את קו הרכבת אשקלון – באר שבע. באירוע השתתפו שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל חוסאם בשארה, מנכ"ל רכבת ישראל בועז צפריר וראשי ערים ומועצות הדרום.

ראש הממשלה בנימין נתניהואמר בפתח האירוע וסיפר כי: "מאז ימי הטורקים לא היתה פריסה כזאת של רכבות בארץ, אבל בהיקף הרבה יותר גדול, קווים מודרניים, רכבות מודרניות שמחלקות את כל חלקי הארץ. במקביל, אנחנו עושים מה שלא נעשה מאז ימי הבריטים, אנחנו מרשתים את הארץ בכבישים

עוד אמר נתניהו,אנחנו משנים את המדינה, מחברים את הצפון והדרום למרכז, הופכים את הארץ ליחידה אחת. זה יוצר אפשרויות חברתיות וכלכליות אחרות לגמרי. זה אבסורד שבמדינה הקטנה שלנו צריך לנסוע שעות בכבישים, להתגלגל בצמתים, פקקי תנועה – את זה אנחנו מחסלים ופשוט יוצרים נתיבים בנגב, בגליל ובמרכז.

ביבי 2

 

נתניהו התייחס על היחסים עם הבית הלבן: "אני שומע מכל מיני מומחים ופרשנים מזה חודשים שמסבירים שהמאבק שהובלנו נגד עסקת הגרעין האיראנית יכולה לגרום לנתק, לקריסה ביחסים עם ארצות הברית. אני מעולם לא הבנתי מדוע מדינת ישראל הריבונית, שמייצגת את העם היהודי, איננה יכולה להוביל מאבק נגד הסכם גרעין עם מדינה שמכריזה על כוונתה להשמיד אותנו. אני חושב שזו לא רק זכותי, זו חובתי להצביע על הסכנות הללו, והדבר הזה לא רק שאינו פוגע במדינת ישראל, הוא משרת את מדינת ישראל, משום שכל הגורמים בארצות הברית, לרבות אלה שתמכו בהסכם, אומרים 'בוודאי שצריך להתנגד לתוקפנות האיראנית, בוודאי שצריך לחזק את מדינת ישראל'. כמובן הדבר בא לידי ביטוי גם בדברים שאומר הנשיא אובמה והמזכיר קרי שאתמול דיברתי עימו. זה ברור שלא הייתה קריסה של יחסים כזאת, גם לא יכולה להיות קריסה של יחסים כזאת, ולכן אני חושב שכדאי לכל המומחים האלה להיות קצת יותר צנועים. אני חושב שאני יודע איך לנווט את היחסים של מדינת ישראל, איך לשמור על המדינה שלנו, ואנחנו שומרים עליה

קו רכבת ישראל בין אשקלון לבאר שבע ייחל לפעול מאמצע חודש ספטמבר 2015. הקו עתיד לקצר את הנסיעה למרכז הארץ ולדרומה ובכך לקרב את הפריפריה למרכז ולחבר את שדרות, נתיבות ואופקים לבאר שבע ולרשת המסילות הארצית. עלות הפרויקט כ- 2.2 מיליארד ש"ח והוא כולל מסילה כפולה באורך של כ- 60 ק"מ, תחנות רכבת חדשות בשדרות ונתיבות שכבר פעילות ותחנת אופקים שתיפתח לקראת סוף השנה. בנוסף נכללים בפרויקט גשרי כביש, גשרי רכבת, הפרדות מפלסיות ומעברים חקלאיים. התחנות החדשות נגישות לנכים, בעלי אזורי המתנה מרווחים ומגרשי חניה צמודים. תחנת שדרות כוללת אמצעי מיגון הולמים. זמן הנסיעה בקו החדש יהיה כ- 45 דקות וצפי הנוסעים ההתחלתי בקו הוא כ- 157,000 בשנה.

צילומים: חיים צח, לע"מ

נתניהו 3

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.