מאחורי הקלעים: השלום המסתמן בין רדיו 'קול ברמה' לתנועת שס

לאחר כארבע שנים שנות חרם חזרו השבוע אנשי שס להתראיין בתחנת הרדיו החרדית 'קול ברמה'. מקורבים לצדדים סיפרו כי בניגוד לפעמים הקודמות, הפעם הנחה יו"ר ש"ס השר דרעי שהיה מעורב בכל התהליך את מקורביו לחתור בכל הכוח להסכמות מתוך כבוד הדדי באופן שישקף את הקולות שעולים מהציבור להקטנת המחלוקות והמתחים

השלום הספרדי: לאחר כארבע שנים שנות חרם חזרו השבוע אנשי שס להתראיין בתחנת הרדיו החרדית קול ברמה.

האות ניתן כשיו"ר שס עלה לשידור במהדורה המרכזית בהגשת משה גלסנר ביום שני השבוע, ואף אמר כי חשוב היה לו לדבר עם המאזינים הרבים איתם לא דיבר במשך זמן רב.

במקביל הוציאה דוברות שס הודעה האומרת כי "בעקבות מצב החירום והסכנה לעולם התורה – הורה גדול הדור מרן נשיא מועצת חכמי התורה הגר״ש כהן שליט״א ליו״ר ש״ס השר הרב אריה דרעי להתראיין לתחנת הרדיו ׳קול ברמה׳ ולעורר את הציבור לצאת מהשאננות, להצביע ולפעול למען תנועת ש״ס. הודעה המלמדת על החשיבות הרבה שמייחסים בשס לתחנת הרדיו החרדית בעלת אוריינטציה מזרחית מובהקת בדיוק כמו קהל בוחריה של התנועה.

מנכ"ל קול ברמה אריאל דרעי עם אריה דרעי

מייד לאחר השידור הועבר המסר ליתר אנשי שס להתראיין בתחנה החרדית ואכן התראיינו בה חהכ יעקב מרגי מנכל שס חיים ביטון ואחרים.

עדות לחשיבות שמייחס יור שס לתחנה ניתן לראות בעובדה שאף יום למחרת בחר להתראיין אליה שוב והפעם לתוכנית "אחת בצהריים" בהגשת רונן כץ ואף שלח את רעייתו הרבנית יפה דרעי , שאיננה מרבה להופיע בכלי התקשורת, לשיחה ארוכה במהדורה המרכזית עם משה גלסנר.

מקורבים לצדדים יודעים לספר כי למהלך ההתקרבות הדרמטי שעשוי לשנות גם את מפת התקשורת האלקטרונית החרדית, קדמו שיחות רבות בין הצדדים לאורך כל שבועות האחרונים במסגרתם הוחלט להניח  למחלוקות העבר ולנסות לקדם ככל האפשר את השלום המיוחל בין הצדדים

ההתקרבות האמורה הגיעה לאחר שבשיחות הרבות שהתקיימו בין הצדדים הוסכם  מראש כי לא יהיו כל תנאים מקדימים אלא רק רצון אמיתי להגדלת המכנה המשותף לכלל הציבור המזרחי במטרה להגדיל תורה ולהאדירה ולהמעיט במדנים ומחלוקות בישראל בפרט בתקופה זו שבה כלל הציבור החרדי נמצא תחת התקפות בלתי פוסקות מצד גורמים פוליטיים.

כזכור,  תחנת הרדיו קול ברמה הציגה בסקרים האחרונים  עלייה של כ 115% בנתוני ההאזנה והיא ממשיכה להוות את כלי המדיה המרכזי לציבור הספרדי כאשר גדולי התורה הספרדים מוסרים בה שיעורי תורה ובראשם שיעורו השבועי של מרן הרה"ג מאיר מאזוז ראש ישיבת כסא רחמים שהפך לאבן שואבת למאות אלפי מאזינים בארץ ובעולם מדי מוצאי שבת.

גורמים המעורים בתקשורת החרדית מעריכים כי מהלך זה יביא להמשך התחזקותה של התחנה בקרב קהל היעד המרכזי שלה- הציבור הספרדי התורני והמסורתי כאחד .

מקורבים לצדדים סיפרו עוד כי בניגוד לפעמים הקודמות הפעם הנחה יו"ר ש"ס השר דרעי שהיה מעורב בכל התהליך את מקורביו לחתור בכל הכוח להסכמות מתוך כבוד הדדי באופן שישקף את הקולות שעולים מהציבור להקטנת המחלוקות והמתחים

כמו"כ גם הבעלים של רדיו 'קול ברמה' צבי עמאר שהיה מעורב בתהליך מראשיתו  תמך אף הוא במהלך תוך שהוא מנחה את מנכל הרדיו עו"ד אריאל דרעי להגיע להבנות בנושאים העקרוניים והמהותיים, ובעיקר, בהסרת החסמים והמכשולים שעמדו בפני הצדדים – ולהמשיך להקפיד הקפדה יתרה על ניהול תקשורת עצמאית מקצועית ואיכותית לכלל המאזינים ללא יוצא מהכלל כפי שהתחנה התגאתה בכך עד כה, כשהנחת העבודה הינה כי הרדיו, אותו הקים מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל שייך לכלל המאזינים ואין דבר שיעמוד בפני הרצון והאינטרס של מאות אלפי מאזיני ומאזינות הרדיו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. איכסס שס פשוט דוחים!!

    איך הבנאדם המושחתת הזה דרעי עושה לכם בית ספר זה לא יאומן..איך אמר הרב מזוז : "למה לא באתם אליי שלא הייתם צריכים אותנו" וד"ל

    שמואל |
    הגב