מבצע ביקורת ארצי של רשות המסים למאות עסקים בענפי הבנייה והשיפוצים

כ- 100 עובדי יחידות ניהול ספרים מכל משרדי השומה בארץ לקחו חלק במבצע ביקורת רחב היקף של רשות המסים בענף השיפוצים והבנייה. במבצע, שהתפרש לאורך יומיים והתמקד בעסקי הבנייה בערים ובאזורים הכפריים ברחבי הארץ, נערכו למעלה כ- 280 ביקורות, במהלכן נמצא כי 42 מבעלי העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כחוק. עסקים אלו הועברו לטיפול ומעקב שומתי.

במהלך המבצע הגיעו המבקרים לקבלן איטום, אצלו נמצא כי הוציא קבלה ללקוחה על סך 1,500 ₪ במקום 15,000 ₪. בעקבות כך, דרשו המבקרים מהקבלן להוציא קבלה על ההפרש בסך 13,500 ₪. בנוסף נמצא כי מקדמה ששולמה לו על סך 5,000 ₪, עבור עסקה אחרת, לא נרשמה גם היא בספרי העסק. הקבלן טען להגנתו: "אין לי תשובה! לגבי ההפרש של 13,500 ₪, כנראה זה בטעות". בביקורת אחרת, עלה כי קבלן שיפוצים לא רשם הכנסה בסך 573,367 ₪ מצ'קים שפרט בצ'יינג.

במרכז הארץ, הגיעו המבקרים לקבלן שיפוצים שלא רשם הכנסה מהפקדות בנק בסך 14,700 ₪. לשאלתם מדוע לא רשם הכנסה זו, טען: "אולי חלק מהצ'קים זה שכר דירה, אין לי הסבר". ביקורת צולבת שנעשתה לקבלן שיפוצים בצפון, מצאה כי הקבלן לא רשם תקבולים בסך 163,018 ₪ מצ'קים שקיבל מעבודות ופרט אותם בצ'יינג. בתגובה טען: "זה לא אני פרעתי, מישהו עשה זאת במקומי". בביקורת נוספת באזור, נמצא כי קבלן שיפוצים לא רשם צ'קים בסך 183,580 ₪ מעבודות שביצע ללקוחות. בעפולה נמצא קבלן שיפוצים שמבדיקת חשבון הבנק שלו עלה כי לא רשם תקבולים בסך כולל של 128,320 ₪. כאשר נשאל על כך, ענה: "ברח לי מהראש".

גם בדרום הארץ נמצאו ליקויים אצל קבלני שיפוצים, שם טען קבלן אשר לא רשם תקבולים בסך 18,000 ₪ מצ'קים כי הוא :"זוכר שהוצאתי אני פשוט לא מוצא". באילת, נמצא קבלן שיפוצים אשר לא רשם תקבולים בסך של 37,000 ₪ מכספים שקיבל מלקוח שעדיין עובד בביתו בטענה: "אני ארשום בסיום העבודה בסכום אחד גדול".

מבצע ביקורת זה, נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור וכחלק מחידוד חובת רישום הכנסות הקיימת על פי החוק. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ולשימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *