מבצע ביקורת של מס הכנסה והסביבה נמצא כי מתוך 94 בתי עסק שנבדקו 18 לא רשמו הכנסות כדין

פקיד שומה עכו ערך לאחרונה מבצע ביקורת בבתי עסק בשוק עכו, ובעסקים מענפי התעשייה, המסחר והשירותים בעכו והאזור. למבצע קדמה עבודת הכנה מאומצת שכללה בין היתר איתור עסקים בעלי נפח פעילות רב, ביצוע קניות ביקורת מקדימות וסמויות וכן איסוף מידע מודיעיני על עסקים לגביהם התקבל מידע המעלה חשד לאי רישום הכנסות.

הביקורות התרכזו בעיר עכו, נהריה, מעלות – תרשיחא , שלומי, קריית מוצקין, קריית ביאליק,

כפר ירכא ועוד. במסגרת המבצע נערכו ביקורות ב- 94 בתי עסק, מתוכם 18 לא רשמו הכנסות כדין.

באחת הביקורת שנעשו לאדריכל בקריית מוצקין, נמצא כי לא רשם בספרי העסק 12 צ'קים בסך כולל של 27,103 ₪. כשנשאל על כך, הגיב: "בזמן פירעון הצ'קים אני מוציא קבלות וחשבוניות". בעקבות הביקורת האדריכל נחקר ותיקו הועבר להמשך טיפול. בביקורת נוספת במשרד עורכי דין בעכו, נמצא צ'ק בסך 50,000 ₪ שלא נרשם בספרים.

מבדיקת תנועות הבנק של סוכן ביטוח בעכו נמצאו שלוש העברות בנקאיות בסך 17,333 ₪, שלא נרשמו כדין. הסוכן תירץ למבקרים: "אני מוציא למגדל חשבונית/ קבלה כוללת לא הספקתי עדיין לרשום להם קבלות וחשבוניות". בביקורת נוספת, עלה במהלך בדיקת חשבון הבנק של עורך דין בעכו כי לא רשם שתי העברות בנקאיות שהתקבלו משני לקוחות שונים בסך 6,060 ₪. כאשר נשאל על כך ענה: "אין לי סיבה לא לרשום ,פשוט שכחתי לרשום".

במהלך קניית ביקורת סמויה ותצפית שנערכה מספר ימים לפני המבצע נמצא כי בעל חנות אופניים בעכו אינו רושם הכנסותיו כדין. הסברו על כך: "אני לא יודע ולא זוכר מה קרה לפני כמה ימים". עוד בעכו, בביקורת במינימרקט, נמצא בקניית ביקורת סמויה שנערכה מספר ימים לפני המבצע כי בעל העסק אינו רושם הכנסותיו בספרים. תגובתו: "אין לי מה לומר".

מבצע ביקורות זה נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים נגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *