"מבקשים לכלול אנטי-ישראליות תחת הגדרה של אנטישמיות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב עם שר ההגנה של ניו זילנד רון מארק

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (א') עם שר ההגנה של ניו זילנד רון מארק, בלשכת רה"מ בירושלים.

 

"יש לנו יחסי ידידות טובים עם ניו זילנד ואנו רוצים להעמיק אותם אף יותר בכל התחומים: בכלכלה, בביטחון ובדיפלומטיה. בני מטייל כעת בניו זילנד. דיברתי איתו אתמול בלילה והוא סיפר לנו כמה יפה המדינה. אשתי הייתה שם איתו וכשהיא חזרה היא אמרה שהמדינה יפהפיה", אמר נתניהו לשר מניו זילנד.

שר ההגנה של ניו זילנד ענה, "הייתי כאן במסגרת שירות צבאי בשנת 1982 וטוב לשוב לכאן. אני מבין את רמת הפסימיות והסקפטיות שהיו בזמן מנחם בגין, ג'ימי קרטר ואנואר סאדאת, וראה היכן אנו נמצאים 37 שנים לאחר מכן".

ראש הממשלה התייחס ליום השואה הבינלאומי. ""אני בטוח שאתה יודע שהיום הוא יום הזיכרון הבינלאומי לשואה וחשוב שנבין את מעמדו של העם היהודי. בתקופת השואה היינו חסרי מגן לחלוטין ולא היינו מסוגלים להגן על עצמנו והיום יש לנו מדינה מתקדמת ועוצמתית שגם בונה את עתידנו וגם שומרת על הביטחון שלנו".

"ההתקפות העיקריות נגד העם היהודי כיום הן התקפות נגד המדינה היהודית והניסיון לעשות דה-לגטימציה לעצם זכותו של העם היהודי למדינה משלו. זה נקרא אנטי-ציונות, שהיא הצורה החדשה של אנטישמיות. אנו מבקשים לא רק מכל ידידינו, אלא גם מכל מדינה הגונה, לכלול אנטי-ציונות תחת ההגדרה של אנטישמיות, וגם מכם אני מבקש זאת", אמר נתניהו.

השר אמר לו בתגובה, "אפשר להבין מהתחייבותנו שהתחילה כבר ב-1954, אז ניו זילנד לקחה פה תפקיד ותרמה לקידום שלום ויציבות דרך האו"ם, ושוב ב-1982 בכוח המשקיפים הרב-לאומי, שאנחנו עדיין כאן, ונישאר כאן כל זמן שתרצו"

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *