מגעים מתקדמים בין מפלגות הימין לריצה משותפת

הבנות ראשונות לקראת ריצה משותפת בבחירות הקרובות כבר הושגו בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש. מחלוקת עדיין על סדר הרשימה

הבנות ראשונות לקראת ריצה משותפת בבחירות הקרובות הושגו בין הבית היהודי, האיחוד הלאומי והימין החדש – כך פרסם לראשונה הבוקר העיתונאי זאב קם בתוכנית "הבוקר הזה" ברשת ב'.

על פי הסיכומים המסתמנים, הריצה המשותפת תהיה באמצעות בלוק טכני, שיאפשר למפלגות להתפצל מחדש לאחר הבחירות, אם ירצו בכך. הוסכם שנפתלי בנט לא יהיה זה שיוביל את החיבור, ולא יוצב במקום הראשון. הימין החדש יקבל בין שניים לשלושה מקומות בשמינייה הראשונה. בנט לא יוכל לפסול חיבור של המפלגה עם אנשי עוצמה יהודית, אם יגיעו איתם להסכמות בנפרד.

שתי נקודות שעדיין אינן סגורות וממשיכים לדון בהן נוגעות לאיילת שקד: מסתמן שאת הרשימה המאוחדת יוביל הרב רפי פרץ או שקד עצמה. סיכוייו של פרץ גדולים יותר, אך הנושא טרם סוכם. סוגייה נוספת היא מקור השיבוץ של שקד ברשימה – אם הדבר יתאפשר במסגרת המקומות שיוקצו לימין החדש, או במסגרת שיריון מיוחד שתקבל מהבית היהודי.

בימין החדש של בנט הכחישו את הפרטים, והוסיפו: "בנט מתמודד בכל הכוח בימין החדש. הוא מאמין בערכי המפלגה, ערכים של חיבור בין דתיים וחילוניים וביהדות מקרבת. בנט לא פוסל בלוק טכני, אך גם שם יש גבולות ערכיים שלא יחצה. מכל מקום, מוקדם מאוד לדבר על כך מכיוון שרק בעוד כחודשיים יוגשו הרשימות".

עם זאת, יצוין כי הבוקר אף פורסם כי הרב רפי פרץ העביר מסר לשקד ובנט לפיו ישובצו במקומות 2 ו- 3. המשמעות: הרב פרץ יעמוד בראש הרשימה, שתרוץ כבלוק טכני, וסמוטריץ', שלא עודכן בנושא, יידחק למקום ה-4 . שקד ובנט טרם השיבו להצעה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *