מדד אמון הצרכנים נותר יציב בחודש מרץ

מדד אמון הצרכנים נותר יציב בחודש מרץ. רמת המדד יציבה בשנה האחרונה, בקרבת השיא, והיא תומכת בהמשך התרחבות של הצריכה הפרטית. הרמה הגבוהה של אמון הצרכנים הושפעה להערכתנו מעליות השערים החדות בשוקי המניות ברבעון הראשון של השנה, ומהמצב הטוב של שוק העבודה בכלל ועליית השכר הממוצע בפרט. האינדיקטורים לצריכה הפרטית שפרסמה הלמ"ס בחודש האחרון הם עדיין חיוביים, אם כי חלקם מצביעים על האטה מסוימת בקצב גידול הצריכה. כך לדוגמא, המכירות בכרטיסי האשראי גדלו בחודשים דצמבר-פברואר בשיעור שנתי של 5.4%, לעומת 7.9% בשלושת החודשים הקודמים. המכירות ברשתות השיווק ירדו בחודשים אלו בשיעור שנתי של 1.5%, לעומת יציבות בשלושת החודשים הקודמים. יש לזכור שנתונים אלו הושפעו משינויים בהרגלי הצריכה – עלייה ברכישות המקוונות ועלייה בצריכה של ישראלים בחו"ל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *