מדוע אינטל שילמה 15 מיליארד על רכישת מובילאיי

אינטל קונה את החזון הטכנולוגי{טכנולוגיה}

מובילאיי מוכרת לציבור כיצרנית מערכות ההתרעה שהיא מוכרת לנהגים בכמה מאות דולרים ליחידה, אבל הטכנולוגיה שלה נמצאת כבר הרבה מעבר לכך.
הטכנולוגיה של החברה נמצאת בשלב בו היא כבר מספקת חלק מהבסיס הטכנולוגי ליכולות נהיגה סמי-אוטונומית למכוניות שנעות על הכביש ומצהירה שתוכל לספק תוך שנתיים מערכת נהיגה אוטונומית מלאה ליצרניות רכב. אבל הדבר ששווה לאינטל כל כך הרבה כסף הוא לא רק הרכיבים שהחברה כבר פיתחה. אינטל קונה את החזון הטכנולוגי, הידע והניסיון המעשי יוצא הדופן שהיא הספיקה לצבור, תיק הפטנטים וצוות המדענים והמהנדסים שיוכלו לפתח את הדורות הבאים של טכנולוגיית הנהיגה האוטונומית, לצד 27 יצרניות רכב שכבר רוכשות ממובילאיי ציוד וטכנולוגיה.

הטכנולוגיה העיקרית של מובילאיי, שמופצת באופן מסחרי, היא מערכת ראייה ממוחשבת שמספקת התרעות על מצבי סיכון במהלך הנהיגה לנהגים וכן למערכות נהיגה אוטונומיות. אבל מעבר למערכת הזו, שמבוססת על שילוב בין מצלמה, מעבד ותוכנת בינה מלאכותית, החברה משקיעה במרכיב נוסף משאבים רבים, והוא המיפוי האוטומטי REM – מערכת שאוספת מידע מכל מיליוני הרכבים המצוידים בה. בסופו של דבר, אינטל מעוניינת במערכת הזו של מובילאיי, שתהפוך את החזון לרכב אוטונומי למציאות.

המערכת יוצרת מפות דרכים עדכניות שמאוחסנות בענן. המערכות זמינות למחשב הרכב דרך האינטרנט הסלולרי כהשלמה או כגיבוי לנתונים שמתקבלים ממערך החיישנים.

מטרת מובילאיי באמצעות המערכת היא ליצור מפה מפורטת של כל הכבישים ברחבי העולם ברמת דיוק של סנטימטרים בודדים. זאת על מנת להגיע גם לרמת הדיוק בקבלת ההחלטות הממוחשבת שדרושה כדי לספק את הדרגות המתקדמות של יכולת הנהיגה האוטונומית באופן בטוח. בפברואר האחרון חתמה החברה על הסכם עם פולקסווגן להטמעת טכנולוגיית המיפוי האוטומטית ברכביה.

המערכת הבסיסית של מובילאיי, שניתן למצוא ב־למעלה מ־15 מיליון רכבים רגילים וסמי־אוטונומיים ברחבי העולם, מבוססת על שילוב בין מצלמה, מעבד ותוכנת בינה מלאכותית. זאת כדי לזהות בזמן אמת עצמים כמו תמרורים, עמודים, רכבים אחרים, הולכי רגל ורוכבי אופניים ולספק התרעות מקדימות על סכנות.

הייחוד של מערכת מובילאיי הוא השימוש במצלמה בודדת (במוצרי ההתרעה לנהגים) ובשבב יחיד (System on a Chip), שאמור לספק את כל יכולת העיבוד הדרושה למשימה המורכבת של חיקוי יכולת הראייה של נהג אנושי, בתצורה שניתן להטמיע בעלות נמוכה יחסית בכל רכב.

עם הכניסה שלה לעולם הנהיגה האוטונומית, נטשה החברה את תפיסת המצלמה הבודדת לטובת שבב חזק יותר שמסוגל לטפל במידע המגיע ממערכות חישה נוספות כמו רדאר, מדידת מרחק בלייזר ומערך מרובה מצלמות. בנוסף, החברה מטפלת כיום גם בשלב קבלת ההחלטות הממוחשבת על הכביש באמצעות טכנולוגיית בינה מלאכותית הקרויה "למידת תיגבור". הטכנולוגיה הזו מאפשרת למערכת לשפר את יכולותיה עם הזמן.

היכולות לשלב חיישנים שונים ולקבל החלטות מהירות באופן מדויק קריטי למעבר מרמה 2 של הנהיגה האוטונומית, במסגרתה עדיין נדרשת מעורבות גבוהה של נהג אנושי, לשלבים 3–5 של נהיגה סמי־אוטונומית עם מעורבות מצומצמת של הנהג ועד לרכב אוטונומי לחלוטין.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.