מדוע החבר שלי ביקש להתאסלם? (למראית עין)

אפתח בשאלה פשוטה מאד:
מדוע את בני המיעוט הגדול במדינת ישראל, ואני מתכוון לערבים, איש לא זמם לגייס לצה"ל וגם לא לשלוח לכלא באם לא יסכימו לשאת בנטל?
מדוע איש לא העז לדרוש מהערבים שוויון בחובות? יש בעיה עם שירות אזרחי? הרי גם ככה רבים הם הערבים העובדים בשירותי הבריאות או המלונאות וכו' – וכי קשה למצוא להם מקומות לשירות אזרחי?
כן רבותי. למי שאולי לא ידע – ערבי זכאי לכל ההטבות שהמדינה מעניקה לאזרחיה, לרבות אפלייה מתקנת (ע"ע שופטי ביהמ"ש העליון, שבו שמור מקום של כבוד לערבי התורן, גם אם לא שירת בצה"ל ולא בשירות לאומי), ובניגוד לחרדי האומלל, הערבי המצוי והמאושר לא צריך לדחות את גיוסו בכל שנה – הוא יכול פשוט להירשם וללמוד בכל אוניברסיטה, לעבוד בכל עבודה שתאבה נפשו, להשתכר ככל שיצליח – ואיש לא מאיים עליו ולא דורש ממנו לבצע שירות לאומי אזרחי ואפילו לא לתרום ללב"י.
**
כשלמדתי בישיבה, היה לי חבר תמהוני למדי. לא אזכיר את שמו ולו ברמז (שכן הוא עלול לזהות אותי ואולי גם להיעלב במקצת) אבל תאמינו לי שהסיפור אמיתי בכל אות.
באותם ימים, טיילנו יחד באחד הערבים בקור הירושלמי, והוא סח לי את תוכניתו הגרנדיוזית – להתאסלם. בחשאי. למראית עין. אבל להתאסלם. (נא להתאפק – ההסבר כבר מגיע).
וכל כך למה?
הוא טען שהמדינה חוסמת אותו מכל כיוון. אין לו אפשרות להיכנס לאוניברסיטה או מכללה, אסור לו לעבוד – והמדינה מכריחה אותו לשבת בישיבה ובכולל. הוא לא מוכן לשרת בצה"ל, שכן השירות תחת פיקוד חילוני איננו מתאים לערכיו, ולא לערכי משפחתו והציבור ממנו הוא בא, ובצדק גמור מבחינתם. (בדומה לבנות ששירות לאומי עבורן הוא "יהרג ואל יעבור", למרות שבעיקרון מותר להן לעבוד במקום חילוני).
הוא יודע שבמשפחה שלו מכירים את חוסר יכולתו להתמיד בתורה – ולא יאשימו אותו בביטול תורה – אבל הצבא, או יותר נכון הפוליטיקאים הנוכלים, חוסמים אותו מכל כיוון, ואחר כך עוד יאשימו אותו בטפילות ונצלנות וסחטנות וכיוצא בהללו.
אותו בחור דאז, סח לי בנכות על כוונתו ללכת בחשאי לאחד הקאדים, להצהיר שם על נאמנותו לדת האיסלאם, לקבל תעודה, והופ – העולם נפתח לרווחה.
הוא אפילו בדק בכמה מספרי ההלכה, לראות האם יש איסור בדבר. להוותו הסתבר לו בסופו של דבר שלמרות שהאיסלם איננו עבודה זרה, הדבר בכל אופן אסור, אפילו יעשה זאת בחשאי ולמראית עין בלבד.
מיודענו המשיך ללמוד בישיבה, ולאחר מכן ישב על ספסלי הכולל, עד שנולדו לו ארבעה או חמישה ילדים והמדינה הואילה בטובה לשחרר אותו לשוק העבודה. ללמוד מקצוע הוא לא הספיק, וכיום הוא מתפרנס מעבודת דחק.
ומי הפסיד מכל זה (חוץ ממנו)? המדינה. והכל בגלל שלערבי מוכנים הפוליטיקאים המושחתים לתת פטור מלא וגורף. לחרדי לא. הוא לא רוצה לשרת? שיסבול.

**
אני מזמין את כולנו לנסות ולהשיב מדוע את מה שהפוליטיקאים מוכנים בטובם להעניק לערבים, הם מונעים מהחרדים.
אולי בגלל שהערבים עלולים להגיב באלימות? פוי, אל תדברו ככה.
אולי בגלל שהחרדים נראים להם יותר איכותיים? שוב פעם פויה.
אז מה אתם אומרים?
אני חושב שאולי, אולי, אולי התקרבנו יותר מדי.
אולי אם היינו נשארים קצת יותר רחוקים, הם היו מואילים בטובם להתייחס אלינו לפחות כמו לערבים.
אולי ביקשנו יותר מדי סימפטיה.
אולי התאמצנו להיראות ישראלים. ניסינו להראות "להם" שגם חרדים הם אנשים מהיישוב. "היה חרדי בביתך וישראלי בצאת"ך. ע"ע כל הבחורים (והאברכים) שמתנפלים בשקיקה על כל בדל של "צומי" מאישיות חילונית בכירה כלשהי.
אולי חבל שעשינו את כל זה. עדיף היה לשמור מרחק.
כשהחזון איש דיבר על חובת ההצבעה בבחירות, הוא דיבר על התגוננות מול גנבים ורוצחי נשמות. זה הכל.
אולי התחברנו יותר מדי לכל מה שישראלי במדינה הזו, ושכחנו שהעם היהודי והעם הישראלי הם שני עמים. נפרדים.
אולי הגיע הזמן להבין את מקומנו האמיתי.
אולי אם נחליט להיפרד, באמת, מהם ומכל התרבות שלהם, הם ירגישו שאנחנו לא מתאימים. אולי אם לא ניצמד אליהם באופן דביק, הם יעזבו אותנו לנפשנו.

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. שלום וברכה
    הערתך אכן צודקת.
    לא ניסחתי את הדברים כראוי.
    אני התכוונתי רק להדגיש, את המסורת מפי החזו"א זצ"ל, שהצבא מעצם אופיו הוא בעל מרות ושליטה, ולכן זה עצמו הוא ייהרג ואל יעבור – להכניס בנות תחת שליטה של איש זר (אפילו גבר דתי).
    במקום עבודה זה קצת שונה ולכן יתכן שיש מקרים שרב יוכל להתיר עבודה במקום חילוני (כגון לצד נשים בלבד)
    כמובן שאתה צודק ומקום עבודה חילוני הוא בעייתי מאד בכל מקרה.

    המבקר |
    הגב
  2. חולה על הכתבות שלך חבר!!!
    ביג ליייייייק
    תמשיכו אתם חזקים

    אבי הכוכב |
    הגב
  3. מצויין.
    להפיץ כמה שיותר.
    דברים דורבונות!

    אבריימי.

    אבריימי |
    הגב
  4. כתבה ממש ממש יפה מסכים אם כל מילה.
    חבל שלא כתוב מיזה הכותב

    מצדיק |
    הגב