קורע לב: חרדי קשיש בוכה על התעללות חברת הביטוח: "מחכים שאמות" I תחקיר מצמרר

אליהו טראב קשיש חרדי בן 85 בבכי קורע לב על התעללות חברות הביטוח נגדו: "מלפני קום המדינה אני פה, אבל נפלנו", כך טראב ואשתו החרדים שכבר לא יכולים לתפקד באופן בסיסי, טראב מתייפח למצלימה: "לא רוצים להכיר בי, 80 שנה שאני משלם הכל בשביל לקבל את הביטוח הסעודי, ועכשיו זרקו אותי", בתו אומרת לחדשות 2: "הוא לא מבקש חסד, הוא מבקש את הזכות המלאה שלו על מה ששילם במשך כל חייו, אך חברות הביטוח מתעלמות לגמרי מתביעתו".

כתב ערוץ 2 מבצע תחקיר קשה וכואב על מעללי חברות הביטוח, רבים מהמבוטחים חותמים על הסכם הפוליסה דרך קופות החולים ואינם יודעים כי בעצם מדובר בשוק פרטי לחלוטין כשחברות הביטוח "הראל", "הפניקס", "כלל" ו"מגדל" שולטות ברוב השוק. אלו שיזדקקו לכספי הביטוח הסיעודי יגלו ששליש מהתביעות נדחות מיד. המבוטחים יופנו לדרך ביורוקרטית מתישה וארוכה בעוד שלמשתמשים החדשים, סוללות חברות הביטוח דרך קלה ומהירה ללא בדיקה פיזית או רפואית.

צפו בתחקיר קשה – באדיבות רשת

מחברת "כלל" נמסר בתגובה: "כלל ביטוח מבטחת 1.5 מיליון לקוחות סיעוד ומתנהלת במלוא האחריות באישור תביעות חדשות, תוך שכלול הגורמים המקצועיים והמידע הרפואי של המבוטח ובהתאם להנחיות. על מנת לשמור על רמת שירות גבוהה מבצעת החברה סקרי שביעות רצון ומערך בקרת איכות שוטף, ומעסיקה עובדים במלוא הרגישות המתבקשת. במקרה של גברת לנל, לא היה כל פגם במתן האישור למעט עיכוב של שבועיים שנגרם בגלל טעות אנוש ועליו אנו מתנצלים".

מחברת "דקלה" נמסר בתגובה: "החברה משלמת תגמולי סיעודי בהיקף של למעלה מ-350 מיליון ש"ח בשנה לאלפי מבוטחים. אישור זכאות נעשה אך ורק על ידי מומחה רפואי בתחום הסיעוד לפי פרמטרים שנקבעו על ידי הפיקוח על הביטוח. הפוליסה מתנהלת כביטוח הדדי, בו כל סטייה מתנאיה באה על חשבון יתר המבוטחים, ולפיכך אסורה".

חברת "הראל" מסרה בתגובה: "הראל לא מעורבת בניהול חברת 'נעם', שהיא רק אחת הספקיות בתחום הערכות הסיעוד. הצוות המקצועי של "נעם" מחויב לכללי האתיקה ולהנחיות המפקח על הביטוח, ואף גורם אינו מתערב בשיקול דעתם המקצועי".

מחברת "הפניקס" נמסר בתגובה: "חברת הפניקס פועלת לטובת זכויות מבוטחיה בהתאם לתנאי הפוליסה ועל פי כל דין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.