מהומה בבית שמש הלילה בפינוי בית כנסת – צפו

מהומה רבתי התרחשה באישון לילה בבית שמש, כאשר כוחות משטרה הגיעו לפנות בית כנסת, שסוכם כי יפונה, בשכונת חפציבה, אלא שאלה נתקלו באלימות קשה של התושבים

הלילה הגיע כוח משטרה ביחד עם נציגי עיריית בית שמש לביצוע הריסת מבנה שהוקם ושימש את הציבור באופן בלתי חוקי בשטח עיריית בית שמש.

מדובר על מבני קרוואנים בשכונת חפציבה, שעמדו בצורה לא חוקית, כאמור, ובעליהם, שלום לייפר, התחייב כי יפנה אותם ואף הפקיד לעירייה צ'ק ערבות על פינוי – שאותה לבסוף לא ביצע.

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי משטרת ישראל אבטחו את נציגי עיריית בית שמש ועובדי הקבלן שביצעו בפועל את הריסת המבנה. לאזור ההריסה הגיעו כמה מאות פורעים שהחלו להתפרע במקום וליידות אבנים וחפצים שונים לעבר השוטרים. במהלך ההתפרעות נפצע שוטר בראשו והוא פונה בהמשך על ידי מד"א לקבלת טיפול רפואי.

"משטרת ישראל, פועלת על מנת לאבטח ביצועם של צווים שיפוטיים תוך שמירה על הסדר הציבורי ומניעת כל ניסיון להפריע למימוש הצו, ובתוך כך תפעל למיצוי הדין עם אותם מתפרעים".

לפי הודעת העירייה, בהסכם שנחתם, כתב בעלי המקום: "אני מתחייב לפנותו מחוץ לעיר בית שמש ולהשאיר את המגרש ללא כל איש או חפץ".

לפי העירייה, לייפר אף הפקיד ערבות של 35 אלף שקל, לקיום התחייבותו.

בעירייה אמרו הבוקר כי "מדובר במבנה שהוצב על קרקע ציבורית ללא כל אישורים או הקצאות כדין. עיריית בית שמש אינה ששה לעימותים ועל כן הגיעה להבנות עם בעלי המקום לפיהן המבנה יפונה על ידו. למרות דרישות חוזרות ונשנות מטעם העירייה לפנות את המבנה הוא בחר, לצערנו, להפר את ההסכם עליו הוא חתום וצו בית משפט".

עוד טענו, כי "השטח עליו מונח המבנה הינו רכוש הציבור, כאשר תפקיד הרשות המקומית וחובתה הוא לשמור על ייעודו המקורי. עיריית בית שמש תמשיך ותאכוף את החוק לרווחת כלל התושבים".

צפו בוידאו מהעימותים הלילה בעיר:

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *