מהומה בועידת העבודה: קריאות 'בוז' לגבאי

בעת שגבאי תקף את לפיד וגנץ קראו לעברו מאות פעילים קריאות 'בוז'. לאחר מכן, ח"כ איתן כבל קרא בנאומו הערב בוועידת מפלגת העבודה לגבאי להתפטר

מהומה בועידת מפלגת העבודה מתכנסת היום (חמישי) בגני התערוכה בתל אביב לכנס בחירות ראשון.  בעת שגבאי תקף את לפיד וגנץ קראו לעברו מאות פעילים קריאות 'בוז'. לאחר מכן, ח"כ איתן כבל קרא בנאומו הערב בוועידת מפלגת העבודה לגבאי להתפטר: "גבאי טען ששיקרתי שאיים כי יחריב את המפלגה עלינו ועליו, הבוקר יזמתי בדיקת פוליגרף ונמצאתי דובר אמת. שוב התגלה ששיקר ולא בפעם הראשונה", תקף כבל.

כבל פנה לגבאי והוסיף "קיבלת גיבוי מעל ומעבר. כשהצלחת – לקחת את כל הקרדיט לעצמך. עכשיו כשאתה מתרסק אתה מאשים אותנו. יש גבול. הכל עליך, אתה פירקת את המחנה הציוני בלי להתייעץ, אתה הובלת, אתה ניווטת. הכישלון הזה הוא 'נטו גבאי'. אני קורא לפריימריז פתוחים עוד לפני הבחירות ולא מתכוון להתמודד בהן"

מוקדם יותר קרא גבאי ללפיד וגנץ: אי אפשר להזדעזע מנאום נתניהו ואז לרוץ לקואליציה שלו

לפיד וגנץ – שניכם ראיתם השבוע את מופע האימים של ראש הממשלה. במדינה נורמלית ראש ממשלה לא תוקף את רשויות החוק. אני יודע, אתם יודעים וכולם יודעים שמיליוני ישראלים טובים מתגעגעים למדינה נורמלית.

אתם לא יכולים להזדעזע מההתקפות של נתניהו על רשויות החוק ואז לרוץ להצטרף לקואליציה שלו. אנחנו מתחייבים לשינוי במדינת ישראל. ואני קורא לכם, הצטרפו לשינוי. הצטרפו לקואליציה של שינוי. אני קורא לכם להתחייב לא לשבת בממשלה של נתניהו. וזה לא קשור רק לכתבי אישום אלא לדרך ולעתיד המשותף שלנו במדינת ישראל.

וזה תוכן נאומו המלא של יו"ר מפלגת העבודה, אבי גבאי, בועידת המפלגה הערב בתל-אביב:

ועכשיו בואו נחזור לעבודה. ויש הרבה עבודה.  הרבה מנדטים שכולנו צריכים להחזיר הביתה.  ביחד!  גם בשביל המפלגה – אבל בעיקר בשביל המדינה שלנו! בפוליטיקה הישראלית יש תמיד עליות וירידות – התפקיד שלנו הוא שהאמת שלנו היא זו שתנצח! והאמת שלנו תנצח כי רוב העם מבין שאי אפשר להמשיך יותר עם ראש ממשלה שקורע את העם, ראש ממשלה שתוקף את מערכות הביטחון והחוק בישראל. ראש ממשלה שעובד בשביל אוליגרכים וטייקונים ולא בשביל שכולם ייגמרו את החודש. ראש ממשלה שמשלם דמי חסות לחמאס, ראש ממשלה שמוביל אותנו למדינה דו לאומית שתתפוצץ לנו בפרצוף.

הקולות שעזבו אותנו חונים היום אצל כל מיני מפלגות אווירה אופנתיות ומסתוריות, כאלו שמתחבאות מאחורי שתיקה וחיוכים סקסיים – אבל אנחנו הולכים להחזיר את כולם ואז להביא עוד ועוד ועוד ועוד!
כי נשארו עוד המון ישראליות וישראלים נורמליים:  ישראליות וישראלים שרוצים שיתעסקו בחיים שלהם וביוקר המחיה המתפוצץ כאן, ישראליות וישראלים שרוצים להיפרד מהפלסטינים.
ישראליות וישראלים שרוצים חופש ביטוי וזכויות מלאות לנכים ולאתיופים וללהטבים ובתי חולים טובים ותחבורה ציבורית בשבת וסוף לכפייה הדתית. כי נשארו עוד המון ישראלים נורמלים שמבינים שחייבים להחליף את השלטון. שמבינים שצריך להצביע למפלגה שמתנגדת לשיטות של נתניהו ולא למפלגות שבסוף יישבו אצלו בקואליציה. שמבינים שבבחירות הקרובות צריך להצביע לראש ממשלה אחר. שמבינים שלא בוחרים שר חוץ או שר ביטחון בממשלת נתניהו. בשלושת החודשים הבאים, כולם ייראו אותנו עושים הכל כדי להחזיר את המדינה שלנו לדרך הנכונה ואחרי הבחירות :

אנחנו נוסיף שוויון לחוק הלאום!
אנחנו נוריד את יוקר המחייה!
אנחנו נחתור למשא ומתן עם הפלסטינים! אנחנו נחזק את חופש הביטוי! אנחנו נאחה את הקרעים בעם! אנחנו נשמור על בית המשפט העליון! אנחנו נבטל את חוקי השחיתות של נתניהו! אנחנו נשים את חזן ורגב וסמוטריץ על ספסל האופוזיציה! אנחנו נחזיר למגילת העצמאות את הכבוד המגיע לה!

אנחנו נתחיל לעשות את העבודה האמיתית ולנהל את המדינה  עבור כל התושבים ולא רק עבור האליטה הימנית הקיצונית! רבותיי, תושבי ישראל הם בעלי המניות האמיתיים במדינה הזאת – ואנחנו נראה להם איך הגרף עולה ועולה ועולה!
ומהרווחים – כל העם ייהנה!
חברים, דוד בן גוריון לימד אותנו להילחם על בטחון בכל הכוח העצום שלנו – אבל תמיד לחפש את הנתיב לפתרון מדיני.
להיות חזקים ולהגיב בעוצמה לכל פגיעה בנו ובריבונות שלנו, אבל לממש את העוצמה הזאת לטובת הסדרים אסטרטגיים ארוכי טווח וחתירה אמיתית לשלום.

בן גוריון גם לימד אותנו שאפשר לבנות כלכלה צומחת – אבל גם צודקת – כזו שמשרתת את העם:
כלכלה של מדינה שדואגת לאזרחיה, למערכות חינוך ובריאות מצויינות, מדינה שמעניקה הגנה לעובדים ומעניקה אופק לצעירים ולצעירות שלנו. מדינה  שמכבדת את האזרחים הותיקים שבזכותם אנחנו כאן.
בן גוריון גם לימד אותנו לכבד את הגר שחי בקרבנו. להאמין בחיים משותפים, לראות בערבים, בדרוזים, בצ'רקסים ובבדואים הזדמנות.  ולכן אנחנו מחוייבים להוסיף את הערך שוויון לחוק הלאום. אני גאה במפלגה שלנו – מפלגה חיה דמוקרטית ובועטת עם 60,000 חברים ו4000 שהצטרפו רק בחודש האחרון!

אנחנו המפלגה הכי ערכית והכי אמיתית בישראל, בנינו את המדינה הזאת, ועכשיו גם נציל אותה.  ביחד. אני מאמין גדול בעוצמה של מפלגת העבודה, המפלגה שתמיד רבים נהנים להספיד – ותמיד היא מפתיעה את כולם מחדש!

חברות וחברים,  בואו נחזור לעבודה:  רוב הבוחרים של לפיד ושל גנץ לא רוצים שיתנו את הקולות שלהם לקואליציה של נתניהו.  רק אנחנו מתחייבים לקואליציה של שינוי.  בואו נסביר לבוחרים את זה ביחד יום יום עד לבחירות.  בואו נקום שעה קודם בכל בוקר, נפשיל שרוולים, נרים ראש ונחליף ראש ממשלה שתוקע מדינה שלמה בעניינים האישיים שלו!
אנחנו, כל אחת ואחד מאיתנו כאן, היחידים שמתחייבים לשינוי בישראל!  אנחנו הולכים לעבוד קשה ולהפתיע בגדול.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *