מהומות בהר הבית: 4 שוטרים ו-70 פלסטינים נפצעו

החל משעות הבוקר המוקדמות עשרות אלפי מוסלמים פוקדים את הר הבית. לאחר לחץ של פוליטיקאים מימין השר לביטחון פנים גלעד ארדן החליט לפתוח את ההר לביקור יהודים למרות המתיחות סביב חג הקורבן. עשרות פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות, במקום פצועים

החל משעות הבוקר המוקדמות עשרות אלפי מוסלמים פוקדים את הר הבית. לאחר לחץ של פוליטיקאים מימין השר לביטחון פנים גלעד ארדן החליט לפתוח את ההר לביקור יהודים למרות המתיחות סביב חג הקורבן.

במקום פרצו מהומות כאשר ארבעה שוטרים נפצעו, מתפלל יהודי וכמה מתפללים מוסלמים נפצעו.  בשלב מסויים, מוסלמים הקיפו מתפללים יהודים וקראו "אללה אכבר", כשהשוטרים חוצצים בין הצדדים. הסהר האדום מדווח על 61 פצועים פלסטינים שנשלחו לבתי החולים אל-מקאסד והדסה עין כרם. בכלי התקשורת הפלסטיניים דווח כי בין הפצועים המופתי של ירושלים, השייח מחמד חסייו.

המשטרה בתגובה כי החל משעות הבוקר המוקדמות ולרגל חג הקורבן, פקדו עשרות אלפי מתפללים את הר הבית.

כוחות משטרת ישראל בפיקודו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, נערכו במערכי תנועה משעות הבוקר בעוטף העיר העתיקה, ואפשרו למתפללים המוסלמים להגיע לשטח הר הבית ולחגוג את חגם.

בשלב מסויים החלו להתגודד אלפי מתפללים שהיו בשטח הר הבית באזור שער המוגרבים, ולהפר את הסדר במקום, תוך שקוראים קריאות לאומניות ומיידים אבנים, כסאות וחפצים לעבר השוטרים.

לאור כך, נתן מפקד המחוז הוראה לפזר את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, עצרו 7 חשודים והשיבו את הסדר הציבורי על כנו.

כתוצאה מההתפרעות, נפצעו באורח קל – בינוני 4 שוטרים.

בהערכת מצב נוספת שקיים מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, החליט לאפשר הביקורים בהר הבית, שבמהלכם ביקרו כ 1729 יהודים וכ 200 תיירים, תוך ליווי כוחות המשטרה שפעלו אל מול מפרי סדר שניסו למנוע את שגרת הביקורים בהר.

במשטרה מציינים, משטרת ישראל תמשיך לפעול על מנת לאפשר את חופש הדת והפולחן לכלל הדתות, לצד מכלול שיקולים שנועדו לשמור על שלום הציבור וביטחונו.

מפקד מחוז ירושלים אמר כי "החל משעות הבוקר המוקדמות נערכנו סביב העיר העתירה על מנת לאפשר ליהודים ומוסלמים להגיע לכותל ולהר הבית. תפילת המוסלמים החלה לקראת 7 וחצי. תפילת המוסלמים הסתיימה לקראת רבע לשמונה ולאחרי ההרוב התפזרו, וקרוב לאלפיים התאספו ליד שער המוגרבים כדי למנוע מיהודים לבקר. החלו הפרות סדר ופירנו אותם. ואז אפשרנו ליהודים לבקר בהר יהודים. קרוב ל-600 ביקרו בהר הבית. בשבע וחצי היו מעל 60 אלף מוסלמים וזה היה נכון במסגרת האיזונים לאפשר למוסלמים לעלות להתפלל וליהודים להשהות את העלייה. כשהבנו שהכל מתגלגל למניעת עליית יהודים על ידי קומץ.. השתמשנו בכוח. פיזרנו אותם ואפשרנו ליהודים לעלות".

משרד החוץ הירדני גינה את "המשך ההפרות הישראליות" נגד מסגד אל-אקצא. דובר המשרד סופיאן סלמאן הביע את התנגדותה של ירדן לצעדים, שאותם כינה "הפרובוקציות חסרות האחריות ביום הראשון של חג הקורבן" והטיל על ממשלת ישראל את האחריות המלאה "לתוצאותיהן והאלימות והמתיחות הנובעים מהם".

ראש הלשכה המדינית של חמאס אסמאעיל הנייה אמר כי "אנו עוקבים אחר הצעדים הישראלים באל-אקצא ודיכוי המתפללים והמוראביטון והקריאות החוזרות ונשנות לפרוץ אליו בייחוד בעיד אל-אדחא. הדבר מהווה הפרה ופגיעה בזכויות ורגשות מיליוני מסלמים ברחבי העולם בימים מבורכים אלו". הוא קרא "לוותר על אשליות ההסדר ושיתוף הפעולה הבטחוני והצורך בביטול ההכרה בכיבוש באמצעות תיקון המצפן, הפסקת כל צורות הנורמליזציה והחייאת ההתנגדות".

חאלד אל-בטש, בכיר הג'יהאד האסלאמי, אמר כי "העם הפלסטיני מבצע את חובתו להגן על ירושלים למרות העדר האומה, הנורמליזציה הערבית מעודדת את הכיבוש לתקוף את עמנו, אנחנו ממלאים את תפקידנו כשהאומה אינה ממלאת את תפקידה ונשמור על לפיד ההתנגדות בשיאו, חלק מהמנהיגים הערבים החליטו לפתוח את בירותיהם בפני הישראלים ולפתוח את השער בפני חיסול הסוגיה הפלסטינית".

אל חדר המיון פונו מהר הבית:בן 18 אשר נפגע בראשו מבקבוק זכוכית, מצבו קל. ישוחרר בקרוב לביתו. בת 22 עם פגיעה בפנים, נמצאת בהכרה מלאה ובמצב קל.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. עד כאן חדשות אל אקצא מפלסטין הכבושה

    עד כאן חדשות אל אקצא בעברית

    משה |
    הגב