מהפיכה -השר ליצמן במתנה לבוחריו: ביטול מס רכישה בפריפריה

במקביל לגבות מס רכישה גבוה ממי שישקיע באזור המרכז

השר ליצמן מציע לשר האוצר להוריד את מס הרכישה אשר מוטל על אותם משקיעים שקונים בישובי הפריפריה, במקביל לגבות מס רכישה גבוה ממי שישקיע באזור המרכז.

האם ישנה קריצה כאן בהיחבא לציבור המצביעים, אשר חלק ממנו אינו יכול לרכוש במרכז ולכן רוכש דירות בפריפריה להשקעה?

במכתבו לשר האוצר כותב השר ליצמן: "להעלאת מס הרכישה שמשלמים משקיעים הייתה השפעה חיובית על שוק הדיור, הוא ריסן את הביקוש לדירות, בעיקר במרכז, והאט את קצב עליית מחירי הדירות. לא יהיה נכון להמשיך ולרסן את הביקוש בפריפריה. יש מקום להפחית את שיעור מס הרכישה באזורים אלה".

השר ליצמן חושב כי ההבדלים בין מס רכישה גבוה במרכז למס רכישה נמוך בפריפריה ישיגו שתי מטרות חשובות: ריסון לביקוש דירות במרכז ועידוד בנייה חדשה בפריפריה לטובת משקיעים.

הכנסות המדינה ממס רכישה הן כ-8.9 מיליארד שקל. מי שאין בבעלותו דירה או מוכר את דירתו הישנה בתוך 18 חודשים מיום רכישת הדירה החדשה לא משלם מס על דירה בשווי עד 1.7 מיליון שקל, 3.5% על חלק השווי שבין 1.7 מיליון לכ-2 מיליון, 5% על חלק השווי שעד כ-5 מיליון. מדרגת המס הבאה היא 8% ו-10% לחלק השווי שמעל 17 מיליון.

כחלון הוסיף הוראת שעה הקובעת כי בעלי דירה הרוכשים דירה נוספת או יותר משלמים כבר במדרגה הראשונה 8%. המדרגה השנייה היא 10% שמוטלים על דירה בשווי שמעל לכ-5 מיליון שקל.

המהלך של כחלון הוכיח את עצמו, ומאז שאושר צנח מספר הדירות שנרכשות על ידי משקיעים. ההערכות הן כי בארבע השנים האחרונות מכרו משקיעים 22 אלף דירות, כ-9% מ-240 אלף הדירות שהיו בבעלות משקיעים בשיא.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *