מה אתם מעדיפים קפה או תה?

מתחילים את הבוקר שלכם עם קפה חזק? מעדיפים לשתות תה ירוק (או אחר) רגע לפני שאתם יוצאים ליום העבודה העמוס שלכם? אתם אנשים של קפה, או אנשים של תה? איזה משקה מבין השניים אתם מעדיפים? בין אם קפה ובין אם תה, מדובר בשני משקאות פופולאריים ואהובים מאד ברחבי העולם כולו. ישנם כאלה המעדיפים לשתות אותו בבית, כשהם מכינים אותו באופן עצמאי, וישנם כאלה הבוחרים לשתות אותו בבית הקפה, וליהנות "על הדרך" גם מבילוי קצר ופסק זמן. מה מציע כל אחד מהמשקאות האלה ומה מומלץ יותר? הנה, התשובה:

הקפה – מעורר, טעים ומגיע בטעמים שונים

מדובר באחד המשקאות האהובים ביותר על ישראלים רבים, ולא בכדי. הקפה מגיע בטעמים שונים, באיכויות ובחוזק שונה, אפשר להכין אותו לבד וגם בעזרת מכונת קפה. בכל אתר קפה ניתן למצוא כיום מידע רב על סוגי הקפה הקיימים, על מכונות הקפה, הקפסולות וגם דרכי ההכנה השונות, וליישם זאת באופן עצמאי אם רוצים. רבים מתחילים את היום שלהם, את הבוקר, עם קפה חם, שמעורר וממריץ אותם ומאפשר להם להמשיך את היום שלהם כשהם רעננים הרבה יותר. הטעם החזק, המר לעיתים, והמיוחד של הקפה מצוין לצד מאפים למיניהם ואפילו הופך את הקפה לקינוח מושלם לכל ארוחה (בין אם זו ארוחת בוקר, צהריים או אולי ערב). הקפאין שבקפה ידוע בסגולות הבריאות הרבות שלו. מי שסובל, למשל, ממיגרנות, ימצא בקפה אמצעי טיפולי נהדר, הקפאין גורם להתכווצות של כלי הדם, מה שמקל מאד על כאב הראש בזמן המיגרנה. הוא עוזר גם במקרים של הנגאובר ונפלא לאלה שחשים עייפות.

תה – מרגיע, מחמם ומרפא

התה, כמו הקפה, הוא משקה אהוב מאד. אפשר למצוא כיום תה בטעמים שונים והוא יכול להגיע בתצורות שונות. התה ידוע בסגולות הבריאות הרבות שלו ובעיקר בזכות נוגדי החמצון שבו (הפוליפנולים). נוגדי חמצון אלה עוזרים במאבק בסרטן ויכולים למנוע אותו. מעבר לכך, מדובר במשקה מרגיע מאד, בעל יכולות תרפויטיות נהדרות, משקה שמחמם מאד בימים קרים, בימים חורפיים, ומצוין כ"תרופת סבתא" לכל מחלה. אפשר להשיג כיום שלל של תערובות תה שונות, לערבב ביניהן ואפילו ליצור טעמים חדשים. ניתן לשתות אותו יחד עם הארוחה או אחריה, ובכל שעה של היום וגם לפני השינה. מכיוון שהוא פחות ממריץ ומעורר מהקפה, תה לפני השינה הוא פתרון נהדר לכל מי שרוצה לעצור לרגע, להירגע קצת וליהנות משלווה נעימה.

אז, במה אתם בוחרים?

בין אם אתם מעדיפים תה, ובין אם קפה, לכל אחד מהמשקאות האלה יתרונות רבים. יחד עם זאת, ולמרות יתרונות אלה, מומלץ להקפיד על צריכה מבוקרת של כל אחד מהם ולהימנע משתייה מופרזת. כמות רבה מאד של קפאין יכולה לגרום לנדודי שינה, לעצבנות ובמקרים מסוימים אפילו לבחילה. צריכה רבה מאד של תה יכולה, כפי שמראים מחקרים מסוימים, לגרום לאוסטאופרוזיס. מעבר לכך, כדאי גם לשים לב לכמות הסוכר או הממתיקים שמוסיפים למשקה וגם לבחור, במידה ושותים קפה, בחלב רזה.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.