מה חיפש מקלב בעוטף עזה?

מקלב ביקר בחמ"ל תת קרקעי ממוגן הממוקם בקיבוץ אורים ונפגש עם ראש המועצה האזורית אשכול מר גדי ירקוני – מקלב: "החוסן לאזרחים הוא דבר חשוב ויש הכל לשמרו לצד מענה ממשי לכל צרכי התושבים במקום".

חבר הכנסת אורי מקלב הגיע בסוף השבוע לסיור מקיף ביישובי עוטף עזה והמועצה אזורית אשכול, מקלב נועד עם תושבים מקומיים ראש המועצה האיזורית וביקר בחמ"ל תת קרקעי ייחודי הממוקם בקיבוץ אורים שם נועד עם בכירי פיקוד העורף ושמע מהם על היערכות העורף בשעת החירום לצד חסינות העורף בשגרה. ח"כ אורי מקלב פתח את ביקורו בעוטף עזה בפגישת עבודה מקצועית יחד עם ראש המועצה האזורית אשכול מר גדי ירקוני, בפגישה בנוכחות הצוותים משני הלשכות העלו אנשי עוטף עזה את הצרכים המיידיים שלהם לצד פתוח האיזור דבר שיתרום לחוסן האנושי בימי השגרה.

ראש המועצה מר גדי ירקוני הסביר במפגש כי המועצה שבראשותו מזימה תקציבים רבים בחזרה לחקלאות דבר שלא היה בעבר, יקרוני פנה ליו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה לשעבר ח"כ מקלב ואמר "אנו מכנסים כלים טכנולוגים לחקלאות מדויקת אנחנו מוכנים להשקיע בחברות שיגיעו לפה ויפעלו מהאיזור שלנו, אם לא יהיה לנו איכות חיים לא נוכל לחיות כאן אמר. ח"כ אורי מקלב הציג פתרונות לשילוב הטכנולוגיה בחקלאות כלים שהוצגו בועדת המדע בקדנציה האחרונה, מקלב הסביר כי יש להשקיע בחינוך זהו הדבר החשוב ביותר ובמיוחד במקומות כמו בעוטף עזה בהם המצב הבטחוני אינו תקין חינוך טוב יכול להביא מחולל לתושבים כאן באיזור הזה חינוך טוב היום נמצא בחסר בארץ ויש לפתח פה תשתית לכך.

ירקוני הסביר כי המועצה נכנסה כעת לפרוייקטים גדולים בהיקפי ענק לייצור חשמל מפסולת האשפה ופיתוחים שונים של אנרגיה מתחדשת, אך לצד זאת הזכיר ראש המועצה צריך לזכור את הנושא הבטחוני שאצלנו הוא חשוב יותר משאר המקומות היות וכאן יש מצב חירום, ישנם יישובים לא ממוגנים וחייבים להגדיל את התקציב הממשלתי לכך, ישנם תושבים קשישים או חולים שאין להם ממ"ד בבית ואין להם את התקציב לבנות זאת באופן עצמאי דבר שמהווה סכנה יום יומית לשלומם. מקלב סיכם את הפגישה המוצלחת תוך התחייבות לסייע ככל הניתן לצרכי התושבים באיזור, מיד לאחר סיום הפגישה יצאו ח"כ אורי מקלב צוות לשכתו והתושבים לביקור בחמ"ל תת קרקעי ייחודי הממוקם בקיבוץ אורים שם נועדו עם אנשי פיקוד העורף וראש הצוות חירום היישובי גב' אילנה בן דב שסקרה את הנעשה בחמ"ל בעת הכרזה על מצב החירום.

ראש צח"י הגב' ד"ר אילנה בן דב ציינה לשבח את הקשר הטוב שיש מול מערכת הביטחון שהינו המפתח והדבר החשוב ביותר להצלחה, הגב' בן דב הסבירה לנוכחים את המצוקה של התושבים במקום אשר חיים ללא ממ"דים ויש הצורך להתפנות למקלטים בעת הצורך כך שיש חוסר גדול גם בתחום זה ונאלצים להכניס אנשים לחפ"ק ממוגן זה מפאת החוסר הקיים. א', קצין פיקוד העורף שנכח במפגש הסביר כי עיקר המשימה היא ההכנה למצב החירום, תוך אפשרות שגרת החיים בתוך המצב חירום,אנו נותנים מענה מלא לתושבים במצב החירום יש לנו פה מרכזי חוסן ואנו נותנים את המידע לאזרחים, מקלב הסביר כי המידע לתושבים בזמן אמת מסיע רבות לחוסן האזרחי חוסר המידע מביא את האנשים ללחץ ופוגע בחוסן, כאשר האזרחים והתושבים המקומיים מנהלים שגרת חיים גם במצב חירום זה מעניק את החוסן המלא ליישובים כולם.

עם סיום חלק זה של הביקור באיזור שמו פעמיהם חברי הפמליה הנכבדת יחד עם ח"כ אורי מקלב אל השדות שבאיזור שם נועדו עם חקלאים ובעלי מפעלים אשר מחזקים שדות וגידולים סמוך לגדר המערכת לצד מפעלי מזון איכותיים אשר נמצאים באיזור. החקלאים הציגו בפני מקלב את הקשיים אותם הם חווים מידי יום והבירוקרטיה הנוקשה איתם הם נאלצים להתמודד מדי יום כאשר אחד מן החקלאים אשר נכח במפגש סיפר כי עקב עומס הבירוקרטיה בנושא העובדים הזרים נאלץ לסגור ולהשבית את עשרות החממות אותם הפעיל שנים רבות.

בעלי המפעלים והחקלאים ציינו את הקושי הגדול שיש כיום להתמודד ולהרוויח לצד רשתות המזון הגדולות כאשר מקלב מציין את הדברים לפניו ומבטיח להמשיך לדאוג ולסייע לחקלאים, לאחר מכן יצאו אל מפעל העלים הנקיים שם סקרו את המוכנות שבמקום ורמת הכשרות המהודרת לצד נקיון יסודי במפעל, בני חזן אחראי ראשי בכשרות למהדרין בראשות הגר"י אפרתי שליט"א הציג בפני המשלחת הנכבדת את חדרי בדיקת התולעים המיוחדים שם יושבים משגיחי הכשרות לצד שולחנות אור מיוחדים ובודקים את העלים והירקות הנקטפים בהידור רב.

מקלב סיים את ביקור בעוטף עזה בשדות השוממים לצד החממות העזובות שם הציגו החקלאים את שנגרם להם עקב הבירוקרטיה הנוקשה, מקלב סיכם ואמר אין ספק שנחמץ הלב לראות את העזובה הגדולה כאן באיזור שרק עד לאחרונה היה שוקק חיים פעילות לראות את החממות עזובות זהו דבר שמוכיח יותר מכל את הצורך הגדול לעזור ולסייע לחקלאים שמלבד הקושי אותם הם חווים כחלקאים הם מתמודדים עם בעיות ייחודיות לאיזור זה בו המצב הבטחוני אינו כשורה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *