מול צהלות הח"כים החרדים: כשהגראי"ל מירר בבכי על חוק הגיוס של לפיד

מה נשתנה הלילה הזה? בתום הדרמה הלילית הח"כים של דגל התקשו להסתיר את החיוכים הרבים למרות שהחוק הנוכחי "גרוע יותר" מחוק הגיוס של לפיד. 4 שנים לפני תועד מרן הגראי"ל כשהוא יושב בחדרו ובוכה בעת העברת חוק הגיוס

בפלג הירושלמי תוקפים בחריפות את הח"כים החרדים על "המשחקים הכפולים" שניהלו בעת העברת חוק הגיוס, כך למשל בעוד הם מרימים את ידיהם כנגד החוק, מאחורי הקלעים פעלו בקדחתנות לוודא – כי יש רוב לחוק.

בתום הדרמה הלילית הח"כים של דגל התקשו להסתיר את החיוכים הרבים למרות שהחוק הנוכחי, כך לדעת משפטנים, "גרוע יותר" מחוק הגיוס של לפיד – עם מכסות גדולות יותר של יעדים וסנקציות פליליות. אם על החוק של לפיד קראו קריעה, הפעם, לשם שינוי הם שחררו אנחת רווחה.

אם רוצים לחוש בהבדלים, ניקח אתכם לשנת 2014, אז פרסם העיתונאי לשעבר חיים גריידנגר (כיום איש יח"צ), כתבה נרחבת בו תיאר את על המתח בבית המט ליפול ברחוב חזון איש 5 בבני ברק. על פי מעריב, הרב אהרון יהודה לייב שטיינמן, בן יותר מ-100, ישב בביתו וקיבל עדכונים שוטפים על מה שהתחולל באותה שעה בכנסת ישראל. לקראת לילה הגיעה הבשורה המרה: החוק לשוויון בנטל שיזמה יש עתיד עבר. עבור הרב שטיינמן היה זה רגע קשה מנשוא.

בתמונה נדירה ביותר, שנחשפה ב"מעריב-סופהשבוע", הוא תועד כשהוא יושב בחדרו ובוכה. איש לא העז להתקרב אליו. "ראש הישיבה בכה בכי נורא. הוא כאב כאב עצום, וראו עליו שמדובר בבכי היסטורי, לדורות. הוא הרגיש שקרה חילול ה' נורא", סיפרו בסביבתו. חילול ה' הוא אחד הדברים היותר נוראים שיכולים להתרחש מזווית ההשקפה החרדית, תיאור מצב שבו העמדה ההלכתית יוצאת וידה על התחתונה, כשהיא מושפלת בידי מה שמכונה בז'רגון התורני "עוקרי הדת".

4 שנים אחרי, הח"כים החרדים מאשרים את אותו חוק שעליו מירר הגראי"ל בבכי תמרורים.

7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. הערב יום ה' פרשת פנחס בעצרת של הבד"ץ בכיכר השבת נגד גזירת גיוס השמד, אז אסור ליילך לעצרת ולחזק בזה חפירת הקברים.

    אם הרב הריפרמי המתיר חפירת הקברים בבית שמש ועוד מקומות, יהי הערב יום ה' פרשת פנחס בעצרת של הבד"ץ בכיכר השבת נגד גזירת גיוס השמד, אז אסור ליילך לעצרת ולחזק בזה חפירת הקברים.

    אסור לנו לתמוך בחפירת קברי הקדמונים. ולעולם לזכור שחפירת קברי ישראל, זו כפירה גמורה בד' ית' שמו. אלו שאינם מאמינים בתחית המתים מתירים חפירת קברי יהודים ר"ל.

    אבל – אֲנִי כן מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה.
    שֶׁתִּהְיֶה תְּחִיַּת הַמֵּתִים בְּעֵת שֶׁיַעֲלֶה רָצוֹן מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ.
    וְיִתְעַלֶּה זִכְרוֹ לָעַד וּלְנֵצַח נְצָחִים:

    והנה נוסח י"ג העיקרים מהרמב"ם כפי המובא בסידורים האשכנזיים.
    ובסידורים הספרדיים מובא נוסח מקוצר יותר.

    א – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא לְבַדּוֹ עָשָׂה וְעוֹשֶׂה וְיַעֲשֶׂה לְכָל הַמַּעֲשִׂים: (מציאות ד')

    ב – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא יָחִיד וְאֵין יְחִידוּת כָּמוֹהוּ בְּשׁוּם פָּנִים. וְהוּא לְבַדּוֹ אֱלֹקינוּ. הָיָה הֹוֶה וְיִהְיֶה: (אחדותו)

    ג – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ אֵינוֹ גוּף. וְלֹא יַשִּׂיגוּהוּ מַשִּׂיגֵי הַגּוּף. וְאֵין לוֹ שׁוּם דִּמְיוֹן כְּלָל: (אינו גוף)

    ד – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא רִאשׁוֹן וְהוּא אַחֲרוֹן: (ראשון ואחרון)

    ה – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ לוֹ לְבַדּוֹ רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל. וְאֵין רָאוּי לְהִתְפַּלֵּל לְזוּלָתוֹ: (ראוי לעבוד רק לו)

    ו – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל דִּבְרֵי נְבִיאִים אֱמֶת: (נבואה)

    ז – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁנְּבוּאַת מֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם הָיְתָה אֲמִתִּית. וְשֶׁהוּא הָיָה אָב לַנְּבִיאִים. לַקּוֹדְמִים לְפָנָיו וְלַבָּאִים אַחֲרָיו: (נבואת משה)

    ח – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁכָּל הַתּוֹרָה הַמְּצוּיָה עַתָּה בְיָדֵינוּ הִיא הַנְּתוּנָה לְמֹשֶׁה רַבֵּנוּ עָלָיו הַשָּׁלוֹם: (תורה משמים)

    ט – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁזֹּאת הַתּוֹרָה לֹא תְהֵא מֻחְלֶפֶת וְלֹא תְהֵא תוֹרָה אַחֶרֶת מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ: (לא תהא מוחלפת)

    י – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ יוֹדֵעַ כָּל מַעֲשֵׂה בְנֵי אָדָם וְכָל מַחְשְׁבוֹתָם. שֶׁנֶּאֱמַר הַיֹּצֵר יַחַד לִבָּם הַמֵּבִין אֶל כָּל מַעֲשֵׂיהֶם: (השגחה)

    יא – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ גּוֹמֵל טוֹב לְשׁוֹמְרֵי מִצְוֹתָיו וּמַעֲנִישׁ לְעוֹבְרֵי מִצְוֹתָיו: (שכר ועונש)

    יב – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. בְּבִיאַת הַמָּשִׁיחַ. וְאַף עַל פִּי שֶׁיִּתְמַהְמֵהַּ. עִם כָּל זֶה אֲחַכֶּה לּוֹ בְּכָל יוֹם שֶׁיָּבוֹא: (משיח)

    יג – אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁתִּהְיֶה תְּחִיַּת הַמֵּתִים בְּעֵת שֶׁיַעֲלֶה רָצוֹן מֵאֵת הַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ וְיִתְעַלֶּה זִכְרוֹ לָעַד וּלְנֵצַח נְצָחִים: (תחיית המתים)

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. אותו החוק???

    תפסיקו לייצג את הפלג המיילל האשכנזי והספרדי כאחד.

    שלמה |
    הגב
  3. אתם אתר של עץ! ויותר אני לא מפרסם אצלכם!

    אתר אקטואליק ייזכר לדיראון עולם שנותן יד למשכילים של דורנו החושבים עצמם יותר חכמים מגדולי הדור! בוז לכם בזה ובבא!

    בוז לפלג הסורר!!! |
    הגב
  4. אתם אתר של עץ! ויותר אני לא מפרסם אצלכם!

    ובכן חוץ ממה שאתם צוחקים ובזים על גדולי ישראל [כמובן על שליחיהם]

    בוז לפלג הסורר!!! |
    הגב
  5. אתם אתר של עץ! ויותר אני לא מפרסם אצלכם!

    ובכן חוץ ממה שאתם צוחקים ובזים על גדולי ישראל [כמובן על שליחיהם]
    אתם פשוט ש ק ר נ י ם!!!

    בוז לפלג הסורר!!! |
    הגב
  6. אתם אתר של עץ! ויותר אני לא מפרסם אצלכם!

    ובכן חוץ ממה שאתם צוחקים ובזים על גדולי ישראל [כמובן על שליחיהם]
    אתם פשוט ש ק ר נ י ם!!!
    תשאלו את כל העו"ד והמשפטנים החוק הזה הוא הרבה הרבה יותר טוב מאז ואם זה לא מספיק לכם לכו לאבי גבאי שיסביר לכם קצת…

    בוז לפלג הסורר!!! |
    הגב
  7. אתם אתר של עץ! ויותר אני לא מפרסם אצלכם!

    ובכן חוץ ממה שאתם צוחקים ובזים על גדולי ישראל [כמובן על שליחיהם]
    אתם פשוט ש ק ר נ י ם!!!
    תשאלו את כל העו"ד והמשפטנים החוק הזה הוא הרבה הרבה יותר טוב מאז ואם זה לא מספיק לכם לכו לאבי גבאי שיסביר לכם קצת…
    לא נפרסם אצלכם עצניקים עלובים לעולם ועד!!!

    בוז לפלג הסורר!!! |
    הגב