"מוצר צריכה בסיסי? " 90 אלף שקל קנס לאופטיקה הלפרין

על אף שבפסק דינו של בית משפט השלום בעניין אופטיקה הלפרין נקבע כי לא הייתה הטעיה של הצרכנים בפרסומות שהוציאה הרשת

רשת אופטיקה הלפרין מלומדת במסעות הפרסום האגרסיבים אותה היא עושה בתכיפות גדולה .

כזו היתה הפרסומת ב2015 כאשר הרשת הכריזה "כל משקפי הראיה ב50 שקל" .

הרשות להגנת הצרכן בדקה את הפרסום ואת המציאות ונוכחה לדעת שלא כצעקתה .לא היה ניתן לרכוש משקפי ראייה בסכום של 50 שקל כפי שפורסם כי אם הצרכן היה נדרש לרכוש עדשות ראייה בסכום של כמה מאות שקלים או אז ניתנה לו הזכות לרכוש מסגרת ב50 שקל. או לא די בכך באותה פרסומת אף צויין באותיות קטנות כי :"כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 שקל כלולים במבצע. המבצע תקף ברכישת עדשות". ובחלק מהפרסומות נכתב: "לא תמצאו אותיות קטנות, אין יוצא מהכלל!".

מאחר ולא היה ספק שהיתה כאן הטעית לקוח החליטה הרשות להגנת הצרכן להטיל קנס מינהלי אשר בסמכותה של הרשות .

הקנס הראשוני אותו קבעה הרשות עמד על 877 אלף שקל, לאחר מכן הופחת ל-700 אלף שקל.

לאחר מכן בדיון של וועדת הכלכלה הקנס הופחת ל400 אלף שקל .כאשר לאורך כל אותה תקופה, יעקב הלפרין מנהל הרשת, טען בכל פעם, שהקנס אינו מידתי בהשוואה לעבירה.

בסופו של דבר הלפרין החליט לנסות ולקבל סעד מבית המשפט .

בית המשפט אכן נחלץ לטובתו ביטל את הקנס ועוד הגדיל לעשות כאשר הוא מחייב את המדינה להחזיר הוצאות משפטיות ל'אופיקה הלפרין' בסך 20,000 אלף שקל .

הרשות ערערה על פס"ד דין זה. ערעורה התקבל והוחלט כי אכן 'אופטיקה הלפרין' צריכה להיקנס.

הסכום שהושת עליה הינו 90,000 שקל.

הרשות להגנת הצרכן נמסר בתגובה: "הרשות רואה חשיבות רבה במלחמה ביוקר המחיה ופועלת ללא לאות להיטיב את מצבו של הצרכן ולאכוף את הוראות חוק הצרכן. הרשות מטילה עיצומים על עוסקים המפרים את החוק וממשיכה להיאבק לטובת ציבור הצרכנים, גם כאשר החברות מערערות לבתי המשפט על העיצומים בטענות משפטיות רבות.

על אף שבפסק דינו של בית משפט השלום בעניין אופטיקה הלפרין נקבע כי לא הייתה הטעיה של הצרכנים בפרסומות שהוציאה הרשת, מצאה הרשות לנכון לערער לבית המשפט המחוזי בירושלים, שהבין את החשיבות וביטל את פסק דינו של בית משפט השלום בעניין זה, על כל הקביעות בו. על אף שסכום העיצום הופחת, ההישג של הרשות להגנת הצרכן הוא בביטול הקביעות שהיו עשויות להרע את מצבו של הצרכן במקרים רבים ובכל תחום הפרסום והמבצעים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.