מזעזע: דגל אש"ף הונף בביתר עלית

קבוצה קיצונית – פיקטיבית כנראה – בשם "העדה החרדית הפלסטינית" הניפה את דגל אש"ף בעיר, כפרובוקציה לשמה. תושבים בביתר מחו כנגד הדגל

עברו את הגבול או סתם ניסו לעשות פרובוקציה? קנאים חרדים בירושלים ובביתר, המקורבים לחבורת נטורי קרתא שאינה מכירה במדינה, אך קנאים אף יותר מנטורי קרתא, הקימו אירגון פיקטיבי ששמו נועד להתריס כנגד המדינה, ולהזדהות עם גדולי אוייביה הפלשתינים: "העדה החרדית הפלשתינית". כך פרסם העיתונאי הותיק מנחם רהט בעיתון הדתי 'מצב הרוח'.

רהט ציין כי "קיצוניותו של גוף זה כה הזויה עד כדי התנגדותו לבד"ץ הוותיק של העדה החרדית, בשל קשריו של הבג"ץ העדה החרדית עם "השלטון הציוני".  באחד מן הפירסומים מוזהר הציבור שלא "להתחבר לוועד הלאומי" (הוועד הלאומי היה לפני קום המדינה שמו של הגוף המייצג את היישוב היהודי על כל זרמיו וגווניו בפני שלטונות המנדט הבריטי; היישוב הישן בירושלים פרש מגוף זה). בפירסום נאמר כי "בהתחברך לוועד הלאומי, נפרצו מעשית". נציג הבד"ץ ההזוי, דוד נפתלי טייטלבאום, מזהיר, כי אין לעשות רישום נישואין במשרדי העדה החרדית הירושלמית "מכיוון שהוא נעשה תחת השלטון הציוני, והכרה זו אך למותר (מיותרת) כי מכל מקום אסור לעשות האוויעֶ (כלומר תעודת זהות, בשפה הערבית) ישראלית ואלו שח"ו נכשלו יעשו שאלת חכם. ונזכה לראות בקרוב במפלת מלכות המינים".

בעיתון צוין כי פעיליו של הגוף ההזוי הזה, שכל תכליתו להתריס כנגד המדינה באמצעות הזדהות עם אוייביה, דוגמת פעילותו של 'הרב' משה הירש שהלך לעולמו והוכתר בחייו כ'שר בממשלה הפלשתינית לענייני יהודים', פירסמו באחרונה בפשקוויל בחוצות מאה שערים, כי הוקם "בד"ץ דהעדה החרדית הפלסטינית פעיה"ק מאה שערים".

פשקוויל אחר הודיע לציבור הקנאים כי "שעות בית ההוראה דהעדה החרדית הפלסטינית הן בימים ובשעות"… ושם צוינה כתובתו של בית ההוראה במאה שערים.  פשקוויל אחר דורש מנשות הקנאים להתלבש בנוסח הערביות על פי דת האיסלם: "הנני לעורר על דבר קדושת מחננו שלא תצאנה נשים לרשות הרבים, אחת נשואות ואחת פנויות, בלי רדיד גדול וכיסוי על פניהם".

עם זאת, יצוין כי לאחרונה היה מי שפרסם כי מדובר ביוזמה של תושבי מאה שערים להפגין כאילו-קיצוניות, וזאת כדי להרחיק תיירים ומטרידנים אחרים מהשכונה.

אלא שהטירוף הקנאי, מסתבר, אינו עוצר בגבולות מאה שערים. בימים האחרונים נמצא על הקיר החיצוני של אחד מבנייני המגורים החרדיים בביתר עלית – דגל אש"ף, כנראה כדי לבטא את הזדהות הדייר באותה דירה עם מאווייו של אש"ף, ובראשן השמדת מדינת ישראל.

רהט ציין כי "תושבים בביתר עלית מחו כנגד הדגל האש"פי, וטענו שלא סביר שיהודי המתגורר בשטחים ששחררה מדינת ישראל 'הציונית', יכריז על עצמו קנאי ויזדהה עם אויביה".

עוד ציין כי "בכפר הסמוך, חוסאן, כפר של פורעים שממנו לא מפסיקים ליידות אבנים על כלי הרכב הנוסעים לביתר עלית, בוודאי מרוצים למראה הדגל שאצל השכנים".

הידיעה בעיתון הדתי

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. אם המדינה פגעה בך, אל תהסס, הצתרף לקבוצת הדגל הפלסטינאי המונף.

    אל תתיאש, גם אם שטפו לך את המוח מילדות שאתה "אוהב המדינה" זה עדיין לא אומר שאי אפשר להוציא את הציונות מהראש ולהיות יהודי. טוב מאוחר מאשר אף פעם.
    אין לך כח להניף דגל פלסטיני במרפסת ביתך ? תלה כביסה בצבעי הדגל,

    יהודי פלסטינאי |
    הגב