מחזקים את הקשרים עם העולם, כ-1600 שגרירי חקלאות חדשים למען ישראל

אמש התקיים טקס סיום שנה לפרוייקט"Agro studies" פרוייקט המשתלמים הגדול
בחקלאות בו הוכשרו כ-1600 משתלמים מרחבי העולם. בטקס השתתפו שר החקלאות אורי אריאל, שרים שגרירים וסגל דיפלומטי מרחבי העולם.

שר החקלאות אורי אריאל: "המשתלמים יהוו שגרירים של רצון טוב עבור מדינת ישראל, ויביאו לחיזוק הקשרים בין ישראל למדינותיהם גם בתחומים נוספים".
אמש התקיים טקס סיום בבנייני האומה בירושלים, במעמדם של שר החקלאות אורי אריאל, שר המים של טוגו, שר החקלאות של טנזניה, סגן שר החקלאות של גאנה, ראש הטקס של אוגדנה וכן בהשתתפותם של שגרירי מדינות, סגל דיפלומטי ועוד. במסגרת הטקס שאורגן על ידי מרכז לחונכות חקלאית Agro-studies חולקו תעודות הסיום לסטודנטים והוצגו סיפורי הצלחה.
תכנית ההכשרה המעשית, החלה לפני 11 חודשים, בהשתתפותם של כ-1,600 סטודנטים, מ-14 מדינות שונות(בינהם מדינות שזהו הקשר היחיד שלהם עם ישראל) ביבשות אפריקה ואסיה, הלומדים לימודים אקדמאיים בתחומי החקלאות. התכנית שהייתה ביוזמת ועדה בינמשרדית, הכוללת את: יחידת סינדקו במשרד החקלאות, משרד החוץ ורשות ההגירה והאוכלוסין במשרד הפנים, מטרתה היא לאפשר לסטודנטים המתמחים בחקלאות לחזור לארץ מוצאם עם כלים ותכנית עסקית מוכנה ליישום, לצד שילוב טכנולוגיות תוצרת כחול לבן. בכך להוביל להקניית ידע למדינות מתפתחות, לחיזוק הקשרים הדיפלומטיים ולעידוד שיתופי פעולה בין-לאומיים נוספים. הרווח הנגזר מהתכנית כפול, לסטודנטים ולחקלאי המדינה. מצד אחד, כל סטודנט סיים את הלימודים כשברשותו תוכנית עסקית מוכנה ליישום במדינתו, אשר כוללת טכנולוגיות תוצרת כחול לבן, ומצד האחר, מדינת ישראל מחזקת את מעמדה ומבססת אותו כאוטוריטה בתחום החקלאות.
במסגרת התכנית לחונכות חקלאית, באמצעות חמישה מרכזי הכשרה, הסטודנטים שילבו בין עבודה מעשית במשקים חקלאיים במושבים ובקיבוצים ברחבי הארץ, לצד לימודים עיוניים בנושאים חקלאיים, כגון: השקיה ודישון, גידול ירקות ומטעים, הגנת הצומח, בקר לחלב, במספר מרכזי הכשרה ברחבי הארץ. הלימודים כללו, בין היתר, גם סיורים מקצועיים ברחבי הארץ ובחברות ישראליות המייצרות טכנולוגיות חקלאיות. יתרה מכך, במסגרת מרכז ההכשרה Agro-studies, כ-1,600 סטודנטים הגישו תכניות עסקיות, שמטרתן היא לחזור אל מדינת מוצאם, לגייס כספים וליישמן. בתוך כך, שניים אשר הוכתרו כתכניות המוצלחות ביותר היו אלו סטודנטים מטוגו אשר בנו חוות פטריות וכן סטודנטים מפיליפינים אשר פיתחו שיטה לגידול ג'ינג'ר אורגני.

שר החקלאות אורי אריאל: "מדי שנה מגיעים לישראל כ-4000 משתלמים מ-30 מדינות, המשתתפים בפרויקטים שונים בענף החקלאות. ביניהם פרוייקט "אגרוסטאדיס", המשלב לימודים אקדמיים לצד עבודה מעשית בחקלאות בו רכשו המשתלמים כלים אשר יסייעו להם לפתח את ענף החקלאות במדינתם ותביא לשגשוג כלכלי. אני מברך על התוכניות המלוות ע"י משרד החקלאות בשיתוף עם גורמים ומשרדים נוספים. אני בטוח כי המשתלמים יהוו שגרירים של רצון טוב עבור מדינית ישראל, ומקווה שיביאו לחיזוק הקשרים בין ישראל למדינותיהם גם בתחומים נוספים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *