מחירי הדירות עולים בעיקר באזורים עם ביקוש גבוה של דירות לחרדים

נתוני הלמ"ס חושפים: מחירי הדירות ממשיכים לעלות. לפי נתוני הלמ"ס האחרונים שפורסמו השבוע, בחודשים אפריל ומאי הדירות התייקרו ב-0.5% לעומת חודשים קודמים. בשנה האחרונה טיפסו המחירים ב-1.6%.

נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו השבוע מצביעים על מצוקת הנדל"ן החמורה ממנה סובל בעיקר הציבור החרדי: עיקר עליות המחירים בפריפריה ובירושלים. בהשתתפות שר הפנים אריה דרעי תיערך בשבוע הבא 'וועידת צמרת' שתתמקד בפתרונות למצוקת הנדל"ן החרדית

נתוני הלמ"ס חושפים: מחירי הדירות ממשיכים לעלות. לפי נתוני הלמ"ס האחרונים שפורסמו השבוע, בחודשים אפריל ומאי הדירות התייקרו ב-0.5% לעומת חודשים קודמים. בשנה האחרונה טיפסו המחירים ב-1.6%.

מהנתונים עולה כי התכניות הממשלתיות להורדת מחירי הדירות כמו מחיר למשתכן, הפסיקו להשפיע על השוק, ומתחילת השנה הנוכחית אף מסתמנת מגמה מתמשכת של עליות מחירים. גם מחירי הדירות החדשות, שירדו בסיכום שנתי, חוזרים לעלות.

עבור הציבור החרדי התמונה מדאיגה עוד יותר, כיוון שעליות המחירים העיקריות היו באיזורי הפריפריה בהם מתקיימת בניה ייעודית חדשה לחרדים. כך לדוגמא במחוז הצפון היתה עליה של 5% במחירי הדירות – זאת העליה הדרמטית ביותר. במחוז זה קיימת בניה לחרדים בטבריה, עפולה וערים נוספות שבהן נבנים פרוייקטים לציבור החרדי. גם באיזור חיפה שכולל את העיר חריש שנמצאת בימים אלה במרכז השיח, נרשמה עליית מחירים דרמטית בסך 2.4%.

לצד איזורי הפריפריה ואזורים חלשים מבחינה כלכלית, נרשמו עליות משמעותיות גם באזור ירושלים שגם בו נבנות מספר שכונות ופרוייקטים גדולים לציבור החרדי בירושלים, בית שמש ועוד.

במקביל לנתונים על עליית מחירי הדירות מתפרסמים גם נתונים על ירידה חדה במכירות הדירות מה שמרמז על האטה כללית בשוק ועל רצונם של היזמים והקבלנים לבצע חשיבה מחודשת לפני ביצוע פרוייקטים חדשים לאור השינויים בביקוש לדירות חדשות.

"בתקופה האחרונה קונים רבים מעדיפים לשבת על הגדר ולהשהות את קניית הדירה" אומר איש העסקים דוד מרגליות מנכ"ל חברת 'יעדים – ניהול פרוייקטים והפקות' שיוזם את וועידת הנדל"ן החרדית שתתקיים בשבוע הבא. לדבריו: "דווקא הציבור החרדי שסובל ממחסור קריטי בהיצע דירות, הוא זה שסובל מכל תנודה בשוק. וועידת צמרת שתתקיים בשבוע הבא תכנס את כל הגורמים הנוגעים בדבר, משר הפנים, משרדי הממשלה, היזמים והקבלנים כדי למצוא דרכים יצירתיות להקל על מצוקת הדיור לציבור החרדי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *