מחכים לנתניהו: טנקים נפרסו על גבול הרצועה

עשרות טנקים נפרסו בגבול רצועת עזה בשל החשש כי חמאס ימשיך לשלהב את אנשיו על הגדר במהלך צעדות יום השישי. ראש הממשלה יקיים הערכת מצב בקרייה מיד לאחר שינחת בשדה התעופה

עשרות טנקים נפרסו בגבול רצועת עזה בשל החשש כי חמאס ימשיך לשלהב את אנשיו על הגדר במהלך צעדות יום השישי.

במקביל, הרמטכ"ל רב אלוף יואב כוכבי מקיים הערכת מצב ביטחונית, עד להגעת ראש הממשלה נתניהו. ראש הממשלה ינחת בארץ לקראת הצהרים, ואז יקיים הערכת מצב נוספת בבסיס הקריה בתל אביב. עד כה שוגרו 60 טילים לשטח ישראל, וכ-60 תקיפות אוויריות של צה"ל בשטחי הרצועה.

בין יעדי הטרור שהופצצו: לשכתו של יושב-ראש חמאס בעזה איסמעיל הנייה, ובניין בן 5 קומות שבו שכן עד אמש המשרד לביטחון פנים של ארגון הטרור.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו במהלך הלילה והבוקר עשרות (שלישי) יעדי טרור נוספים במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדיר אל באלח במרכז רצועת עזה, זאת לאחר שארגון החמאס שיגר מוקדם יותר כ-30 רקטות ליישובי עוטף עזה.

בנוסף נתקפו על ידי טנקים ומסוקי קרב מספר מטרות צבאיות של ארגון חמאס.

בין היעדים שהותקפו – מתחם צבאי של חמאס בבית חנון ומתחם צבאי של ארגון הג'יהאד האסלאמי בבית להיא.

"ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועה וממנה. צה"ל נחוש לבצע את משימת ההגנה על אזרחי ישראל וערוך לתרחישים שונים ולהעצמת פעולתו ככל שיידרש", נמסר מדובר צה"ל.

כאמור, הלילה עשרות רקטות בשעות האחרונות אל עוטף עזה, גם לאחר הדיווחים על הפסקת אש.

מדובר צה"ל נמסר כי מהשעה 22:00 ועד לשעה 02:45 זוהו כשלושים שיגורים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. לוחמי כיפת ברזל יירטו מספר שיגורים. שאר השיגורים נפלו בשטח פתוח.

פיקוד העורף פרסם הבוקר (שלישי) הנחיות מעודכנות לתושבי עוטף עזה:

לפי ההנחיות, ניתן לקיים התקהלויות והתכנסויות בשטח סגור בלבד בהשתתפות עד 300 איש. עוד נקבע כי הלימודים בעוטף עזה, אשקלון, אופקים, נתיבות ובמועצות האזוריות בני שמעון, מרחבים וחוף אשקלון לא יתקיימו היום.

בנוסף החליטו גם בקריית גת, במועצות האזוריות שדות נגב ואשכול, וכן בבאר שבע ואשדוד לבטל את הלימודים. גם בקריית מלאכי לא יתקיימו לימודים.

כמו כן, בעקבות ההתפתחויות, ראש הממשלה נתניהו עושה כעת את דרכו לארץ מוושינגטון, מוקדם מהצפוי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *