מחצית מהציבור לא מאמין לסקרים

סקר בחירות מיוחד של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (ד'), מצא כי 66.5% מהציבור היהודי סבורים שישראל פועלת באופן מתון מדי בעימותים עם הפלסטינים לאורך הגדר בעזה (*הסקר נערך לפני המהומות של סוף השבוע). להלן עיקרי הממצאים:

שנה לעימותים בגבול עזה:
רוב הציבור היהודי (66.5%), ומיעוט בקרב הערבים (8%), סבורים שישראל פועלת באופן מתון מדי בעימותים עם הפלסטינים לאורך הגדר עם עזה. 4% מהיהודים ו-48% מהציבור הערבי טוענים כי תגובתה של ישראל תקיפה מדי. רק 19% מהיהודים ו-14% מהערבים חושבים שתגובת ישראל לאירועים על גבול הגדר הולמת.

שומרים על טוהר הבחירות:
אמנם רוב (65.5%) הציבור הישראלי (יהודים וערבים) מאמינים בטוהר הבחירות, כלומר שהתוצאות שיתפרסמו ישקפו בדיוק את הצבעת הציבור, אך ליותר מרבע (27.5%) מהם אין אמון בכך. מי שאמרו שאין להם אמון בטוהר הבחירות נשאלו עד כמה הם חוששים שכל אחד מהגורמים הבאים ישבש את טוהר הבחירות. 54% ענו כי הם חוששים מהצבעות כפולות או מזויפות, 52% חוששים מהתערבות גורמים חיצוניים בתהליך הבחירות, 44% מספירה מוטה של פתקי ההצבעה על ידי ועדות הקלפי המקומיות, 34.5% ציינו איומים על המצביעים על ידי פעילי מפלגות מסוימות כגורם המסכן את טוהר הבחירות ו-30% חוששים מסיכום מוטה של התוצאות הכלליות בוועדת הבחירות המרכזית.

הישורת האחרונה:
רק 38.5% מכלל הציבור הישראלי מאמינים לדברי ראש הממשלה כי לא קיבל כסף מעסקת הצוללות והרוב (52%) אינם מאמינים לו. פילוח לפי מחנות פוליטיים של מי שאינם מאמינים לנתניהו (יהודים) מעלה כי מדובר ברוב בשמאל (92%) ובמרכז (91%) אבל רק במיעוט בימין (27%). להלן שיעור המאמינים לנתניהו כי לא הרוויח מעסקת הצוללות לפי כוונת הצבעה בבחירות הקרובות:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *