מחקר דרמטי: רוב מחלימי הקורונה כבר מחוסנים

מחקר חשוב מאד מגלה כי מרבית מחלימי הקורונה ישמרו על רמת חיסון גבוהה למשך חודשים ארוכים ואף שנים.
סבירות נמוכה להדבקה חוזרת

מחקר חשוב מאד מגלה כי מרבית מחלימי הקורונה ישמרו על רמת חיסון גבוהה למשך חודשים ארוכים ואף שנים. על פי המחקר – יש סבירות נמוכה להדבקה חוזרת.

המשמעות היא דרמטית. בישראל יש כ330,000 נשאים מאומתים שהחלימו. אם מכפילים פי 2-3 סה״כ, 600,000-מיליון נשאים שהחלימו—ברובם, ע״פ המחקר—מחוסנים כבר.

המחקר טרם פורסם בכתב עת מדעי מוכר – אלא שלפי הניו יורק טיימס, מדובר במחקר המקיף ביותר שנעשה עד כה בנושא הנוגדנים לנגיף הקורונה.

החוקרים אספו דגימות דם מ-185 מטופלים בטווח גילים של 19-81 שנמצאו חיוביים לקורונה בתחילת המגפה. הם גילו כי לרובם הייתה כמות מספקת של נוגדנים (תאי B ותאי T) כדי להילחם בנגיף ולמנוע הידבקות חוזרת, גם שמונה חודשים לאחר שנדבקו לראשונה.

בנוסף לכך, הם ראו מגמה של ירידה מאוד איטית בכמות הנוגדנים בטווח הקצר, מה שיכול להעיד על כך שהנוגדנים הללו בעלי פוטנציאל להחזיק מעמד בגוף במשך זמן רב, לדברי החוקרים.

"כמות כזו של זיכרון חיסוני ככל הנראה תמנע ממרבית האנשים להתאשפז (בעקבות הקורונה, מ"ג) או ללקות בצורה חמורה של קורונה במשך שנים רבות", אמר שיין קרוטי, וירולוג במכון "לה הויה" לאימונולוגיה, ממובילי המחקר.

רק אצל מספר מצומצם של אנשים במחקר, הנוגדנים לא הצליחו להחזיק זמן רב לאחר ההחלמה, ההערכה היא כי אנשים שנחשפו יותר לנגיף, ככל הנראה פיתחו נוגדנים חזקים יותר שמחזיקים לאורך זמן רב יותר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הכפלה

    באיזה קטע אתה מכפיל את ה330,000 נשאים שהגעת למיליון???
    אם כבר לנפח, תכפיל במיליון.

    יהודה מלכה |
    הגב