מחר ב'יום ליום': מתקפה חזיתית על הרב דוד סתיו "מותר לקרוא לו רשע"!

 יום ליום מציג מחר מתקפה חזיתית על דוד סתיו. תחת הכותרת  נחשפת הצלע השלישית במלחמה של לפיד: מכונה המעומד של בנט לרה"ר דוד סתיו ללא תואר הרב .

קוקר מציג את סדרת המאמרים שיפורסמו מחר ביום ליום.

מה שהחל כהצעה תמימה של מועמדות לרבנות הראשית התגלה כמזימה שפלה של חברי 'יש עתיד' # במקום להילחם ברבנות מבחוץ הם העדיפו לעשות זאת מבפנים # הרעיון: הרצת 'רב' שיוכל להתאים לאסטרטגית השמד כל הלכה שרק יחפצו # מרן פוסק הדור שליט"א היה זה שהבחין בכך כשהוא חושף את פרצופם האמיתי קבל עם ועדה # וגם: מיהו המוגדר בלשון הגמרא כ'רשע', ואיך זה קשור למיודענו?

הרב משה שפיר

@קשה להם להתמודד עם האמת. גם אם היא אמת פשוטה ונכונה כמות שהיא. מסתבר שדברים נכונים מלב טהור ואוהב ישראל כמו שנאמרו במוצאי שבת האחרונה, הריהם קשים לעיכול עבור אנשים מגמתיים. ככה זה כשחושבים מהבטן ולא מהראש, המעיים לא מעכלים הכול. לא בכדי הם מוחים, מקפצים ומצווחים מאז, כמי שבטנו כואבת.@

סתיו אביב, יאיר או אביו, לנו הכול נראה כמו משחק פוליטי אופייני ולגיטימי בעולם הדמוקרטיה. אולם מסתבר ששם המשחק נעוץ הרחק אי שם ומטרותיו שונות לגמרי ממה שנדמה. הציבור מכיל ומפנים את האינטריגות הפוליטיות לפי מה שהתקשורת מכתיבה ומאפיינת, גם הפוליטיקאים עצמם נהנים לסחרר אותנו בסחרירים שונים ומשונים למען הסוואת מטרותיהם האמיתיות, הצפונות בלבם.

יש רק איש אחד שתפס מה קורה כאן וגם לא חת להניח על השולחן את הכול. היה זה מרן מאור ישראל שליט"א, האיש שהקדיש את עשרות שנותיו להעמיד את היהדות הנכונה על תלה ולרומם את כבודם של ישראל. הוא מסר את חייו ונשא אותנו במסירות כאשר ישא האומן את היונק מעבר לכל שחל ופתן שקמו לפתחנו בעשרות שנות קום המדינה. גם הקיצוניים הגדולים ביותר יודו כי לולא הוא, פניה של המדינה היו נראים אחרת לגמרי מהבחינה היהודית. כל זאת כמובן הרבה מעבר לקומתו הרוחנית האדירה, שהיא בפני עצמה מתנה לדורנו היתום.

אחר כל זאת הבחנתו של מרן שליט"א היא כי אין המדובר בנזק בקנה מידה מקומי גרידא אלא בטרגדיה חובקת דור שהאחריות ההיסטורית מחייבת את כולנו להיאבק למען ליבת האומה כולה ועתידה.

מסתבר שמדובר כאן בקנוניה אפלולית מתוכננת הרבה מראש. כיום כבר כולם מכירים את תוכנית עקירת היהדות נוסח לפיד את פירון בגישתם הרפורמית. עתה מתברר כי בעצם ישנה צלע שלישית לכל האסטרטגיה הנוראה ושמה: דוד סתיו. לא במקרה נבחר הלה, מתברר שבפירמידה המשולשת הזו הם חפצים לקבור היהדות. סתיו נושא חלק שווה בנטל מלחמת השמד האכזרית שבאה לפתחנו, והוא לא מסתיר זאת.

כדי להבין עד כמה תפור האיש, כדאי לעיין בדעותיו ובקורות חייו של מי שנשא את התואר 'רבו של ביה"ס הדתי לקולנוע'. וכן, יש תואר כלאיים כזה, אף שלא ברור על מה המילה 'דתי' נכונה בכל הסרט הבדיוני הזה. גם לא ידוע מאיזה ז'אנר יצא רב הקולנוע, מה שברור שאחרי חורף ארוך של משחקי הכס אנו קיבלנו את הסתיו הזה. למרות שזה מוגש לנו הפוך, שלא לפי הסדר. לא בעונה בכלל.

ההיסטוריה של הקשר המוזר

בשנת 1998 ייסד סתיו יחד עם חבריו הרב שרלו והשר פירון (התארים דינאמיים וניתנים להחלפה כמו: הרב פירון והשר שרלו. רק בשיני'ם הפוכות כמובן. בלי אחריות) את ישיבת אורות שאול. מאז, הללו חברים טובים ושותפים לרעיונות עוועים רבים, עד שזה האחרון הצליח להבהיל את כולם כדבעי. סרט אימה של ממש בהשגחת רבו של בית הכסא לקולנוע הדתי.

מרן פוסק הדור שליט"א השבוע הציב את התובנה הברורה: אם בקבוצה זו חברים לפיד, בנט, ליברמן והם מאוווווד רוצים את סתיו, כנראה משהו פה לא טוב. כי אנחנו יודעים מה הללו ב א מ ת רוצים. אגב, גם לבני ופירון כמו הרפורמים והקונסרבטיבים וגם האיגוד המאגד את שניהם בארה"ב הביעו שהם מאוד חפצים ביקרו. תארו לכם שוטר שכל הגנבים בוחרים רק בו. מה כבר יש להוסיף על תעודת עניות שכזו. כמה עלוב.

"אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה", זהו כלל עתיק ומוכח. במקרה דנן אפילו לא צריך לומר, הם לבד עושים לו את הבושות כמו שאף הוא עצמו אינו טומן ידו בצלחת.

אם חשבתם שסתיו הוא מהמועדפים של הציונות הדתית. טעות נחרצת. בראיון לעיתון הארץ (תאריך 14.02.2013) לכשנשאל האיש בדבר ההצלחה של הבית היהודי, הוא ענה כי הללו "מעולם לא שמעו ממני מהן דעותיי הפוליטיות". כשהשאלה הייתה שמא הם מקדמים את המינוי שלו. "אני לא יודע. וגם אם זה נכון, זה לא רלוונטי". זו הייתה התשובה… אולם במענה לשאלה האם "גם 'יש עתיד' דוחפת למינויך?" הוא ענה: "יש לי חבר מאוד טוב שם", כשאינו בוש לגלות שהחבר הלה הריהו שי פירון, שר החיוך. וזה כבר לא מצחיק.

הווי אומר האיש שייך ליש עתיד, השאר רק מתלהבים בלי לדעת על הרשת הפרוסה.

עוד דוגמאות מגאונותו הבלתי מקורית? בבקשה: באותו ראיון חושפני נשאל סתיו בקשר לעמדותיו אודות נושא השוויון בנטל. תשובתו המלומדת הייתה בין היתר באלו המילים: "השאלה הגדולה היא אם לימוד תורה אצל קבוצות מסוימות הפך להיות לסוג של תירוץ, וזו שאלה שצריכה להיבדק. לא יכול להיות שלימוד תורה יהיה מסווה לחוסר מעורבות ושותפות. אני מבין ומכבד את הזכות של עולם התורה ותלמידי החכמים, אני לא מקבל שחברה שלמה לא תישא בנטל בתואנה שהם תלמידי חכמים, מה גם שהם לא כאלה… תורה ועבודה. אני חושב שזה בהחלט יכול להיות. אני אגיד לך משהו שבעיני הוא לא אוטופי. לדעתי, תוך 10–15 שנים לא תהיה חלוקה של חרדים וציונות דתית, אלא חלוקה בין עובדים ולא עובדים, תורמים לחברה או לא תורמים, נוטלים חלק בתרבות או לא נוטלים חלק בתרבות…".

לפיד לא היה מנסח את זה גרוע יותר. כל מילה מיותרת. מי שרוצה לשרש את עולם התורה תחת הסיסמה הנבובה של השוויון בנפש, שיצביע סתיו ועכשיו.

סתיו כנראה חושב שכל העניין הזה בכלל משחק מצחיק כמו בקולנוע, ומותר לכולם להשתתף בהצגה כשהוא בתפקיד הרב. גם לזה יש דוגמאות כמובן.

בספרו העוסק בהלכות "תרבות בילוי ופנאי" בהוצאת ידיעות אחרונות (…) תוכלו למצוא תרבות אנשים חטאים כשהיא מקבלת רוח סתווית. בפרק העוסק ב"ספרי עבודה זרה וכפירה…" תוכלו למצוא את המשפט "אך ייתכן – שבמקום שבו איסור הקריאה גורם לאדם תחושה שהיהדות "מסתירה ממנו משהו" ומערערת את אמונתו אפשר להתיר את הקריאה משום סברה זו" [עמ' 141].

בנתם, מותר לקרוא כדי לעקוב אחר היהדות… כדי למצוא שאבותינו ורבותינו חלילה לא עבדו עלינו ולא הסתירו מאתנו משהו. משפט המציב את העובדה שלמישהו כאן כנראה נדמה שגם רבנים בדורות עברו היו ברמה ובסגנון שלו…

אגב, הנמכתם של ענקי האומה והשוואתם לדורנו שלנו היא פטנט משכילי ידוע שכבר יצאו נגדו גדולי עולם. כך כנראה ראה סתיו עין בעין את מעשה רבי עקיבא ורחל או את יציאת יצחק לשוח בשדה בפרק העוסק ב"הטיול במקורות" כמקור אפשרי ל…טיול באפיקי נחלים… אכן על אותו אירוע עצום ונשגב בו נתקנה תפילת המנחה הנוראה כדברי חז"ל, יש כאן את התעוזה להשוואתו כ… טיול אופייני בגליל או מסלול ג'יפים בגולן. מצמרר.

מדוע מרן קרא 'רשע'?

@מרן פוסק הדור שליט"א קראו לאיש 'רשע' ועל זאת חרדו כל יפי הנפש לשאול מדוע התבטא מרן על ככה, ובכן אם לא די בעצם חבירתו לעוקרי התורה בכדי לזכות לתואר זה?@

תוכלו לקרוא גם בספרו של הרב הנזכר, "בין הזמנים" (עמוד 153), שלאחר שדן בקצרה בדין קריאת ספרי חשק, סיים וזו לשונו: השולחן ערוך פסק שהקורא ספרי חשק עובר משום מגרה יצר הרע, וכו', אך יתכן שמדובר רק בהמלצה ולא באיסור גמור. עד כאן לשונו.

ומעתה הרי האיש עלול ללמוד חלילה באותה הדרך את כל פסקי השולחן ערוך, ולומר שיתכן שאינם אלא בגדר המלצה בלבד… בכל בעיה שתהיה לחבריו הרפורמטורים החדשים הוא מיד 'יסדר' להם את ההלכה ויטען שאין היא אלא הצעת הגשה ותו לא. וכמובן בכפוף לרוח הזמן ולצורך מציאת חן בעיני ליצני ישראל. בינו נא זאת.

ולא אין המדובר בחשש תלוש, שכן יש כבר דוגמאות לכך מ'פסקיו' הקיימים בספר, כמו למשל היתר הצפייה בסרט "בעל ערך חיובי", אף שיש בו "סצנות מעטות עם בעיות צניעות קלות" כאשר בשעת הצורך מומלץ לו להסתיר את עיניו… (בין הזמנים עמוד 208), ויש היתרים נוספים כמו לגבי היתר העלאת הצגות נשים בפני גברים, או היתר קריאת ספרים הכוללים קטעים לא צנועים למשל אם המדובר בקטעים שעניינם 'לעורר סלידה' כהיתר ראיית סוטה בפריעתה או אם האיש בטוח בעצמו שלא יהרהר… או אם זו סצנה שמעוררת רגשות כמו אמפתיה או שמחה שזהו גם מצב להתיר…

@למי שישתמש בכל ההיתרים הללו הגמרא במסכת בבא בתרא [נז/ב] קוראת במפורש "רשע", כשהיא מדגישה שאפילו ליכא דרכא אחרינא, אדם צריך להכריח ולאנוס את עצמו לבל יכשל!

אם כן האם לא ביושר זכה האיש בתואר שכונה כאשר הוא מעיד על עצמו בכמה מקומות שהיתרים אלו 'בדוקים ומנוסים' בחותם יד האדם עצמו…

שמא נוסיף לכך את העדויות שנשמעו בבית מרן שליט"א מבתי הדין כי כבר כמה פעמים חיתן הסתיו יהודיות עם גויים נגד החלטת בתי הדין! אם יש למאן דהו תלונה הרי שבמטותא ייטול קורה מבין שיניו הקהות שלו.@

ובכלל, מוזר כל העיסוק לאורך הספר בכל הסחי והמיאוס הקיים בתרבות המערבית, לא רק בזבל אלא אפילו במיץ של הזבל, האיש אף בחר לערבב ולסחרר את קוראיו עמו עד שהניחוח יעלה מאליו כקטורת סמים קשה, כאילו העסיס הזה הוא יין ישן שדעת זקנים נוחה הימנו.

ביניים:

המלחמה בתומכי התורה

מי שלסתו אינה שמוטה עדיין מכל זאת וגבות עיניו אינן פקוחות לרווחה מהאמור, אנא יואיל ויראה גם איך תחת הכותרת "הספורט ותרבות הגוף במקורות" מזכיר המחבר את מאבק יעקב במלאך…! כן, לא פחות!

לא ניכנס להגיונו הצרוף של המחבר שם, אולם נזכיר כי חכמים מסרו לנו (ראה ח"ח על התורה) שאותו מאבק של יעקב היה בעצם המאבק של כוחות הרע מול לומדי התורה, וכאשר הללו לא הצליחו הם נתנו את המכה ברגל יעקב, לרמז כי אומנם בתורה אינם יכולים לפגוע אבל פגיעתם תהיה בתומכי התורה… מישהו כנראה לא אהב את הפירוש הזה, שהרי זה מה ש'יש עתיד' מבצעת בימינו. אולי משום כך ביכר המחבר להוביל את הקורא אל 'הספורט ותרבות הגוף'. נורא ואיום.

יכולנו להאריך עוד ועוד ולהתענג על אמריו של האיש וספרו, אבל בין כל ההיתרים בספר לא מצאנו היתר לקרוא בספר בעל רמה כאובה שכזו. אומנם שמענו כי יש מדינה שנקראת פייסבוק, שם כל ההוזים מתרכזים, שם יאיר נותן הגיגיו ושי מבקר את מקלליו. שם נמצאים גם יתר פסקיו ומפעליו של הרב סתיו. כמובן, לא מומלץ לילדים, מבוגרים, נשים או זקנים. רק לחיות מחמד.

אגב, התנצלותנו נתונה מראש, אין כאן כל עניין אישי, אין אנו מכירים את האיש ואת שיחו. בוודאי הוא אב אהוב לילדיו וצדיק לאמו. יתכן שהוא גם חביב, חכם ומשכיל ואפילו בקיא בתרבות הפנאי. בטוחנו שבמידותיו הנעלות הוא יקבל את הדברים באהבה ובהבנתו הרחבה והפתוחה יבין את עומק העניין. אומנם, סורי, כרב הוא כנראה לא מתאים למדינה היהודית. צר לנו, לא כל מה שטוב למהפכה הלפידית אנו חייבים לבלוע. עד כאן.

אולי תוכלו למנותו כראש הרופאים הראשי לישראל, ליברל כמותו הוא נכס אדיר בעולם הרפואה, אם יש תרופות מרות הוא יכול לוותר עליהן ולהגיד שהן "רק המלצה בלבד", לחלופין אפשר גם שהוא יהיה ראש השופטים הראשי לישראל, רב בריח ראשי לישראל, מנופאי ראשי לנמל אשדוד, או אפילו מבקר טעויות דפוס ראשי במעריב. מה שתרצו, בטוחנו שהוא איש מוכשר והוא יצליח למצות את הפוטנציאל. אולם דבר אחד ברור: היהדות הנאמנה תישאר כמות שהיה אלפי שנים חזקה ומוצקת כפי שנמסרה לנו על הר סיני. כי רק משה רבנו ממנה ומעביר הנהגה לדור הבא.

מרן שליט"א: "האיש הזה מסוכן ליהדות"

"פתאום כולם צועקים רוצים את הרב סתיו, אם הוא היה תלמיד חכם באמת, הם היו שונאים אותו…" * "החברים שלו, מהמפלגה שלו, העידו בפניי שהאיש הזה מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה. ואני אחריש"

הרב ישראל מרגלית

"הקב"ה ישתבח שמו יודע מחשבות, אדם צריך להיות ישר, לא בשביל להחניף למישהו שמים מישהו אחר שהוא גרוע. כל המעמיד דיין שאינו הגון כאילו מקריב אשרה אצל המזבח, אשרה לעבודה זרה. להעמיד צלם בהיכל – אדם שאינו ראוי. אין לו יראת שמים בכלל, אין לו יראת שמים! אומרים שהוא נבחן, מה זה שווה? דואג האדומי היה חכם גדול בתורה בזמנו של שאול המלך, ואז אמרו רבותינו שאין לו חלק לעולם הבא".

"החברים שלו, מהמפלגה שלו, העידו בפניי שהאיש הזה מסוכן ליהדות, מסוכן לרבנות, מסוכן לתורה. ואני אחריש? לכן הוכרחתי לעשות ועשיתי וכל מה שעשיתי היה לשם שמים". "הרב עמאר כבודו במקומו מונח, הוא אדם גדול, הוא צדיק וישר. אבל משתמשים בשמו בשביל לבחור אדם (דוד סתיו) רשע, לשים אותו רב ראשי. הוא (סתיו) לא ראוי להיות כלום, להשים אותו רב ראשי? מותר לעשות דבר כזה? להחניף לבני אדם? זה דרכה של התורה חס ושלום? בשביל שאני אוהב אני אחניף? הקב"ה יודע מחשבות, יודע שכל מחשבותינו לשם שמים. אני לא מכיר את האיש הזה, לא ראיתי אותו. אבל כל חבריו אנשי המפד"ל באים אצלי ואומרים 'תיזהרו לכם, האיש הזה מסוכן ליהדות'. ואיך אני יחריש? לפיד ובנט, כמה שונאי תורה, רוצים לבטל את בני הישיבות מהתורה שלהם, רוצים לגייס אותם לצבא, פתאום כולם צועקים רוצים את הרב סתיו, אם הוא היה תלמיד חכם באמת, הם היו שונאים אותו. בוחרים באדם שאינו הגון, מעמיד צלם בהיכל.

"בכל שנה מוכרים את החמץ, מי מוכר? שר האוצר. אז הזמינו אותו שיבוא למכור, לא הלך, שלח שליח אחר. משנאתו את הרבנים, לא יכול להסתכל בהם. הוא (סתיו) מהסוג שלהם…

"כל החילונים אוהבים אותו. ליברמן, שהוא מהאנשים שלא אוהבים את התורה, ומה רוצה ליברמן? שסתיו יהיה הרב הראשי. הוא יקבע לנו מי יהיה רב ראשי? משה רבינו קבע לנו שיהושע בן נון יהיה הרב הראשי. היום נהפך הדבר להיות מקח וממכר. בזכות שנבחר הרב עמאר נבחר בזה. יגרם על ידו שיהיה תקלה על ידו. בתחילה אמרתי שיתמכו בחוק שיוכלו לבחור את הרב עמאר, כי הוא ראוי. אבל פתאום מכריזים, לפיד מצד אחד, בנט מצד שני, וליברמן מצד שלישי: 'אנחנו יש לנו הבטחה שבוחרים בסתיו', איך אני אחריש? איך אני אשתוק? מותר לי להחניף? הבוחרים באדם שאינו הגון, כמעמידים צלם בהיכל".

בסיום דבריו פנה מרן לציבור להתפלל לרפואתו: "אני מבקש מכם בכל לשון של בקשה, תתפללו עלי שיהיה בריא. אני בצער גדול, כל פסיעה שאני פוסע יש לי צער. תברכו אותי שאני אהיה בריא לגדל את התורה, להחזיק את התורה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.