מיליונים ברחבי העולם משתתפים ביוזמה הגדולה בעולם לזיכרון השואה, שיוזם הקונגרס היהודי העולמי

"המדיה החברתית היא הכלי היחיד המאפשר לנו לחבר את כל העולם למסר הזה"

ערב יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, מיליונים ברחבי העולם משתתפים ביוזמה הגדולה בעולם לזיכרון השואה, שיוזם הקונגרס היהודי העולמי.

הקמפיין מגיע לשיא ויתקיים השנה ב-50 מדינות ברחבי העולם, וב-24שפות.

בין המדינות השותפות בקמפיין: קנדה, ארה"ב, מקסיקו, גואטמלה, קוסטה ריקה, פנמה, קולומביה, צ'ילה, ברזיל, ארגנטינה, אורוגוואי, פרגוואי, בריטניה, צרפת, ספרד, גרמניה, אוסטריה, פורטוגל, איטליה, שוויץ, דנמרק, שוודיה, פינלנד, הפיליפינים, הונגריה, אסטוניה, ליטא, קרואטיה, סרביה, בוסניה, בולגריה, רומניה, פולין, בלגיה, רוסיה, צ'כיה, מונטנגרו, מולדובה, יוון, טורקיה, אוקראינה, דרום אפריקה, אוסטרליה, ישראל וסין.

מיליונים ברחבי העולם יצטרפו לקמפיין במהלך השבועות הקרובים ועד ליום השואה הבינלאומי החל ב-27 בינואר, כשהם נושאים שלטים עם ההאשטג #WeRemember. התמונות יציפו את הרשתות החברתיות, במטרה להעלות את המודעות לאנטישמיות, לשנאה ולרצח העם בכל רחבי העולם.

עשרות ח"כים, שרים ומקבלי החלטות, מובילי דעה, מנהיגים דתיים ברחבי העולם, כוכבי כדורגל וכדורסל, תנועות נוער, בתי ספר ועוד הצטרפו כבר לפרויקט כשהם מצטלמים עם ההאשטג #We Remember.

בשנה שעברה נחשפו לקמפיין ברשתות החברתיות כ-250 מיליון איש בכל רחבי העולם והשנה המספר הזה אף צפוי לעלות.

הקונגרס היהודי העולמי קורא למיליוני אנשים מרחבי העולם לצלם עצמם אוחזים בשלט עם הכיתוב "WeRemember", ולהפיץ את התמונות בחשבונותיהם ברשתות החברתיות השונות. בשנה שעברה, השנה הראשונה בה הושק הקמפיין, נחשפו לקמפיין מעל ל-250 מיליון איש ברחבי העולם והשתתפו בו יותר ממיליון, בין השאר ראשי מדינות, אנשי דת, משפיענים ומובילי דעה מכל רחבי העולם. השנה מקווה הקונגרס היהודי העולמי להגדיל את כמות הנחשפים ולהגיע ל-500 מיליון איש ברחבי העולם.

מה-24 בינואר ועד ליום השואה הבינלאומי, 27 בינואר, יוקרנו התמונות על קירות מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו.

"האנטישמיות, הכחשת השואה ושנאת האחר, ממשיכים להרים את ראשם המכוער גם כיום", אמר רונלד לאודר, נשיא הקונגרס היהודי העולמי. "עלינו לזכור את השואה מכיוון שמספר הניצולים החיים בינינו הולך ופוחת ובתוך כמה עשורים בלבד, ילכו כולם לעולמם. עלינו לזכור כי 'לעולם לא', קורה שוב ושוב. כעת, "הוסיף לאודר", זוהי האחריות של הדור הצעיר ללמד את חבריהם על זוועות השנאה, ולהפיץ את המסר שלעולם לא עוד, פירושו לעולם לא עוד."

לדברי לאודר, "בשנה שעברה השקנו את קמפיין “#WeRemember” עם המטרה הסימבולית של להגיע ל-6 מיליון אנשים, כאמצעי בעל ערך לזכור את העבר מחד ולהגן על העתיד מאידך". "בעידן הדיגיטלי של ימינו", הוסיף, "המדיה החברתית היא הכלי היחיד המאפשר לנו לחבר את כל העולם למסר הזה. היוזמה הצליחה הרבה מעבר למצופה והפכה לתנועה אזרחית-חברתית בקנה מידה עולמי, המורכבת מאנשים אמתיים החולקים סיפורים אמתיים היישר מן הלב".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ראש ממשלת בלגיה צ'ארלס מישל, סנטור מדינת ניו יורק צ'ארלס שומר, ד"ר רות וסטהיימר, ברנרד הנרי-לוי ואחרים היו אף הם מבין התומכים המפתיעים בקמפיין, אשר הגיעו, כאמור, מכל רחבי העולם. עוד מבין התומכים המפתיעים בקמפיין בשנה שעברה, היו מורה בבית ספר ברואנדה, אימאם מצרפת ונשיא המועצה המוסלמית המרכזית בגרמניה. יחד איתם היו גם ניצולי שואה רבים אשר לקחו חלק בקמפיין והפיצו את המסר. בתוך כמה שבועות בלבד, הפך התיוג “#WeRemember” לנושא החם ביותר ברשתות החברתיות בגרמניה ובמדינות אחרות ברחבי העולם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.