מיתוג מסחרי והטמעת המסר השיווקי – טורו העיסקי של אבי עובדיה

חשיבות המיתוג מסחרי, בהטמעת המסר ללקוחות.

החברות (מכל תחום) המעוניינות להטמיע את המסר ללקוחותיהן, עובדות ימים ולילות עם צוותי חשיבה ומומחים בתחום השיווק כל זאת על מנת לנסות להעביר לנו, הקונים הפוטנציאליים, מסר שיווקי דרך מספר רב של ערוצים.

אנחנו, קהל היעד – ילדים, נשים וגברים ניזונים ממספר רב של ערוצי מדיה כגון : שלטי חוצות, עיתונות, מגזינים, רשתות חברתיות, אתרי אינטרנט וערוצי תקשורת שונים. כל זה על מנת שלא נפספס את המסר שהחברות החליטו להעביר לנו כדי שנוכל לקבל החלטה ולבצע רכישה באחד מהערוצים.

בכל שלב בתהליך המיתוג אנחנו נדרשים לחשיבה יצירתית שבה מעורב גם רגש, שיחד גורמים להתרגשות היות ואנו שותפים להוצאת מוצר חדש לעולם.

בתהליך המיתוג אנו לוקחים חלק גדול גם בקבלת שם למוצר, נראות, סוג האריזה, גודל האריזה, צבעים, לוגו ועוד.

כמו כן חשוב נושא נגישות המוצר ללקוחות על ידי בחירת ערוצים נכונים וטובים ביותר אשר נבחרו בקפידה מראש (בנושא זה ארחיב באחד מהטורים הבאים בכל מה שקשור לבחירת קהל יעד וחברות ההפצה ובחירתם).

כאשר קבלנו החלטה להיכנס לשלב של מיתוג למוצר או סדרה של מוצרים יש לקחת בחשבון מספר נקודות:

נושא המיתוג הוא אחד השלבים הכי מעניינים ליזם או לחברה אשר קיבלה החלטה להוציא מוצר חדש לעולם.

בחירת לוגו למוצר – לוגו מוביל אותנו בכל שלב במיתוג ולכן בחירתו חשובה לאין ספור. לוגו יוצר חיבור בין המוצר לקהל היעד, לדוגמה: אריזה לילדים, יש להתאים את הלוגו על ידי התאמתו לקהל היעד המבוקש.

בחירת שם למוצר – עוד החלטה חשובה בשלב המיתוג היא ההחלטה על בחירת שם אשר דורשת מאתנו לבצע מספר פעולות ובדיקות בערוצים מסחריים אשר יאשרו את השימוש בשם המסחרי. זהו שלב שבו יש לנו שליטה כל עוד לא ביצענו רישום ואו הדפסנו אריזות ובכך מנענו הוצאות מיותרות ונזקים לאין שיעור.

בחירת צבעים לאריזות – חשיבות גדולה מאד בחירת הצבעים לאריזה אשר הם אלה שקובעים את נראות המוצר והבלטתו לצרכן הסופי.

מתחרים על המדף – בשבוע שעבר הזכרתי את נושא המתחרים ואכן יש לתת לנושא חשיבות ולבנות אסטרטגית חדירה למוצר על ידי הבנת השוק והמתחרים בו.

החדרת המוצרים למדף חייבת להיעשות בחוכמה תוך תכנון נכון ומבלי ליצור פרובוקציה על מנת לא להעיר את המתחרים בשלבים הראשונים שלנו בשוק.

תמחור המוצר – ההחלטה לאיזה שוק אנו מכוונים יש חשיבות לא מעטה על נושא המיתוג , כאשר אנחנו מכוונים לשוק זול יש לקחת בחשבון את כל נושא האריזות, גודלן וסוגי החומרים מהם הן עשויות ,על מנת לא לייקר את המוצר לצרכן הסופי.

סימני מסחר – על כל אריזה מופיעים לא מעט סימני מסחר שיש לתת את הדעת עליהם בשלב תכנון האריזה. בנושא זה נרחיב בשבוע הבא (סמני מסחר ורישום פטנט).

הכותב אבי עובדיה הינו מנכ"ל חברת אס קיי אס טרייד – חברה לפיתוח עסקי, מקומי ובינלאומי

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.