מיתוג עסקי לשוק החרדי- טיפים למשווק החילוני

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות חילוניות חודרות אל עמקי השווקים החרדיים בניסיון לשווק את מרכולתם. כיצד ניתן להסביר את התופעה? מה הם התנאים שבהם יאלצו לעמוד חברות המבקשות להצטרף אף הן? וכיצד לערוך את ההתאמות המתבקשות? על כך ועוד בכתבה הבאה.

מיתוג עסקי לשוק החרדי- טיפים למשווק החילוני
בשנים האחרונות יותר ויותר חברות חילוניות חודרות אל עמקי השווקים החרדיים בניסיון לשווק את מרכולתם. כיצד ניתן להסביר את התופעה? מה הם התנאים שבהם יאלצו לעמוד חברות המבקשות להצטרף אף הן? וכיצד לערוך את ההתאמות המתבקשות? על כך ועוד בכתבה הבאה.
אם בעבר החברה החרדית היתה חברה סגורה מאוד אשר לחברה החילונית לא ניתנו כמעט פתחים על מנת להיכנס אליה, ליצור עמה קשר ואף לבוא עימה ביחסים עסקיים, היום לאט לאט ובהדרגה גבולות מתחילים להיטשטש. הופעתם של חרדים בתכנית טלוויזיה בפריים טיים היא דוגמה אחת להליכה של שתי חברות שונות בתכלית, החברה החילונית והחברה החרדית זו לקראת זו. היום ניתן לראות שגם בחברה החילונית קיימת אמונה רבה, גם אם היא אינה באה לידי ביטוי בקיום תרי"ג מצוות ואילו בחברה החרדית מתחיל תהליך של יציאה לעבודה ובכלל סקרנות רבה יותר והתנהגות פתוחה יותר. באופן הדרגתי מאוד נבנה גשר המקשר בין החברות. החברה החרדית, ממש כמו החילונית, היא חברה צרכנית. ישנם מוצרים רבים אשר יש להם ביקוש רב בחברה החרדית, בוודאי מוצרים בסיסיים כגון מוצרי מזון, רהיטים וחפצים לבית, לבוש ועוד. הפוטנציאל הקיים בשיווק מוצרים לחברה החרדית הוא עצום. על מנת לשווק מוצרים שונים יש לבצע בהם מיתוג אשר מתאים לחברה החרדית ונוגע בנקודות החשובות לה. מוצר אשר ימותג כמשפחתי, כאיכותי ברמה כזו שניתן להעבירו מילד אחד לאחר (רלוונטי לבגדים למשל), כמוסיף לאווירת החג והשבת- מיתוגים כאלה בהחלט יכולים לפרוץ את הדרך ולסלול אותה אל המודעות של הצרכן החרדי. להלן מספר טיפים אשר עבודה לפיהם תוכל להקל על המשווק ליצור קשרים עם נציגי החברה החרדית ולזכות בשיווק מוצרים שונים אצלם:
1. כיוון שחרדים וחילונים באים מעולמות שונים ומדובר ממש בשתי תרבויות בהן הקודים ההתנהגותיים שונים פעמים רבות, כדאי לעבוד מול יועץ עסקי מן המגזר, כזה שעובד שנים רבות מול המגזר החילוני כך שהוא דובר את שתי "השפות". יעוץ מנציג המגזר באשר לדגשים שיש לשים בעת ביצוע המיתוג העסקי תעלה את הסיכויים להצלחה.
2. כאשר אתם קובעים מה למעשה כולל המותג- אילו תכונות, אילו מסרים הוא מעביר, אילו אסוציאציות תרצו שיעלה בקרב הצרכנים, הכנסו ככל האפשר לראשו של קהל היעד הפוטנציאלי. חשבו והתייעצו אילו תכונות מחפש אדם חרדי במוצרים שהוא מכניס אל ביתו וכוונו את המיתוג למקומות אלה.
3. חשבו גם אילו תכונות בשום אופן לא כדאי לייחס למוצר, אילו תכונות עשויות לפסול את המוצר באופן גורף על ידי החברה החרדית.
4. התאימו את הפרסום למיתוג. קחו בחשבון שהפרסום צריך להיות צנוע, שלא יהיה בו ולו רמז קטן למיניות. הפרסום צריך להיות ניטרלי מאוד, עדין, כאשר דגש על משפחתיות יתן למוצר ולכם נקודת זכות.
5. חפשו ומצאו את הבמות לפרסום עבור החברה החרדית. אל לכם לשכוח כי הבמות העיקריות בהן תפרסמו מוצרים עבור החברה החילונית לא יהיו רלוונטים לחברה החרדית. טלוויזיה וגם אינטרנט יוצאים מהתמונה כזירות פרסום. האפשרויות הן שלטי חוצות, פלאיירים, עלונים של בתי כנסת, עיתונים, תחנות רדיו המיועדות למגזר. כיוון שהחברה החרדית חיה כקהילות סגורות הדומות לקיבוץ בהן כולם מכירים את כולם, הפרסום ייעשה גם מפה לאוזן.
6. נסו לשלב בין הצגת המוצר כאיכותי, נחוץ וככזה שיקל על חיי הצרכנים לבין מבצעים והנחות על המוצר. אם המוצר יצטייר כנחוץ ומקל ויחד עם זאת משתלם כלכלית הוא יזכה להצלחה. חייהם של החרדים אינם חיים פשוטים, הם צריכים לתמרן בין עבודה או לימודים רבי שעות לבין גידול מספר לא קטן של ילדים. כל הקלה תסייע להם.

גם אם החברה החרדית שונה מהחברה החילונית בקודים התנהגותיים ומאפיינים חיצוניים, עדיין יש לזכור כי כולנו בני אדם אשר מונעים בתוך תוכנו מאותם מניעים. כניסה לדמותו של הצרכן החרדי, ממש כפי ששחקן נכנס לדמות אותה הוא משחק תסייע לכם כמשווקים להבין את מניעיו של הצרכן החרדי, את אופן הקניה שלו, את העדפותיו ועוד. תוכלו אף להתבונן בצרכנים החרדים בחנות השייכת למגזר או בחנות סטנדרטית ולהבין את הרגלי הצריכה שלהם. יצירת קשרים עם נציגים מהחברה החרדית שיהוו גשר ביניכם לבין החברה כולה ויתנו לכם טיפים לאופן השיווק תסייע לכם מאוד.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.