מכירת רכב לפירוק לאחר תאונה

לא מעט אנשים מנסים למכור את הרכב שלהם ומתאמצים עד מאוד לפרסם אותו בלוחות מודעות שונים, בין אם זה באינטרנט ובין אם זה ברחוב או על חלון רכבם. לא רק שהם מתאמצים מאוד הם גם מורידים את המחיר של הרכב (הרי ברגע שהרכב נרכש אוטומטית הוא נהפך ליד שנייה, וזה בתנאי שהרכב נקנה ממש עם הניילונים) בסופו של דבר גם מורידים מהמחיר מחירון עצמו ורושמים "גמיש".

בדרך כלל הדבר נעשה עוד יותר מסובך ובעייתי כשהרכב ישן. כשהרכב ישן, האנשים שמחפשים לרכוש להם רכב חדש (חדש-ישן ניתן לומר) מעוניינים להשיג את המחיר הכי משתלם ולא הכי זול ורכבים ישנים נדחקים הצידה (לכן אגב לא מומלץ לשמור רכב יותר מידי שנים). מה הפתרון? פתרון שלא הרבה אנשים לוקחים בחשבון: מכירת הרכב לפירוק.

מוסכי פירוק רכביםכשהרכב עצמו ישן, בין אם הוא כשיר לנסיעה ובין אם לא, החלקים שלו כמעט תמיד יכולים לשמש לרכבים אחרים. אפילו רכבים שכבר לא נמצאים על הכביש, שאינם תקינים לנסיעה, יכול להיות שחלק נכבד מחלקיהם יכולים לשמש את המוסך בצורה יעילה (ואפילו תקבלו על זה סכום כסף נאה, כמובן בהתאם למצב הרכב וחלקיו).

למצוא מי שיקנה את הרכב הוא דבר לא בעייתי וכיום לא מעט בעלי מוסכים מחפשים רכבים משומשים ומיושנים כדי להשתמש בחלקיהם. הדבר יוצר מצב של WIN-WIN לשני הצדדים, הקונה מקבל רכב במחיר זול למדי כדי להשתמש בחלקים משומשים ובעל הרכב "נפטר" מהרכב במהירות, בלי המון כאבי ראש ובמחיר די הוגן. יש רכבים שנמכרים יותר ושחלקיהם שווים יותר ויש שפחות. אפילו רכב ששנתו היא פחותה ב20 שנים מהשנה הנוכחית יכול להימכר, כאשר אם בעל הרכב ינסה למכור אותו כמו שהוא לנסיעה כנראה שלא ימצא קונים (למשל בשנת 2016 לקנות רכב משנת 1996).

מכירת רכבים לפירוק היא איננה אך ורק שאלה של "האם הרכב ישן או לא והאם יהיו לו קונים". לפעמים יש רכב חדש אך למרבה המזל עבר מה שנקרא בשפה העממית "טוטאל-לוסט". במצב כזה למי שהביטוי לא מוכר לו, הרכב אינו כשיר עוד לנסיעה, אי אפשר לתקן אותו (למשל השלדה שנפגעה לגמרי) או שעלות התיקון שלו כבר אינה משתלמת. במצב כזה אפשר למצוא במאגר המכוניות גם מכוניות מדגם חדש ושעדיין הצליחו להרוויח מהם כמה אלפי שקלים.

קונה רכבים לפירוק – על התהליך

תהליך הבירוקרטי למכירת רכב כזה לפירוק גם הוא אינו מסובך במיוחד. כל מה שיש לעשות זה לפנות למשרד הרישוי עם טפסי הרכב והבעלים ולבטל את רישום הרכב, ולאחר מכן ניתן לחפש באינטרנט סוחרים אשר קונים רכבים לפירוק באזור מגוריכם.

לא רק רכבים פרטיים ניתן למכור לפירוק אלא גם משאיות, סירות, מלגזות, אופנועים ואפילו אוטובוסים. המפרק משתמש בחלקיו והצעת המחיר לגבי הרכב תהיה בהתאם למה שיראה מול עיניו, איכות החלקים ומה מהם נפגע (בהתחשב ועבר תאונה).

כמו כן ישנו מחירון של רכבים בהתאם לשנה וניתן לחפש על כך באינטרנט או מול קונה הרכבים לפירוק וכך לדעת מה שווי הרכב.. ניתן גם להזמין את קונה הרכבים כדי שיתרשם וייתן הצעת מחיר. המחיר הממוצע נע בין אלף לאלפיים שקלים ברכבים ששנת ייצורם הוא בין 10-20 שנים פחות מהשנה הנוכחית ובין 10-15 אלף שקלים בפחות מעשר שנים השנה הנוכחית, כמו כן המחיר מושפע בהתאם לדגם ולמצב הרכב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.