מלחמת הח"כים החרדיים: יעקב אשר מגיב בעוקצנות ב'יתד' לדבריו של ישראל אייכלר ב'המודיע' • כנסו לטור המלא

לאחר טור זועם של ח"כ ישראל אייכלר שלשום ב'המודיע', אחרי סערת הקריקטורה ב'יתד נאמן', בו "נכנס" בידידיו הליטאים שתקפו את בעלזא שלא תמכה בליאון, והסביר שבעלזא לא בידיים של אף אחד, ואם לא סגרו מולה דברים – שלא יצפו שהיא תתמוך בעדר במועמד שאחרים תומכים בו.

הבוקר (שלישי), במהדורה החינמית של 'יתד', מגיב ח"כ יעקב אשר במכתב פומבי לח"כ ישראל איכלר.

המכתב המלא לפניכם:

למען ירושלים לא אחשה

ידידי שלוחא דרבנן

ר' ישראל אייכלר הי"ו

קראתי בעיון את המאמר שפרסמת מעל גבי עיתון המודיע תחת הכותרת:

"על ימין שהוא ימין – הנתונים בשטח והנגזר מהם."

על החלטות גדולי ישראל והאדמו"רים שליט"א אינני ראוי לכתוב ואין לי כוונה לעשות זאת אבל על החלק שבו טרחת להסביר את  "טעמם ונימוקם של אלו שלא הצביעו למועמד מסוים לראשות העיר " כלשונך. תרשה לי להסביר לך את טעמם של אותם מצביעים שכן הצביעו למשה לאון, ואני אתרכז רק שוב, כלשונך "בנתונים בשטח והנגזר מהם."

התמודדות טדי קולק מול אהוד אולמרט דומה ביותר להתמודדות  ברקת ולאון. תוצאות הצבעת הציבור החרדי אז היוו תפנית חיובית במעמדו ובצרכיו של הציבור החרדי בירושלים. גם אז כמו היום זו הייתה התמודדות של אידיאולוגיה אנטי חרדית אל מול גוש פוליטי ליכוד, חרדים, כשמתמודד ראש עיר שמחויב לשותפות זו.

ניר ברקת היה ראש עיר לא רע כל כך למוסדות ולתקציבים של הציבור החרדי ובהכירי אותו אין לו אף שנאה לציבור החרדי, אך לראש העיר ברקת יש אג'נדה ואידיאולוגיה ברורה ומוצקה והוא לא הסתיר אותה מעולם, למעט בשבועות האחרונים וזאת ע"פ עצת יועציו החרדים שעמלים כבר חודשים בפירוק האחדות והלכידות החרדית ולדאבוננו אפשר לומר לפי תוצאות עבודתם שעשו זאת בהצלחה לא מבוטלת.

האידיאולוגיה של ראש העיר ברקת  מדברת על כך שאדם חרדי יוכל לחיות בתוך השכונות החרדיות בלבד ובאם מחמת חוסר בפתרונות דיור או אם אין אפשרות למשפחה חרדית לרכוש דירה (או אפילו מחסן בחניה) בשכונה חרדית ששם המחירים מרקיעי שחקים ויבחר לרכוש דירה זולה יותר בנווה יעקב או בקרית יובל, רמות ב', גילה וכדומה, אז יתקל במדיניות אכזרית ותקיפה של העירייה האומרת, קנית דירה בשכונה מעורבת ? את זה העיריה לא יכולה לעצור. אבל מעון, גן ילדים, בי"ס, ת"ת, ישיבה, ביכנ"ס, ומרפסת סוכה, תסתדר בלי זה!

במילים אחרות אין לאדם חרדי זכות לגור בשכונה זו!

גם אם ממרפסת ביתך (ולא מהסוכה, כי לא מאשרים) אתה רואה מבנים שהתרוקנו ועומדים בשיממונם ומגרשים ציבוריים שעומדים ריקים לא יוקצו בנינים ומגרשים אלו לטובת מוסדות לציבור החרדי, זאת האידיאולוגיה! וזה מה שחוו תושבי שכונות אלו במהלך חמש השנים האחרונות.

ואני שואל מדוע נגזר עלינו הציבור החרדי לחיות ולהתרבות רק בשכונות שהספיקו להפוך לשכונות חרדיות בתקופת אולמרט והרב לופוליאנסקי? והתוצאה ידידי הרב אייכלר, לא מאחרת לבוא. קצב הגידול של הציבור החרדי בירושלים נבלם לעומת השנים הקודמות.

עוד טרם סיימתי לכתוב מאמר זה ועיני נתקלו בכתבה שפורסמה אתמול יום לאחר שפורסם מאמרך בעיתון המודיע שכותרתה  " דו"ח: יותר יהודים חרדים עוזבים את ירושלים בעוד שבקרב הציבור הכללי והדתי המגמה הצטמצמה." הדו"ח שנערך ע"י מכון ירושלים לחקר ישראל קובע כי: "בחינת השכונות מהן יצאו המהגרים מירושלים מעלה כי רובם חרדים. להערכת מחברי הדו"ח, לא פחות מ – 75% (!) מהצעירים שעזבו משתייכים לציבור זה." "בקרב הצעירים מן המגזר הכללי נרשם ב -2012 מספר הנכנסים לעיר הגבוה ביותר בשנים האחרונות – 4,830 נכנסים. מניתוח הנתונים עולה כי קיימים הבדלים בין מגמות ההגירה של צעירים במגזר הכללי ובמגזר החרדי. בעוד שבמגזר הכללי ניכר צמצום הדרגתי במאזן ההגירה השללי, הרי שבמגזר החרדי נרשמה עליה בערכו השלילי של המאזן." אחרי קריאת כתבה זו, כל מילה מיותרת.

ובכל זאת, אתה וודאי זוכר באיזו מהירות הפכה רמות ג' ולאחריה רמות א' וב' לשכונות חרדיות? בתוך כמה שנים הפכה נווה יעקב לשכונה חרדית? אתה הרב אייכלר כאב למשפחה ברוכת ילדים שמצוקת הדיור החרדי בוערת בקרבך כל הזמן יודע כמה קשה אם בכלל אפשרי שילדיך יגורו בעיר הקודש ירושלים.

חלק משלים לאידיאולוגיה של ראש העיר, שהוא מכריז עליה בראש חוצות היא האמירה: "להשאיר את הצעירים בירושלים."

זה נשמע תמים ואף הגיוני שזו מטרת ראש עיר הדואג שתושבי העיר הצעירים ימשיכו לחיות ולהקים את משפחתם בעיר שבה נולדו ולצורך מימוש רצון זה הקצה ראש העיר ברקת תקציבי עתק לפעילות ממוקדת שמטרתה להפוך את ירושלים לעיר אטרקטיבית לצעירים ובמילים אחרות, לחלן את ירושלים בכל דרך אפשרית, ולדמות אותה ככל האפשר לתל אביב. ובוודאי אם תרצה פרטים, תשמע עליהם מנציגי יהדות התורה וש"ס בעיריית ירושלים כולם, חסידים, ליטאים, וספרדים.

אך כאן אני שואל, האם לצעירי ירושלים החרדים לא מגיע לגור בעיר אבותם להם לא מגיע עיר אטרקטיבית ע"פ דרכם? הם אינם יכולים לבחור באיזה שכונה יגורו, לילדיהם הפעוטים לא מגיע מעון או גן? בהכירי את כישרון הכתיבה שלך והידע ההיסטורי הנרחב שלך ודאי על דבר זה היית מביא דוגמאות מאלפות ממשטרים אפלים וחשוכים בהיסטוריה היהודית.

שאל את נציגנו בעירייה כמה ההשקעה בפעילות תרבות חרדית וכמה מאות מיליונים נשפכו על פסטיבלים ומופעי רחוב בראש חוצות. גם אם לגיטימי בעיר מעורבת שראש עיר חילוני צריך לדאוג לבוחריו החילונים אך מכאן ועד להדרת חרדים מהעיר הדרך רחוקה!

טענת, ר' ישראל, שמבחינתו של הציבור החילוני אין הבדל בין מועמד חילוני כזה או אחר, ולכן הוא איננו מטריח עצמו לבוא ולהצביע, וגם בירושלים החילונים לא הטריחו עצמם לבוא. ואולם, אילו הציבור החרדי כולו היה תומך במועמד מסויים, הציבור החילוני היה מתגייס ויוצא בהמוניו להצביע.

דבריך סותרים זה את זה. מצד אחד טענת שמועמד חובש כיפה לא ישמור על קדושת ירושלים והיחס שלו לנושא זה יהיה בדיוק כמו של המועמד שאינו חובש כיפה, וכן שהוא גם לא יעיז למנוע חילולי שבת. מאידך טענת שאילו כל החרדים היו תומכים במר משה ליאון חובש הכיפה, הציבור החילוני היה יוצא בהמוניו וצובע על הקלפיות. ולכאורה, אם המועמד הזה, כדבריך, ממילא לא ישמור על קדושת ירושלים ולא יעיז למנוע חילולי שבת, ואין הבדל כלל בין שני המועמדים, מדוע היה על החילונים לצאת בהמוניהם להצביע? הם היו יכולים להמשיך ולשבת שלווים ורגועים בבתיהם, כי המועמד שהציבור החרדי תומך בו ממילא לא ,,יספק לחרדים את הסחורה", כטענתך. וגם העובדה היא שהציבור החילוני נשאר אדיש להתמודדות זו.

ציינת גם את העובדה שאחוז ההצבעה היה נמוך, והמגזר הרוסי לא סיפק את הקולות למועמד "הליכוד ביתנו" כפי שהובטח. זו טענה מגוחכת, משום שכל הערכות לגבי סיכוייו של משה ליאון, נבנו על אחוז הצבעה נמוך יחסית, כפי שאכן קרה, ואחוז הצבעה זה התאים בדיוק למספרים שהיו גורמים לניצחונו של מר ליאון, אילו רק אתה וחבריך הייתם מתייצבים לצידו ותומכים בו בקלפי.

לעובדה ש"הליכוד ביתנו" לא סיפק את הסחורה ולא הביא את כמות הקולות שהבטיח, או אפילו קרוב לזה, לא היתה השפעה כלל וכלל על התוצאה הסופית של הבחירות, אילו הציבור החרדי כולו היה מתייצב לצד המועמד חובש הכיפה, וביחד עם כ – 17,000 קולות חילוניים ודתיים שהצביעו בעבורו ובשקלול תוצאות הבחירות מדברים המספרים בעד עצמם ומעידים כאלף עדים, בכל חשבון שלא תעשה, כי אילו אנו החרדים היינו מתייצבים כולם מאחורי המועמד חובש הכיפה, הוא היה היום ראש עירית ירושלים.

והכי "מעניינת", או שמא תמוהה היא הטענה שהבעת שנציג "הליכוד ביתנו" לא היה יכול להיות טוב יותר מניר ברקת גם אם היה רוצה, וממשלת הליכוד היא הוכחה מוחצת לכך. שאלה קטנה לי אליך: האם התעניינת פעם אחת לפחות מה היה בשיחות בינינו ובין מר ליאון? האם שאלת אי פעם מה היו ההבנות שהושגו בינינו ובינו לטובת הציבור החרדי, והאם יש הבנות כאלה?

אתה גם הרי ישבת בממשלת ליכוד בעבר, ולא טענת שהיא גרועה. זאת בשל ההבנות וההסכם שנחתם בין "יהדות התורה" ובין אותה ממשלת ליכוד. מדוע לא שאלת את עצמך, אולי גם הפעם הגענו להבנות ברורות וחדות שהיו מניחות את דעתך על כך שמר ליאון יכול להיות טוב בהרבה לציבור החרדי מאשר ראש העיר המכהן? מדוע אתה מטעה את הציבור בקביעה השערורייתית שנציג "הליכוד ביתנו" לא יכול להיות יותר טוב מניר ברקת גם אם היה רוצה, וממשלת הליכוד היא הוכחה מוחצת לכך. הרי אם רק ראש הממשלה היה מצליח להכניס אותנו לקואליציה שלו, ומתגבר על קואליציית לפיד בנט, היית יושב היום בממשלת הליכוד גם בקדנציה הנוכחית, בדיוק כבעבר.

לא יכולתי גם שלא להעלות חיוך עצוב על פני, כאשר קראתי את המילים שכתבת על כך שהליכוד ביתנו עומד בראש הרדיפה נגד הציבור החרדי. לידיעתך, במר משה ליאון תמך אך ורק יו"ר "ישראל ביתנו", ח"כ אביגדור ליברמן. כל יתר ראשי המפלגות המרכיבות את הממשלה הנוכחית, שאין חולק על היותה רעה ומרושעת כלפי הציבור החרדי, תמכו דווקא במועמד ניר ברקת. יאיר לפיד תמך בברקת, כך גם נפתלי בנט, ציפי לבני וכן ראש הממשלה נתניהו, ובאחדות נדירה גם מפלגות העבודה ומרצ האם העובדה החמורה הזו היתה לנגד עיניך כאשר בדקת את האפשרות לתת יד לבחירת ניר ברקת לקדנציה נוספת בראשות עירית ירושלים, ממה נפשך?

משה ליאון לא היה המועמד של מרכיבי הממשלה הנוכחית. ממש לא. להיפך. ניר ברקת היה המועמד שלהם. כשנודעו תוצאות הבחירות, מי שחייך בשביעות רצון על הניצחון בירושלים היו יאיר לפיד ונפתלי בנט. וגם נתניהו. הפיצול במחננו העניק לרודפי היהדות הנאמנה את האושר, השמחה והסיפוק בניצחון המתוק הזה. ניצחון של ליאון היה ללא ספק מוחק את החיוך מהפנים שלהם. משום שיאיר לפיד ושותפיו לממשלה ידעו את מה שכולנו ידענו, את מה שכל יהודי חרדי בירושלים ידע, שמשה ליאון טוב פי כמה וכמה לציבור החרדי מאשר המועמד שהם תמכו בו.

ניתן להוסיף עוד רבות על הבלבול הרב והסתירות הרבות במאמר שפרסמת, אבל נדמה לי שהצלחת להעלות תמיהה בקטע בו בחרת לסיים את המאמר. כתבת שם, ואני מצטט: "אנו מקווים כי תוצאות הבחירות יהיו לטובה וראש העיר שנבחר יידע כי אין שום הצדקה להעדיף תושב חילוני בעיר הקודש על פני תושב חרדי, ולא רק בשכונות החרדיות. בוודאי שאסור לעיריה ולכל גורם דמוקרטי להצר את צעדיהם ולהגביל את התרחבותם של אנשים חרדיים בעיר קודשנו ותפארתנו".

אכן מילים כדורבנות, אבל שאלה קטנה (ובעצם מאד גדולה) לי אליך: מדוע לא דאגתם לפני הבחירות שהדרישה הזו, כפי שהבעת בטוב טעם, תסוכם ותובהר אתכם באופן חד משמעי? מדוע לא דאגתם לפני הבחירות, מול ראש העיר שהכתרתם, שלא יעדיף תושב חילוני בעיר על פני תושב חרדי. מדוע לא דאגתם שראש העיר הנבחר יתחייב מראש לא להצר את צעדי הציבור החרדי בכל מקום בעיר ושלא יגביל את התרחבותו של הציבור הזה? מדוע לא דאגתם לעגן מפורשות את קדושת ירושלים על כל המשתמע מכך.

שמעתי אותך פעמים רבות מאד מדבר בכנסת, ובצדק, על מצוקת הדיור של הציבור החרדי. בשל מצוקה זו הציבור מוצא לעצמו מקום בשכונות שנחשבו חילוניות, והופכות אט אט לחרדיות. אבל ראש העיר הנוכחי לצערנו הצר את צעדיהם, ובשביל זה בדיוק רצינו להחליפו. אנחנו כן הגענו להבנות בעניין זה עם המועמד שתמכנו בו, וחבל מאד שאתה וחבריך לא הגעתם לאותם הבנות עם המועמד לו סייעתם להיבחר. כי מי שעלול חלילה (ואני כמוך מאד מקווה שלא) לסבול מזה אלו אותם אלפי משפחות חרדיות, אברכי החמד, שכבר מתגוררים בשכונות המעורבות, ואלו שיגיעו לשם בחמש השנים הקרובות.

הציבור החרדי בעיר מונה כמחצית האוכלוסייה, לא בחסד ולא ברחמים אנו מבקשים כי אם בזכות, ובפרט שראש העיר כל כך טרח וביקש את תמיכת החרדים בו בבחירות. אינני חושב שראש העיר עושה זאת משנאת חרדים אולי זה מגיע מכך שהוא רוצה לייצג את בוחריו החילוניים ומתעלם מציבור מסורתי ודתי שבייחד עם הציבור החרדי מהווים כ – 75% מתושביה היהודיים של ירושלים. אם כך בוודאי בימים הקרובים בזמן המו"מ הקואליציוני נשמע ממנו התחייבות ברורה שאידיאולוגיית הדרת החרדים וחילון דרמטי של העיר תיפסק ולו בשביל אותם חרדים שאתה מייצג שבזכותם הוא הגיע לכיסא הרם בפעם השנייה.

אין ספק שברקת נבחר בעקבות הצבעת חלק מהציבור החרדי, מגיע לך כנציג של קבוצה זו שכעת במו"מ הקואליציוני יכריז ראש העיר שאידיאולוגיה זו תפסיק מיד עם תחילת כהונתו. ובמקום שבעלי תשובה עומדים…..

בסיפא של מאמרך אתה מזכיר את ההצלחה בעיר בית שמש  להזכירך גם שם הסיכוי לא היה ברור, והסיכון היה גדול. אבל היהדות הנאמנה התייצבה כולה כתף אל כתף ללא שיקולים מגזריים מה שמוכיח שכשכולנו עושים השתדלות מבלי יוצא מן הכלל אנו מצליחים!

אנו עסקני הציבור אין תפקידנו להחליט לכך זכינו להיות כפופים להוראות מנהיגנו גדולי ישראל, תפקידנו הוא לבדוק את הנתונים בבהירות וללא שום אינטרסים וכך נמשיך לעשות!

IMG-20131029-WA0029

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

  1. אין לו זכות לחייב את כולם
    לדגל היה ברירה להתחשב במועצת של אגודת ישראל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. מאמר ברור חד וקולע בלתי מתלהם עם נתונים עובדתיים ברורים.

    חבל שאייכלר לא משתף כ"כ את הציבור ב"הישגים" שקבלה בעלז מברקת תמורת "ההירדמות השמירה"

    הערצי |
    הגב
  3. למה לא מרגישים שהמחלוקת של העסקנים של הרבנים בכלל לשם שמים!!! גועל נפש!!! השתגעתם? נמאס לנו מהעסקנים האלו, המושחים את הרבנים לעשות שטויות כאלו, בושה וחרפה ליהדות עם אלו מנהיגיה, כל הקמפיין המסריח מלמעלה, מזכיר לי משהו, מזכיר לי את תקופת סטאלין ברוסיה האדומה, ותגידו לי כל החכמים ונבונים, איפה היה כל המרץ הזה והכסף כשנלחמו הגדולים באייפונים, באנטרנט, בחוסר הצניעות ב"שאל" וכד’? באו מים עד נפש ואין בררה אלא לא להשתתף בבחירות, שכל מטרתה לבזות תלמידי חכמים רק משום שהם לא מבני ברק.
    אני משתומם למה רק צד אחד אלו מעיר התיירה משמיצים והורסים היהדות החרידית, ומלשינים, ומדברים לשון הרע, ומוצים שם רע, וכו' והצד השני מירושלם שותקים ומקבלים הכל באהבה כמו ערליכע אידון, אליהם נאמר כצאת השמש בגבורתו וגו' ושותק פיו בשעת מריבה, שאינו לשם שמים.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. מר אשר הנכבד ;הזכרת במכתבך את הרב אבוטבול בבית שמש,אכן מה חבל שדגל התורה לא הריצה מועמד מטעמה,הרב לופוליאנסקי למשל ,אם היה מתמודד היה גם זוכה בראשות העיר,ואז היו נבנות המון מרפסות סוכה בקרית יובל. ועוד נקודה בעלזא לא הצביעו לברקת אלא נמנעו,בשונה ממכם שנלחמתם למען השדכן של גיוס בנך לצה"ל.

    משה |
    הגב
  5. בושה לאשר
    ישראל אייכלר כתב לו את האמת בפרצוף ובמקום לקרוא ולהפנים הוא עוד תוקף?
    נס שאתה כבר לא ראש עיר….

    על כל פנים מר ליאון לא היה דואג לחרדים גם אם הבטיח להם (ואני אישית מאמין שלא) כי אם הוא היה עושה את זה הוא היה נתקל בביקורות קשות שיגרמו לכל החילונים להצביע נגדו פעם הבאה והוא כן היה רוצה עוד קדנציה
    וגם אם הוא היה עולה על השיקולים האלו ופיתאום היה אוהב חרדים ולא מפחד מהתגובות היו מגישים לו בגצים והתוצאה ברורה מראש… אז בבקשה שב בשקט ותבלע את ה25 אחוז מהציבור הלטאי שאמרו בוז לך ולגפני …….

    ובמאמר מוסגר אותו טעות שהיה לכם מול עץ זה הטעות שלכם מול בעלזא אתם חושבים שאתם מחליטים לכל היהודים ומי שלא מבין את זה הוא נותן יד לפושעים וראוי לתליה על עץ וכו'
    אבל בירושלים צביעו כ13000 קול שהם לא חושבים כך ועוד כ6000 איש שתמיד הצביעו אמרו לכם הפעם אנחנו בבית ותסתדרו לבד עם חוכמתכם

    ולסיום נאחל הצלחה לשלוחא דרבנן הרב "ישראל אייכלר" שליט"א עלה והצלח

    מאיר |
    הגב