ממשלת מיעוט? גנץ: "בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה"

יו"ר כחול לבן בני גנץ מצהיר לראשונה כי יעשה מאמץ להקים ממשלה גם בלי הליכוד.

יו"ר כחול לבן בני גנץ מצהיר לראשונה כי יעשה מאמץ להקים ממשלה גם בלי הליכוד. בפוסט שכתב בפייסבוק הוא רמז על המשך תוכניתו הפוליטית: "המשימה הראשית הייתה ונותרה – הקמת ממשלת אחדות רחבה"., כתב בפתח הפוסט,גנץ ממשיך ומגלה "במקביל, אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה במידה והמו"מ מול הליכוד לא יבשיל.

כאן רומז גנץ על כוונתו להקים ממשלת מיעוט, "מטבע הדברים, יש דברים שנעשים בחדרי חדרים ואין באפשרותי להרחיב על כך בשלב זה."

גנץ טוען כי  "‏כנראה שנתניהו, החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות בפעם השלישית" , יו"ר 'כחול לבן'התבטא בחריפות נגד הליכוד ואמר "זה אסון למדינה ואיני מבין איך נתניהו, שמבין את ההשלכות החמורות של מהלך כזה, מסוגל לעשות זאת".

גנץ הוסיף "בכל מקרה, בשבילי ישראל לפני הכל ואני מתחייב שאעשה הכל כדי למנוע זאת
‏‎משימה הראשית הייתה ונותרה – הקמת ממשלת אחדות רחבה וליברלית".יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר מסר בתגובה: "‏אף אחד לא מופתע מהדיווח המדוייק הזה, אבל כן כדאי שתהיו מוטרדים ממנו כי בכחול לבן מוכנים למכור את המדינה בשביל לנטרל את נתניהו."

מיקי זוהר בתגובה: אף אחד לא מופתע מהדיווח המדוייק הזה, אבל כן כדאי שתהיו מוטרדים ממנו כי בכחול לבן מוכנים למכור את המדינה בשביל לנטרל את נתניהו.
אני מאוד מקווה שליברמן לא יסכים לדבר שכזה, הוא היחיד שיכול למנוע את הסכנה הזו.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. מנהיגי כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה גשר וישראל דמוקרטית. אני חוזר פונה אליכם בבקשה גדולה - הביאו להקמת ממשלה בהקדם. לעניות דעתי זו ממש תמימות לסמוך על הבטחות ועל סיכומים עם ביבי . האפשרות הצפויה לדעתי היא שביבי יביא לפיזור הכנסת רגע לפני שיצטרך להיפרד מראשות הממשלה. מהלך כזה ייתן לו עוד כמה חודשים בממשלת מעבר. האלטרנטיבה היחידה לבחירות היא ממשלת מיעוט המתבססת על כחול לבן, ישראל ביתנו, מפלגות מרכז נוספות ובתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת. ישראל ביתנו, על פי תפיסתם והתחייבותם לבוחריהם, לא מוכנים להיות בממשלה עם המשותפת. המשותפת, על פי תפיסתם והתחייבותם לבוחריהם, לא רוצים להיות חלק מהממשלה. שתי העמדות האלו יכולות להתיישב עם ממשלת מיעוט לתקופת ביניים שבהמשכה יצורפו הליכוד (או חלקו) ומפלגות אחרות לממשלה שתהפוך לממשלת אחדות ליברלית והמשותפת תישאר מפלגת אופוזיציה ראשית. ראשות האופוזיציה תהווה הישג אופטימלי לציבור הערבי הן במעמד הסמלי והן במעורבות הממשית. שימו בהולד את כל הבעיות הגדולות ותשפיעו איכותית לסיום סיוט נתניהו ! זו הדרך היחידה להקמת ממשלה בלי ביבי תוך הצמדות לעמדות העקרוניות של שלושת המפלגות. מתווה הנשיא בא מרצון טוב אבל להערכתי הוא לא מתאים ליישום מול ביבי שברגע האמת – יבריז. זו אשליה מסוכנת. אנו נגרר לחוסר יציבות שלטונית שתוצאותיה עלולות להיות הרסניות. חלון הזמן לעשיית הפתרון היחיד הזה – הולך וניסגר. זו תהיה טעות טראגית אם לא תנצלו אותו. בבקשה - תוציאו אותנו מהמצב הנוכחי ע"י הקמת ממשלת מיעוט שתהווה מסדרון לממשלה רחבה יותר.

    מנהיגי כחול לבן, הרשימה המשותפת, ישראל ביתנו, העבודה גשר וישראל דמוקרטית.
    אני חוזר פונה אליכם בבקשה גדולה – הביאו להקמת ממשלה בהקדם.
    לעניות דעתי זו ממש תמימות לסמוך על הבטחות ועל סיכומים עם ביבי .
    האפשרות הצפויה לדעתי היא שביבי יביא לפיזור הכנסת רגע לפני שיצטרך להיפרד מראשות הממשלה.
    מהלך כזה ייתן לו עוד כמה חודשים בממשלת מעבר.
    האלטרנטיבה היחידה לבחירות היא ממשלת מיעוט המתבססת על כחול לבן, ישראל ביתנו,
    מפלגות מרכז נוספות ובתמיכה מבחוץ של הרשימה המשותפת.
    ישראל ביתנו, על פי תפיסתם והתחייבותם לבוחריהם, לא מוכנים להיות בממשלה עם המשותפת.
    המשותפת, על פי תפיסתם והתחייבותם לבוחריהם, לא רוצים להיות חלק מהממשלה.
    שתי העמדות האלו יכולות להתיישב עם ממשלת מיעוט לתקופת ביניים שבהמשכה יצורפו הליכוד (או חלקו) ומפלגות אחרות לממשלה שתהפוך לממשלת אחדות ליברלית והמשותפת תישאר מפלגת אופוזיציה ראשית.

    ראשות האופוזיציה תהווה הישג אופטימלי לציבור הערבי הן במעמד הסמלי והן במעורבות הממשית. שימו בהולד את כל הבעיות הגדולות ותשפיעו איכותית לסיום סיוט נתניהו !
    זו הדרך היחידה להקמת ממשלה בלי ביבי תוך הצמדות לעמדות העקרוניות של שלושת המפלגות.
    מתווה הנשיא בא מרצון טוב אבל להערכתי הוא לא מתאים ליישום מול ביבי שברגע האמת – יבריז.
    זו אשליה מסוכנת. אנו נגרר לחוסר יציבות שלטונית שתוצאותיה עלולות להיות הרסניות.
    חלון הזמן לעשיית הפתרון היחיד הזה – הולך וניסגר. זו תהיה טעות טראגית אם לא תנצלו אותו.
    בבקשה –
    תוציאו אותנו מהמצב הנוכחי ע"י הקמת ממשלת מיעוט שתהווה מסדרון לממשלה רחבה יותר.

    אברהמי |
    הגב