מנדלבליט ידחה את בקשת רה"מ לדחיית השימוע

עורכי הדין של נתניהו טענו שהזמן להכנה לשימוע קצר מדי גם ויש לדחות אותו "אם רוצים לעשות שימוע אמיתי ולא רק כדי לסמן וי". מנדלבליט צפוי שלא להיענות לבקשה

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט צפוי לדחות את בקשת באי כוחו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לדחות את מועד השימוע. כך פרסם הבוקר אמוץ שפירא ברשת ב'.

עורכי הדין של ראש הממשלה טוענים כי גם בלי בעיית מימון שכר הטרחה, המועד עד לשימוע קצר ויש לדחות אותו "אם רוצים לעשות שימוע אמיתי ולא רק כדי לסמן וי".

ביום שישי פורסם ב'כאן' כי חשודים נוספים בתיקי נתניהו ביקשו דחייה של מועד השימוע.

לפי הדיווח, פרקליטי בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', החשודים בתיק בזק וואלה, פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה לדחות בכחודשיים את מועד השימוע בשל היקף החומר. ההערכה היא כי גם המו"ל של ידיעות אחרונות נוני מוזס, החשוד בתיק 2000, פרשת ידיעות אחרונות, יבקש דחייה.

כפי שפורסם השבוע, סנגורי ראש הממשלה הדגישו במכתבם למנדלבליט כי נתניהו לא מוותר על זכות השימוע, אולם היקף החומר שעמו הוא מתמודד נרחב יותר משאר החשודים. בנוסף על כך, נטען במכתבם כי הם מבקשים את הדחייה ללא קשר לסוגיית המימון. מטעמו של נתניהו טוענים כי מנדלבליט אינו יכול לנתק עצמו, כפי שעשה במכתבו אליהם בזמנו בסוגיית המימון, שכן הוא שהפנה את ראש הממשלה לוועדת ההיתרים.

לפני כחודשיים, הודיע מנדלבליט כי חומרי החקירה בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו יפורסמו לאחר הבחירות. מנדלבליט הודיע לבאי כוחו של ראש הממשלה ולבאי כוחם של שאר החשודים בפרשות, כי החליט להיעתר בחיוב לבקשת נתניהו ולהשהות את מסירת החומרים לכלל החשודים.

נתניהו ביקש באמצעות באי כוחו להשהות את מסירת החומרים נוכח טענתו כי הוא חושש שחומרי הראיות ימצאו את דרכם לכלי התקשורת ויפורסמו בתקופת הבחירות. בהודעת משרד המשפטים נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה החליט כי בנסיבות העניין, ובשים לב לכך שתכלית מסירת חומרי החקירה היא על מנת לאפשר היערכות לחשודים לשימוע שייערך בעניינם, ונוכח הקירבה למועד הבחירות, הרי שבאיזון בין האינטרסים השונים יש מקום להיעתר בחיוב לבקשה".

לפי החלטת היועץ המשפטי לממשלה, שפורסמה בפברואר, נתניהו יועמד לדין כפוף לשימוע בגין עבירת שוחד בתיק 4000 – תיק בזק. בתיק 1000 – תיק המתנות ובתיק 2000 – תיק שיחות נתניהו-מוזס הוא יועמד לדין בגין עבירות מרמה והפרת אמונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *