מנהרת ענק: בחמאס היו בטוחים שיפתיעו את ישראל

דובר צה"ל מוסר כי היום (ג') אותרה ונחשפה מנהרת טרור, אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס.

דובר צה"ל מוסר כי היום (ג') אותרה ונחשפה מנהרת טרור, אשר חדרה לשטח מדינת ישראל מדרום רצועת עזה, במרחב חאן יונס.

התוואי אותר במסגרת המאמץ הקבוע והמתמשך לאיתור מנהרות טרור ונטרולן, והודות ליכולות הטכנולוגיות והאיסופיות של המכשול בגבול רצועת עזה. המנהרה לא חצתה את המכשול התת-קרקעי ולא היוותה איום ליישובים במרחב.

בעקבות אינדיקציה שעלתה במכשול, שנבנה בגבול רצועת עזה לאורך השנים האחרונות ובנייתו מושלמת בימים אלו, כוחות הנדסיים של צה"ל פעלו היום במרחב הגדר ואיתרו את מנהרת הטרור.

שר הביטחון בני גנץ מסר: "גם בימים שנראה שהדרום שקט- מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה"ל פועלים בנחישות מול איומי הטרור, וגילו היום מנהרת טרור משמעותית שחדרה לשטח ישראל אך לא חצתה את המכשול שהקמנו."

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול מסר: ״הקמת המכשול לאורך הגבול הוכיחה את עצמה והצדיקה את ההשקעה. לרגע לא השלינו את עצמנו שהצד השני יפסיק לנסות את טרור המנהרות, אך ידענו שאנחנו בטוחים בזכות המעטפת הבטחונית והמכשול שהוכח עכשיו הלכה למעשה.
האירוע מחדד שבעוטף עזה אף פעם אין שקט אמיתי וארגוני הטרור ממשיכים עם הטרור. לצד פעולות הסיכול החשובות והמוצלחות נדרש שינוי באסטרטגיה ויצירת פתרון ארוך טווח לצד חיזוק יישובי העוטף. אנו מודים לכוחות צהל היקרים שלקחו חלק בפעילות סיכול המנהרה תוך סיכון אישי למען בטחון תושבי אשכול״.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *