מנכ"ל משרד הבריאות: עלייה במספר החולים הקשים והנפטרים

שנת הלימודים לא תתחדש לאחר חג הפסח, מרבית הדברים לא יחודשו

למרות האופטימיות ששודרה אמש ע"י מספר בכירי מערכת הבריאות מנכ"ל משרד הבריאות שופך הבוקר מים קרים ואומר: "אנחנו רואים שהמספרים בארץ ממשיכים לעלות, גם של החולים, אבל התמונה שאנחנו מסתכלים עליה בצורה יותר משמעותית היא תמונת מצב החולים הקשים והנפטרים. אנחנו רואים עלייה. אתמול ראינו עלייה מאוד גדולה ביום אחד, שלשמחתנו התמתנה היום – אבל אנחנו עדיין לא יכולים לומר שיש שינוי מגמה, להיפך".

מנכ"ל משרד הבריאות, גם לראשונה מכריז על אמצעי המיגון שמשרדו הגיע לידי החלטה-המסיכה: "ארגון הבריאות העולמי, הכריז באופן סופי שהמחלה עוברת רק ברסיסי רוק ולא דרך האוויר. זה גורם למספר מדינות, וגם לנו, לגבש המלצות לכך שהציבור ילך עם מסכות במרחב הפתוח, מי שיוצא מהבית. אנחנו בוחנים עם מספר מומחים איך ניתן להשתמש במסכות. אנחנו מוכנים לזה, ניתן היום הנחיות מסודרות לציבור בנושא". עם זאת אמר בר סימן טוב: "לא צריך לרוץ ולקנות מסכות, אפשר יהיה לאלתר דברים בבית. נדריך אתכם".

לגבי החזרה ללימודים, פרופ' בר סימן טוב גם אינו איש בשורות: "להערכתי שנת הלימודים לא תתחדש לאחר חג הפסח. מרבית הדברים לא יחודשו, אבל נוכל להחזיר באופן מבוקר ומנוהל פעילויות. המפתח בסוף הוא שינוי עמוק בהתנהגות של האנשים".

לא מעט בכירים מלינים על כך שאין מספיק בדיקות לאוכלוסיה בטענה שזה היה יכול להפחית בצורה ניכרת את התפשטות הקורונה ועל כך הוא משיב: "העובדה שלפחות 50% מהחולים הם א-סימפטומטיים הופכת את המחלה לבעייתית. נוסף לכך, לכל בדיקה יש שיעור של תשובה שלילית כוזבת. הבדיקות נותנות לנו תמונה מאוד חלקית".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *