חם לכם? 5 מסלולי מים מומלצים לקיץ

בקיץ החם כיף לקרר את האווירה וליהנות במסלולי טיול צוננים. הטובים ביותר אלה הם מסלולי קיץ, עם הרבה מים. נחלים, מעיינות, חופים, אגמים. הצטרפו אלינו אל המסלולים המומלצים. בחרנו עבורכם כמה מסלולים של טיולי מים בצפון בהם טיילנו בשנים האחרונות, ברחבי הארץ

החום מוציא אתכם מדעתכם? ובכן, הכנו לכם מספר מסלולי מים שיסדרו אתכם היטב בקיץ הקרוב:

מג'רסה, מעיינות סמוך לכינרת

כמו כולם, גם אנחנו אוהבים לנפוש בכינרת, בירדן, בשיט של קייקים ואבובים. אבל הפעם אנו מזמינים אתכם למשהו אחר בסביבה. ישנם כמה מעיינות קסומים לא רחוק משם, שלא כדאי לפספס. נחלים ופלגים שמותר להיכנס אליהם ולטבול במים הקרים שמחכים לכם בין השאר בשמורת מג'רסה.

המג'רסה הוא אחד המקומות המומלצים ביותר לטיול מתוך מספר טיולי מים בצפון. היופי שבמקום נגלה אל מול העיניים כל השנה. תמיד ירוק מסביב ופורח, בזכות שפעת המים. אנו ממליצים ללכת בתוך המים, בנחל עצמו.

לא קשה למצוא את הכניסה אל המסלול. היא ממתינה לכם לא רחוק מהחניון.

אפשר ללכת גם בערוצים הצרים ומי שרוצה להתפנק יכול ליהנות באזור האגם שנמצא בדרך.

לאחר שנהנים מהמים, מצמחיית הנחלים שמסביב, כדאי ללכת בשביל הסמוך שלוקח אתכם בחזרה, עד לחניון. זו הזדמנות להתייבש ולהמשיך ליהנות מהנוף, שרואים מכיוון הגדה.

טיול בנחל שניר

בגליל העליון, בנוף קסום ובינות למטעים ירוקים, מחכה לכם אחד המסלולים שאנחנו הכי הכי אוהבים. מסלול נחל שניר לוקח את כל חובבי המים לטיול מרענן, מושלם לקיץ. אפשר לבלות בהליכה מתונה בין שעה לשעתיים ועבור משפחות עם ילדים קטנים, יש גם מסלול יבש, שלא עובר בתוך המים.

חשוב לדעת שאם מגיעים עם ילדים קטנים, יש לרשותכם פינות חמד נהדרות לקטנים וגם בריכות קטנטנות ופלגים שמתאימים לשכשוך במים אבל עם השגחת ההורים.

לאורך מסלול נחל שניר, שוטפים את העיניים בעצים מרהיבים הגדלים על הגדות ומספקים שפע של צל ויופי וציוצי ציפורים.

לרשותכם כמה מסלולים, באורכים שונים. אין מה לחשוש גם מהמסלול הארוך יותר. הוא לא קשה במיוחד אך מצריך כשעה וחצי עד שעתיים של הליכה.

כל המסלולים מסומנים היטב וזה מאוד עוזר להתמצא.

חוויה ירושלמית בנקבת השילוח

בירושלים יש המון מה לעשות ומה לראות. הכותל, החומות, נפלאות העיר העתיקה והסמטאות המיוחדות. גם טיול מים שאין כמותו מציעה העיר המיוחדת, ובראש ובראשונה נקבת השילוח העתיקה.

את הטיול אפשר להתחיל עם תצפית מיוחדת להרי הסביבה, לעיר דוד ולנקודות מעניינות נוספות. על פי המסורת, נקבת השילוח נחצבה על ידי חזקיהו המלך, על מנת לספק מים למקרה של מצור. מהנקבה מופנים מי מעיינות מן הגיחון אל העיר.

בתחילת המסלול עוברים את פיר וורן (על שם מגלה המקום). במסלול עצמו הולכים בתוך המים וזו חוויה מלהיבה למבוגרים וגם לילדים.

אחרי שיוצאים מהנקבה מגיעים לבריכת השילוח המפורסמת. מומלץ לא לוותר על הסרט שבמרכז המבקרים, שמספר על חציבת הנקבה ועל ההיסטוריה של המקום.

נקבת מים בפארק אלונה

מלבד נקבת השילוח, אתר מוכר ביותר, אנו ממליצים לכם להגיע גם לנקבה פחות מפורסמת, אך לא פחות מרתקת שנמצאת דווקא בצפון הארץ.

בפארק אלונה מחכה לכם נקבת מים מרעננת מומלצת במיוחד לביקור עם ילדים קטנים. מוזמן לכם טיול במים קרירים ונעימים (בערך עד לגובה המותניים).

האתר נמצא בסמוך לזיכרון יעקב ויש סיפור מרתק מאחוריו. זהו מפעל חציבה פנומנלי שנוהל על ידי הרומאים. הנקבה שימשה להעברת מי שתייה, מים לחקלאות ואף לבתי מרחץ רומיים. למעשה הנקבה החצובה היא רק חלק זעיר מתוך מסלול מרשים, שכלל מובילי מים ומערכת של פירים שהמשיכו עד לקיסריה.

המסלול שבו הולכים איננו ארוך, אך החוויה מענגת. הכניסה עם פנסים ונעלים נוחות להליכה במים.

מסלול מים בסחנה

אתר הסחנה, שידוע גם כגן השלושה מציע המון יופי, כיף ובעיקר מים.

זהו פארק לאומי שבו מעניין ובריכה מים גדולה שכיף לשכשך ולשחות בתוכה. הפארק עצמו מזמן לכם מסלולי טיול ופינות חמד.

המים שנמצאים בכל פינה יוצאים מנביעה חמימה, שמבטיחה מים חמימים תמיד, אך לא חמים מדי.

בכניסה לאתר מקבלים מפה ואפשר להיעזר בה ולטייל בפארק ובסביבתו. ישנם שבילים נוחים שיכולים לקחת אתכם לפינת חמד כדוגמת גן פעמוני ההתיישבות. שם תראו מגוון פעמונים בתצוגה יפהפייה.

בסמוך, אפשר להגיע לשחזור של יישוב בסגנון חומה ומגדל, מהתקופה של לפני קום המדינה.

ללא ספק, מומלץ להמשיך לטייל גם לעבר נחל עמל (מוכר לרבים בשם נחל האסי) שזורם סמוך לקיבוץ ניר דוד.

תיהנו!

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *