מסעדת רודריגז הירושלמית בתביעה ייצוגית בשם אלפי מסעדות "התשלום לתן ביס וסיבוס מוגזם ומופרז"

מסעדת רודריגז הממוקמת בלב מרכז העסקים של הר חוצבים בירושלים ומאכילה מידי יום מאות אנשי הייטק ואנשי עסקים מהמשרדים הסמוכים הגישה בשבוע שעבר תביעה ייצוגית נגד חברות כרטיסי ההסעדה תן ביס וסיבוס בשם אלפי מסעדות ובתי אוכל בישראל.

הטענה העיקרית עליה מתבססת התביעה היא גביית עמלות מופרזות מבתי העסק וניצול מעמדן כמונופול בתחום כרטיסי ההסעדה והפרה בוטה של חוק ההגבלים העיסקיים.

כרטיסי הסעדה הפכו בשנים האחרונות לפיתרון זמין ונוח למעסיקים. הכרטיס טעון מראש בסכום אותו מאפשר המעסיק לעובד לנצל ובסיום הארוחה מעביר העובד את הכרטיס במסוף מיוחד המותקן בבית העסק.

סיבוס ותן ביס שולטות כמעט לבדן בשוק כרטיסי ההסעדה והן משרתות מאות אלפי עובדים ואנשי הייטק המחזיקים בכרטיס. המסעדות שנמצאות בהסכם ההתקשרות איתן נאלצות לשלם עמלות מופרזות לחלוטין. לכל סועד שיושב במסעדה ישלמו המסעדות עמלה של 6% + מעמ, לכל הזמנה טלפונית / משלוח תשלמנה המסעדות עמלה בשיעור של 10%

לתביעה מצורפת גם חוות דעתו של מי שהיה הממונה על ההגבלים העיסקיים, המשפטן והכלכלן, דוד גילה. בחוות הדעת מצביע גילה, בין היתר, על הפערים המופרזים בין הרווחים להוצאות. כך לדוגמא משווה גילה בין עמלות כרטיסי האשראי לעמלות תן ביס וסיבוס, על פי ההשוואה עולה כי הן גבוהות פי שלושה לעומת עמלות כרטיסי האשראי כשרמת הסיכונים של תן ביס וסיבוס נמוכה בהרבה מהסיכונים אליהם חשופות חברות האשראי.

איתמר לב, מנהל מסעדת רודריגז הירושלמית, ממגישי התביעה מוסר: עלויות המסעדה גבוהות גם כך השכירות, שכר העובדים, חומרי גלם איכותיים וכד'. ענף המסעדנות גם ככה נמצא בקריסה, אני מבקש מהמדינה לגלות אחריות ולהתערב בעניין, לא ייתכן שנשלם עמלות שערוריתיות שיביאו בסופן לפגיעה חמורה באלפי מסעדות בישראל".

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.