מספר שיא של הצעות הוגשו במכרז לסלילת כביש כניסה חדש לירושלים

הכביש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים

ההצעות במכרז התקבלו לאחר הליך תכנון אלטרנטיבי מוצלח, אשר אפשר למציעים לבטא את יתרונות המגזר הפרטי לחסכון בזמן, כסף ובתועלות סביבתיות.

כביש הגישה החדש יחבר את כביש ארצי מספר 1 לשכונות המערביות והדרומיות של ירושלים. אורכו כחמישה קילומטרים והוא יכלול שתי מנהרות – תחת השכונות יפה נוף והר נוף, וכן, שלושה מחלפים: באזור מוצא (כביש 1), נחל רבידה (גבעת שאול) ורחוב בייט בירושלים (סמוך לביה"ח שערי צדק).

הכביש צפוי לשפר באופן משמעותי את הנגישות לירושלים ולהוות כניסה מרכזית נוספת לבירה מכיוון מערב, אשר תקל על עומסי התנועה ותצמצם את זמן נסיעת הנהגים על הכביש.
הכבישיבוצע בשיטת PPP – Public Private Partnership, במסגרתה הזכיין יתכנן, יממן, יקים, יתפעל ויתחזק את הכביש למשך תקופת הזיכיון, שאורכה יהיה 25 שנה.

ועדת המכרזים הבינמשרדית לפרויקט כביש מספר 16 המשותפת למשרד האוצר, משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, חברת נתיבי ישראל, עיריית ירושלים והחברה הממשלתית ענבל, פרסמה את המכרז בחודש נובמבר 2016. בניית הכביש צפויה להתחיל בשנת 2019 ופתיחתו לתנועה בשנת 2023.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.