מסר חברתי: סיפור חיים שנתפר בשמלת כלה

מעצבת שמלות הכלה יעל שרעבי הרימה את הפרוייקט WE DO, במסגרתו תפרה לארבע נשים ייחודיות את שמלת החלומות דרך סיפור חייהן, סיפורים מלאים השראה של נשים שהצליחו למצוא את האיזון בחיים ולהגיע מהמקום הכי נמוך למקום הכי גבוה וטוב להן מבחינה רוחנית ולבנות דרך חיים חדשה // ראיון

יעל שרעבי (בת 44, אמא ל-5 ילדים. גרה במודיעין עילית) למדה עיצוב אופנה וסטיילינג אישי במכללת קונספט בתל אביב.

במהלך חייה עבדה כמנהלת חשבונות במשרד רו"ח, ולפני 5 שנים פנתה לעסוק באהבה האמיתית שלה כשפתחה סלון כלות. יעל ספגה את האופנה גם ממקורות השראה רבים כמו מגזיני עיצוב ואדריכלות, ומגזיני אופנה.

היא זוכרת בית שבו אימה ז"ל, תפרה רבות עבורם ועבור מפעלים. יעל היתה שותפה לכל תהליך יצירת הבגדים, משלב בחירת הדגם, הבדים  ועד לתוצאה המוגמרת. כשהיתה בת 10, הקימו הוריה את הישוב חשמונאים –כשביתם היה בית הקבע הראשון בישוב החדש.

לאחרונה נטלה במיזם חדש ומרגש, ולרגל המיזם פנינו אליה.

מהו המיזם WE DO, ואיך לקחת בו חלק?

"בחרתי כמעצבת להוביל אג'נדה של 'העצמה נשית דרך אומנות הלבוש'. אג'נדה שכבר קידמתי בעבר במספר וריאציות, כגון: הלבשת הבנות בדגמים שלי בתחרות 'מיס פרוגרס ישראל 2017'-תחרות יופי עם ערכים, וכן, בהשתתפות בפרויקט הסטיילינג 'גיבורות היופי'-פרויקט הצדעה לנשים שורדות שואה, לכבוד 70 שנה למדינת ישראל.

"בנוסף, יזמתי את גמ"ח הביגוד יד שניה למפוני גוש קטיף ביד בנימין, שם הבנתי שאני יכולה לחולל שינויים חברתיים ותודעתיים דרך הבגד.

"פרויקט we do הינו מיזם ראשון מסוגו בעולם. והוא פרויקט חברתי-אנושי מרגש, חוצה מגזרים, שנולד אצלי כמעצבת, אבל קודם כל כאישה, במקביל לזמן שבו התנהל קמפיין #metoo. בפרוייקט משתתפות  4 נשים עוצמתיות שבחרו לצמוח. מתוך סיפורי חיים מדהימים ויוצאי דופן. בשונה מהפקות אופנה רגילות, יצרתי עבורן שמלות הרואיות שמציגות אותן ואת המסר שלהן לעולם, תוך שאני לוקחת אלמנטים מתוך סיפור החיים שלהן, ומכניסה אותו בעיצוב השמלה".

לאיזה סיפורים או השראות הכי התחברת בפרוייקט?

"האמת, כל סיפור היה עבורי תהליך ודרך עם כל אחת ואחת. תהליך יצירה מרגש שנמשך מספר חודשים, היה בו המון רגישות וכך בעצם יצרנו שמלה מושלמת עבור כל אחת:

אליקה – היא סיפור סינדרלה אמיתי, והשמלה שיצרתי עבורה משלבת סגנון שמלות שטיח אדום ואגדה בהתאם לסיפור החיים שלה.

חיה – הגיעה מקהילה סגורה מאוד, והשראת השמלה שלה מייצגת את הבחירה לחיות בצורה חופשית, כשסיפור קעקוע הפרפר שעל כתפה, היווה עבורי השראה.

ספיר – החלימה מסרטן עיצבה איתי את שמלת הכלה השניה בחייה, כשהחלק הקידמי חלק לגמרי ועוקב אחר קווי המתאר של הגוף בקבלה מוחלטת, והדוגמא מאחור מייצגת את העבר שהביא אותה לצמיחה אישית.

חני // צילום: חנה טייב

חני // צילום: חנה טייב

"אם אתה רוצה בכל זאת סיפור, אני אספר על השמלה של חני. האופן בו היא בחרה להתמודד אחרי המשבר בחייה מכונה "הורות רבודה" ומיוצג בשמלה העשויה רבדים שונים שיוצרים יחד מכלול חדש ומושלם.

"רובד אחר רובד, כל אחד עומד בפני עצמו בייחודיות שלו, אבל ביחד הם יוצרים מכלול הרמוני ויצירה חדשה. גם המיקום על הספינה מסמל את המסע חוצה היבשות שעברה. חני היא אישה מעוררת השראה, שמגדלת עשרה ילדים. היא עוסקת בחינוך ויחד עם בעלה היא מלמדת אותנו אופטימיות אין סופית, ש"הכל פתיר, הכל מצחיק".

"המסר של חני לחיים הוא: 'שנזכור תמיד שהרוע לא קשור אלינו'".

למה שמלת כלה?

"שמלת כלה היא שמלה מעוררת רגש ומסמלת ניקיון, טוהר וגלאם. כשאישה לובשת שמלת כלה היא מביאה איתה אמירה שמחצינה את ה'אני' במיטבו. בשמלה זו היא נוכחת בפרונט של הארוע הגדול בחייה, ומסמלת עבורה גם – זמן אפס – זמן מחילה, בו היא עושה רי-סטארט לחיים".

ומילה על בחירת השם we do?

"בדומה לנדרים בחתונה שמלווים בצמד המילים: I DO, בצמד המילים WE DO יש את המחויבות שלנו כלפי עצמנו – נשים שלא מנציחות את הכאב – אלא לוקחות את הנתונים, ויוצרות בניה, עשיה והשפעה.

"נשים אלו בחרו לתת בי אמון מלא, כדי להוציא את סיפורן לעולם, מתוך מטרה ברורה שאיחדה את כולנו לתת לנשים כח, תקווה ואמונה, שניתן לצאת ולהיבנות מכל מצב-לצמיחה, עליה והשפעה. הערכים והחשיבה העמוקה ביחד עם הערכים שגדלתי עליהם.

"החוויה העמוקה שנוצרה יצרה גם חוויה רוחנית של הערכה רבה ליופי ולייחודיות שמביאה יעל בעיצובים המקוריים, המזכירים בתי אופנה מובילים בעולם וגם חוויה רגשית עמוקה בנתינת המשמעות ליצירה, שגרמה להתאהב ולהוקיר כל רגע בחיים ולצאת עם תובנות עמוקות, בהערכה למעצבת שנוסכת משמעות לתוך עולם החומר ביצירתיות מדהימה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *