מסתמן: נתניהו ישביע ממשלה ללא ליברמן

ליברמן ומפלגתו עשויים להישאר מחוץ לקואליציה לאור חילוקי הדעות הרבים בין המפלגות, אך בלית ברירה יתמכו מבחוץ בממשלה עד להעברת חוק הגיוס, נתניהו יישאר עם 60 ח"כים עד להעברת חוק הגיוס

ההסדר הקואליציוני? הערב חשף הכתב הפוליטי של 'קול ברמה' רונן כץ אצל משה גלסנר ב'קול ברמה' כי ליברמן ומפלגתו עשויים להישאר מחוץ לקואליציה לאור חילוקי הדעות הרבים בין המפלגות, אך בלית ברירה יתמכו מבחוץ בממשלה עד להעברת חוק הגיוס."בכיר בליכוד אומר לי: איננו שוללים את האופציה שליברמן ישאר מחוץ לקואליציה בתקופה הקרובה, ורק אחרי חקיקת חוק הגיוס לשביעות רצונם של החרדים הוא יצורף. את תיק הביטחון נשמור לו", דיווח כץ. הערכה היא כי החכים הערבים יתמכו בחוק הגיוס ובכך יצילו את הקואליציה.

לדברי כץ, "הבכיר בליכוד טענו לי שליברמן והחרדים כבר הסכימו על הנוסח החדש של חוק הגיוס, הסיפור כעת זה הכסף שדורש ליברמן לפנסיות החובה לגימלאים שעלותה 2.5 מיליארד שקלים. בליכוד אישרו עקרונית את הבקשה, באוצר מתנגדים".

הערב מסרו בסביבת נתניהו לחיים לוינסון ב'הארץ' כי נתניהו ישביע ממשלה עם 60 ח"כים, וכי ליברמן לא יעז להצביע נגד ממשלת ימין.

במפלגות החרדיות נדהמו לשמוע בצהרים את דבריו שליו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן שהציב שורה של דרישות מראש הממשלה נתניהו בנושאי ביטחון דת ומדינה – ובכך הקשיח את עמדתו לגבי המחלוקות עם החרדים. ליברמן דרש במהלך ישיבת הסיעה שנערכה בכנסת כי "אנחנו דורשים את חוק הגיוס כמו שהוא, שזה כולל את כל הנקודות והפסיקים. כמו שעבר בקריאה הראשונה, כך יעבור בשנייה ושלישית. בסוף יולי פגה הדחייה של בג"צ ואני מסופק אם הוא ייתן עוד דחייה"

.
יושב ראש ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, התייחס למשא ומתן הקואליציוני במהלך מסיבת עיתונאים שקיים ואיים כי "בנושא מדיניות ביטחון יש לנו לא מעט בעיות ויש פערים משמעותיים. ראינו לצערי העברת 30 מיליון דולר לחמאס ו-700 רקטות שנפלו על דרום הארץ. ברור שמבחינתי הדבר הזה בלתי סביר בעליל

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, הוסיף ותבע מנתניהו לחוקק את עונש מוות למחבלים, "הליכוד התחייב לחוקק את חוק עונש מוות מחבלים בשלוש קריאות תוך חצי שנה". ליברמן אמר את הדברים בפתח ישיבת סיעתו והוסיף, "אנחנו רוצים להקים ממשלת ימין במעשים ולא בדיבורים. סיעת הליכוד היא אומנם הגדולה והיא מובילה את המו"מ, אבל גם היא צריכה להבין שגם למפלגות קטנות יש עמדות ועקרונות. בנושא של התיקים – לכולם ברור וידוע – מדובר בתיק ביטחון ותיק הקליטה והעלייה".

מוקדם יותר, ‏נשיא המדינה נענה היום לבקשת ראש הממשלה נתניהו והעניק לו ארכה בת שבועיים למלאכת הרכבת הממשלה.

במקביל, לאחר סערת חילולי השבת בארוויזיון הודיעה סיעת יהדות התורה כי תשוב למו"מ הקואליציוני – לאחר כמה ימים של פסק זמן.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *