מעמד שטרם נראה כמותו: אלפים בתפילה במדינה המוסלמית

מעמד שטרם נראה כמותו: אלפי יהודים התכנסו לתפילה במדינה המוסלמית
בראשות האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו גאב"ד מרוקו הגיעו אלפים מכל העולם למסע תפילות והכתרת רבני ישיבות 'שובה ישראל' בכל הסניפים בעולם, במרכז המעמד תפילה בציון רבי חיים פינטו הגדול והקמת אוהלי ענק לסעודות כמו בטישים בישראל – צפו בתיעוד

במרוקו התקיים אמש (חמישי, ראש חודש כסלו) מעמד שטרם נראה כמותו. אלפי יהודים התכנסו למעמד אדיר של תפילה על ציונו של רבי חיים פינטו הגדול הטמון בעיר אסווארה שבמרוקו כשלאחר מכן התכנסו באוהל ענק שנבנה במיוחד בעיר להכנסת ספר תורה וסעודת מצווה.

המעמד התקיים בשיאו של מסע אלפים למרוקו בראשות גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו. אלפי תלמידי ישיבת שובה ישראל מכל העולם, מארה"ב אירופה וישראל, טסו ברכבת אווירית שנמשכה יומיים במהלכם נחתו כל המשתתפים במדינה בזה אחר זה.
צפו בשירה האדירה

על ציונו של הצדיק רבי חיים פינטו קרא הגאב"ד רבי יאשיהו פינטו בקול בוכים לתלמידיו לחזק את לימוד ספר דברים בשבתות. "זהו הספר מוסר הכי חזק שיש. מי שלומד ספר דברים זוכה ומתרומם לפסגות גבוהות שאי אפשר לתאר בכלל".

מאוחר יותר חזר הגאב"ד על קריאתו במהלך המשא מרכזי בפני אלפי המשתתפים באוהל הענק. במשך שעה ארוכה פלפל וחידש בדברי תורה כשלאחר מכן שב ועודד על לימוד ספר דברים בשבת.

התקשורת המרוקאית הגיעה בצוותים מתוגברים וסיקרה את המעמד ההיסטורי.

אלפי התלמידים ישהו השבת בראשות הגאב"ד בקזבלנקה כשגם שם הוקם אוהל ענק לצד המלון גרנד מוגדור, שם יערכו התפילות והסעודות במחיצתו של הגאב"ד ובדיבוק חברים.

במהלך כל המסע הדגיש הגאב"ד שוב ושוב את היחס המיוחד של מלך מרוקו מוחמד השישי ליהודי מרוקו. "אנחנו מכבדים את המלכות, זו מלכות של חסד" אמר הגאב"ד ותיאר את יחסיה המיוחדים של בית המלוכה עם העם היהודי לאורך כל הדורות.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יח"צ זול ודוחה

    הרצון הגדול של הרב פינטו לחזור ללב המיניסטרים מעביד אותו ואת "קסקטיו " שעות נוספות .
    מישהו רואה פה אלפים ???
    בקושי 100 איש שחוזרים על עצמם…..

    לימי |
    הגב