מפגינים למען הקמת נתב"ג 2 בדרום

עשרות תושבי הצפון והדרום הפגינו נגד הכוונה להקים שדה תעופה בעמק יזרעאל ולא בדרום. התושבים הפגינו מחוץ לוועידת ישראל לתעופה בגני התערוכה בתל אביב וקראו לנבחרי הציבור לעבוד בהבטחתם להקים את נתב"ג 2 בנבטים. המפגינים אף התעמתו עם מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, שהוא למעשה המתנגד היחיד להקמת נמל התעופה החדש בדרום.

"הנגב שבע הבטחות לפיתוח ויוזמה", אמר ד"ר אבי שגב, תושב דימונה, פעיל מרכזי לקידום הקמת שדה התעופה בנגב. "שדה התעופה המשלים של מדינת ישראל חייב לקום בנגב, האחריות לאלפי משפחות העובדים מוטלת לפתחה של הממשלה".

המאבק סביב הקמת שדה התעופה הבין לאומי הבא של ישראל נמשך כבר מספר שנים. למרות שכל המומחים הבלתי-תלויים מסכימים כי הוא צריך לקום בדרום, ועדת התכנון הארצית נחושה לבנות אותו דווקא בעמק יזרעאל. המומחים הצביעו על הכשלים הרבים בתכנון – בין היתר העלויות הגבוהות הרבה יותר בצפון ואי-ההתאמה של השדה לנחיתת מטוסים גדולים – אולם בעקבות התנגדות חיל האוויר לחלופה הדרומית המדינה לוחצת לקדם את אופציית רמת דוד.

בעוד כשלושה שבועות יתקיים דיון בבג"צ בעתירה שהגישו תושבים כנגד הליכי קבלת ההחלטות שהובילו לקידום חלופת רמת דוד. על פי העתירה, הוועדה הארצית נהגה בחוסר שקיפות וקיבלה החלטות לא סבירות; טיעוני חיל האוויר ניתנים להפרכה בקלות ואין כל מניעה להקים את נתב"ג 2 בבסיס חיל האוויר בנבטים, שנבנה ותוכנן מלכתחילה כנמל תעופה בין לאומי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *