דרמה פוליטית: גנץ ולפיד התאחדו – אשכנזי הצטרף

לאחר מו"מ קדחתני הלילה נחתם ההסכם בין לפיד לגנץ: גנץ יכהן בראשות הממשלה ולאחר שנתיים וחצי לפיד יחליף אותו. גבי אשכנזי מצטרף בעקבות החיבור גם הוא למפלגה

מפץ פוליטי בשמאל: הבוקר הודיעו בני גנץ ויאיר לפיד כי "מתוך אחריות לאומית, החליטו בני גנץ, יאיר לפיד ובוגי יעלון על הקמת רשימה מאוחדת אשר תהווה את מפלגת השלטון החדשה של ישראל".

בהודעת המפלגה נמסר כי מפלגת השלטון החדשה תעמיד נבחרת מנהיגים בטחונית וחברתית חדשה שתבטיח את בטחון המדינה, ותחבר מחדש את חלקי העם ואת החברה הישראלית המשוסעת.

כמו כן סוכם על ריצה משותפת לראשות הממשלה בהסכם רוטציה. בני גנץ יהיה הראשון בהסכם ויאיר לפיד יחליפו לאחר כשנתיים וחצי . מתוך הכרה בחשיבות הרגע והמשימה הלאומית החליט גם רא"ל גבי אשכנזי להצטרף למפלגה החדשה. ראשי המפלגה ימסרו הודעה מיוחדת בהמשך היום.

מהליכוד נמסר: "הבחירה ברורה: זו או ממשלת שמאל של לפיד-גנץ בתמיכת גוש חוסם של המפלגות הערביות, או ממשלת ימין בראשות נתניהו".

רה״מ לשעבר אהוד ברק: "מברוק לגנץ ולפיד! שהתגברו על המכשולים, גילו אחריות לאומית ויצרו איחוד כוחות עם סיכוי למהפך. הבחירה היא בין ממשלה מושחתת שכבולה בידי כהניסטים וגזענים, לבין ממשלה שתוכל להחזיר אותנו לישראל חזקה, נאמנה להכרזת העצמאות. מבחן היישום והנצחון עוד לפניהם. מגיעה להם ברכת הצלחה. מכל לב".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *