מצב רוח טוב בדיאטת דש

מעכשיו זה כבר מוכח מחקרית. "דיאטת דש" היא הדיאטה הטובה להפחתת הסיכוי ללקות בדכאון בקרב בני הגיל השלישי ב- 11%, ואני שואלת למה לא להתחיל בה מהיום? או בעצם רגע אחרי פסח… מה שיעשה לכן מצב רוח טוב:)

דיאטת דש היא דיאטה שטובה למצב רוח טוב ולהפחתת דיכאון, מה שמזכיר לנו שאכילה של ירקות ופירות, דגנים ומוצרי חלב דלים בשומן יכולים לעזור לנו להיות יותר שמחים ומלאים מצב רוח.

מחקר אמריקאי חדש מציג את הדיאטה שטובה לבריאות הנפש שלנו. התוצאות הראו שלאנשים שהתמידו בדיאטה הזו היה סיכוי נמוך ב-11 אחוזים כולם בני הגיל השלישי, החיים בדיכאון. עוד מתגלה כי אנשים בגיל הזה שבחרו בדיאטה מערבית, שהיא עשירה בשומנים רווים ובבשר אדום ופחות בפירות ובירקות היה סיכוי גדול יותר להיות בדיכאון.

מה שמביא אותנו לידיעה הזו אחרי המחקר והממצאים כי הסיבה לסיכוי נמוך לדיכאון טמונה בוויטמינים ובחומרים מזינים הנמצאים במזונות בריאים, והם אילו שמספקים לנו את הבסיס לחומרים כימיים במוח המשפיעים על מצב הרוח. ואני שואלת למה צריך לחכות עד הגיל השלישי, אפשר להתחיל ליישם כבר היום.

ירקות לדיאטת דש

 

אז מה אוכלים בדיאטת דש: דגנים עד שש מנות ביום / ירקות 5-4 מנות ביום / פירות 5-4 מנות ביום.

מוצרי חלב דלי שומן 3-2 מנות ביום / שומנים ושמנים 3-2 מנות ביום / בשר רזה, עוף ודגים מנה אחת ביום

אגוזים וקטניות 5-4 מנות ביום / ממתקים עד 4 בשבוע / אלכוהול 2-1 משקאות ביום

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.