מקורבי ליברמן: הסיכויים לפתרון המשבר – אפסיים

נתניהו אמנם ייפגש הבוקר פעם נוספת עם ראשי מפלגות הקואליציה, ויפציר בהם לתמוך בפיזור הכנסת. אך ב'ישראל ביתנו' כבר הבהירו כי "מתווה החרדים – לא פשרה ולא נעליים", וסיכוי אפסי לפתרון המשבר

ראש הממשלה נתניהו, הזמין אליו פעם נוספת הבוקר את ראשי המפלגות בקואליציה בניסיון לפתור את משבר הרכבת הממשלה. במהלך השיחות יפציר נתניהו בשותפיו לתמוך בהצבעה לפיזור הכנסת, כדי לשדר חזית אחת ולהוות איום ממשי מול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן.

בשלב זה, כך דווח ב'כאן', ליברמן וכחלון מתכוונים לתמוך בהצעה שתובא היום להצבעה בקריאה טרומית.

בהמשך צפוי ליברמן לשאת דברים בישיבת סיעת ישראל ביתנו, אלא שבסביבתו מעריכים כבר כעת שלאחר הצהרת מועצת גדולי התורה אמש, הסיכויים לפתור את המשבר "אפסיים". כך פורסם הבוקר ברשת ב'.

לטענת גורמים בסביבתו של ליברמן, נתניהו לא הפעיל לחץ של ממש על החרדים והסתפק בלהציע פשרה "שאינה רלוונטית".

יו"ר איחוד מפלגות הימין, רפי פרץ, אמר הבוקר בריאיון ל"הבוקר הזה" ברשת ב': "אני מתכוון לדבר עם ליברמן, אני קורא לו שנדבר על זה. יכול להיות שאני אדבר איתו מהעמדה שלי, אני הייתי רב צבאי ראשי וראיתי מה זה חרדים בצה"ל. ראיתי את היכולות של הצבא לקבל, וכמה הוא יכול לקבל".

לפי הצעת הפשרה שאושרה אמש במועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, יאושר חוק הגיוס, אך הממשלה היא שתקבע את יעדי הגיוס. בליכוד אמרו כי זו פריצת דרך המאפשרת להשלים את החוק, וכי הכדור עבר לליברמן. בישראל ביתנו אמרו בתגובה כי לא יוותרו על עמדתם העקרונית וכי מדובר בניסיון להפעיל לחץ על ליברמן, ולהטיל עליו את האשמה לבחירות חוזרות. ליברמן עצמו אמר לכאן חדשות כי יצביע היום בעד ההצעה לפזר את הכנסת לקראת בחירות חדשות.

ח"כ יוליה מלינובסקי מישראל ביתנו אמרה הבוקר בריאיון לרשת ב' כי "הדרישה לחוק הגיוס הייתה עוד מהקדנציה הקודמת. זה לא חדש, זה לא ספין, כולם ידעו. חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה בכנסת הקודמת בלי הרגשות ובלי תירוצים, וכולם הסכימו עם זה ולכולם זה היה ברור. המחלוקת זה יעדי הגיוס שזה בעצם לב החוק, כי בלי יעדי הגיוס בחוק הוא ריק מתוכן". היא הוסיפה כי זו "לא פשרה ולא נעליים, זה מה שהמפלגות החרדיות בתמיכת הליכוד רצו מלכתחילה כי זה נוח לכולם. כי אם זה בחקיקה צריך קריאה שנייה ושלישית ובהחלטות ממשלה כל שני וחמישי אפשר לשנות. אנחנו לא חוששים משום דבר.

"זאת פעם, אולי לא ראשונה, אבל שפוליטיקאים עושים בדיוק מה שהם הבטיחו, ועכשיו פתאום כולם נדהמים למה הם עושים את זה? כי זה מה שהבטחנו, על זה דיברנו מלכתחילה, אלה העקרונות שלנו. אלה גם היו אמורים להיות העקרונות של הליכוד. לצערי הרב הפשרה של אתמול זו לא פשרה ולא נעליים, זו כניעה למפלגות הדתיות, והליכוד עכשיו עומד על הרגליים האחוריות כדי להגיד על ליברמן ועל ישראל ביתנו 'הנה הם אשמים'. אנחנו לא רצינו בחירות ולא רוצים בחירות. יש מו"מ שמנו חמישה תנאים, הכי ברורים והכי פשוטים, אגב סמוטריץ' שם 150 סעיפים בהסכם הקואליציוני שלו, אנחנו שמנו בסך הכל חמישה תנאים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *